شروع دسترسی به DirectStorage 1.1 در رایانه شخصی. شارژ تا 3 برابر سریعتر

طبق توضیحات مایکروسافت، DirectStorage 1.1 CPU را از این چرخه خارج کرده و قابلیت فشرده سازی داده ها را بر روی GPU معرفی می کند. این می تواند به طور قابل توجهی سرعت فرآیند را افزایش دهد. GPU ها برای عملیات موازی بهتر بهینه شده اند و می توانند این وظایف را بسیار سریعتر انجام دهند. علاوه بر این، انتقال داده ها از حافظه GPU به GPU بسیار ساده تر و سریعتر است.

بر اساس بهترین نتایج آزمایش مایکروسافت، فناوری DirectStorage 1.1 می تواند بارگذاری بازی ها را بهبود بخشد و سرعت آن را تا 3 برابر نسبت به نسخه قبلی افزایش دهد. مایکروسافت تایید کرده است که DirectStorage 1.1 با تمام کارت های گرافیک موجود در بازار که Shader Model 6.0 را پشتیبانی می کنند سازگار خواهد بود. با این حال، بهترین تجربه عملکرد به پردازنده‌های گرافیکی با DirectX12 Ultimate اختصاص دارد. اگرچه DS1.1 را می توان با ویندوز 10 و ویندوز 11 استفاده کرد، اما از نظر تئوری بهتر است که ویندوز 11 از آن استفاده کند، زیرا سیستم عامل ویندوز جدید از نظر پشته ورودی/خروجی بهینه شده است.

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

این یکی از ویژگی های مورد انتظار معماری Velocity در کنسول های Xbox Series X و S بود که اکنون این API فناوری DirectStorage جدید را به رایانه شخصی می آورد. فناوری DirectStorage انتقال داده به CPU را پس از انتشار اولیه برای رایانه شخصی، اما نسخه 1.1 بهبود بخشید با ارائه امکان تخلیه بار پردازش به پردازنده گرافیکی فرآیند رفع فشرده سازی داده ها را بیشتر بهبود می بخشد.

بخوانید  تاریخ انتشار نینتندو سوییچ 2 لو رفت

نسخه جدیدی از فناوری رفع فشرده سازی GPU Direct Storage از امروز در دسترس توسعه دهندگان پلتفرم رایانه شخصی است که می تواند منجر به بهبود قابل توجهی در روند بارگذاری بازی شود.

ویژگی DirectStorage 1.1

توسعه دهندگان بازی های ویدیویی بر روی پلتفرم رایانه شخصی می توانند از این فناوری برای ایجاد جهان های بزرگتر و دقیق تر در بازی های خود استفاده کنند. بازی‌های فعلی تحت تأثیر تنگناهایی در APIهای فعلی هستند که عمدتاً ناشی از SSDهای پرسرعت است که به مقدار I/O مورد نیاز در بازی‌های فعلی مقیاس نمی‌شوند. در مجموع، به کیفیت بازی های رایانه شخصی لطمه می زند.

چند هفته پیش، مایکروسافت اعلام کرد که فناوری DirectStorage 1.1 به زودی برای رایانه های شخصی در دسترس خواهد بود. زمان مناسبی است و توسعه دهندگان می توانند اکنون به آخرین فناوری رفع فشرده سازی GPU دسترسی داشته باشند. برای کسانی که با این فناوری آشنایی ندارند، باید گفت که DirectStorage 1.1 یک API بر روی پلتفرم رایانه شخصی است که امکان پخش کارآمدتر داده ها از حافظه NVMe SSD را فراهم می کند. و در نتیجه کاهش سربار پردازش داده ها برای توسعه دهندگان را ارائه می دهد.