تمام شخصیت های مارول | 100 کاراکتر از قوی ترین تا ضعیف ترین


دنیای سینمایی مارول از سال ۲۰۰۸ کار خودش را آغاز کرد و تاکنون شاهد حضور شخصیت‌های مختلفی در آن بودیم. تاکنون در MCU شخصیت‌هایی مثل آیرون من، کاپیتان آمریکا، مرد عنکبوتی، ثور، هالک، و بلک ویدو تا شخصیت‌های تازه واردی مثل شانگ چی و شوالیه ماه معرفی شده‌اند. صد البته شخصیت‌های شروری مثل لوکی، تانوس، اولتران تا رد اسکال نیز در دنیای سینمایی مارول حضور داشته‌اند. حالا در این مقاله قرار است تمامی ابرقهرمانان و ابرشروران معرفی شده در دنیای سینمایی مارول را معرفی کنیم.

همچنین در طول مقاله بیشتر با آثاری که در آن حضور داشته‌‌اند آشنا خواهیم شد و به معرفی نام بازیگر و نام واقعی شخصیت نیز خواهیم پرداخت و همچنین در پایان از سرنوشت و آینده این شخصیت‌ها در دنیای سینمایی مارول خواهیم گفت. پس در ادامه با ذکر این نکته که ممکن است حاوی اسپویل باشد، با یک گیمر و ادامه این مقاله همراه باشد.

شخصیت های مارول براساس نظر تحریریه یک گیمر، به ترتیب از قوی ترین تا ضعیف ترین مرتب شده‌اند.


شخصیت های مارول از قوی ترین تا ضعیف ترین

الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

۱- قوی ترین شخصیت مارول : اسکارلت ویچ

Scarlet Witch

نام واقعی: واندا ماکسیموف

بازیگر: الیزابت اولسن

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: نامشخص اما احتمالا مرده است

آثار حضور داشته: سریال WandaVision، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame، فیلم Captain America: Civil War و فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

اسکارلت ویچ هم‌اکنون قدرتمندترین شخصیت دنیای سینمایی مارول است

با اینکه میوتنت‌ها در دنیای سینمایی مارول حضور نداشته‌اند، اما مارول استودیو می‌توانست از چند شخصیت میوتنت مثل اسکارلت ویچ استفاده کند. مارول استودیو با تغییر منشا شخصیت واندا ماکسیموف و برادرش، این شخصیت‌ها را در پایان فیلم Captain America: The Winter Soldier معرفی کردند و در ادامه شاهد حضور پر رنگ این شخصیت‌ها طبق انتظار در فیلم Avengers: Age of Ultron بودیم. واندا ماکسیموف خیلی سریع به شخصیتی محبوب در MCU تبدیل شد که شاید بخشی از آن بازی درخشان الیزابت اولسن باشد.

پس از حضور در فیلم Captain America: Civil War به‌همراه قسمت سوم و چهارم فیلم Avengers، واندا در سریال وانداویژن بازگشت که در پایان سریال WandaVision، واندا سرانجام به شخصیت اسکارلت ویچ تبدیل شد. اگرچه این شخصیت همیشه به‌عنوان یک ابرقهرمان به تصویر کشیده شده بود، اما او به‌عنوان شخصیت منفی در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بازگشت که در پایان فیلم ظاهرا کشته شد و فعلا آینده این شخصیت مشخص نیست.


کریس همسورث در نقش ثور در فیلم Thor: Love and Thunder

۲- ثور

Thor

نام واقعی: ثور

بازیگر: کریس همسورث

زمان ورود: ۲۰۱۱

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Thor، فیلم Thor: The Dark World، فیلم Thor: Ragnarok، فیلم Thor: Love and Thunder، فیلم Avengers، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame

شخصیت ثور یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک مارول است که شروع خیلی خوبی در دنیای سینمایی مارول نداشت، اما او کم کم توانست به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه تبدیل شود. ثور تنها شخصیت MCU است که دارای ۴ فیلم مستقل است و همچنین به‌نظر می‌رسد که ماجراجویی ثور همچنان قرار است ادامه داشته باشد. او همچنین در هر ۴ قسمت فیلم Avengers حضور داشته است.

ثور همچنین دارای یک حضور افتخاری در فیلم Doctor Strange و سریال Loki است و به‌نظر می‌رسد که می‌توانیم منتظر بازگشتش در دو قسمت آینده فیلم Avengers نیز باشیم. در هر حال کریس همسورث پس از چند سال توانسته یک نسخه محبوب از شخصیت ثور را ارائه کند و باید دید برنامه مارول برای این شخصیت چیست و او چه زمانی بازنشست خواهد شد.


دورمامو در فیلم Doctor Strange

۳- دورمامو

Dormammu

نام واقعی: دورمامو

بازیگر: بندیکت کامبربچ

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Doctor Strange

دورمامو حاکم بعد تاریکی قرار بود زمین را فتح کند و در آن حکمرانی خود را گسترش دهد، اما دکتر استرنج با استفاده از قدرت زمان توانست دورمامو را در پایان فیلم Doctor Strange شکست دهد. بااین‌حال، دورمامو هنوز واقعا حضور خیلی زیادی در دنیای سینمایی مارول نداشته است و می‌توانیم باتوجه‌به معرفی شخصیت کلیا، شاهد بازگشتش در آینده باشیم تا واقعا یک نبرد سخت را با استرنج داشته باشد.


Avengers: Endgame

۴- تانوس

Thanos

نام واقعی: تانوس

بازیگر: جاش برولین

زمان ورود: ۲۰۱۲

وضعیت: کشته شدن در فیلم Avengers: Endgame

آثار حضور داشته: فیلم Avengers، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Guardians of the Galaxy

تانوس با دستکش بی‌نهایت به شخصیتی بدون رقیب تبدیل می‌شود، اما بدون دستکش نیز شخصیتی قدرتمند است

تانوس در پایان فیلم Avengers به‌عنوان شخصیت شرور اصلی دنیای سینمایی مارول در سه فاز اول معرفی شد تا حماسه سنگ‌های بی‌نهایت رسما آغاز شود. تانوس در ادامه در فیلم Guardians of the Galaxy بازگشت تا حضور کوتاه دیگری را از او در فیلم Avengers: Age of Ultron داشته باشیم. تانوس بالاخره شخصیت اصلی فیلم Avengers: Infinity War شد که تصمیم داشت تا سنگ‌های بی‌نهایت را بالاخره جمع کند و به هدفش برسد.

تانوس در پایان فیلم Avengers: Infinity War موفق شد تا با فداکاری‌هایی که انجام داده بود، به هدفش که نابودی نیمی از موجودات کل جهان هستی بود، برسد تا جهان را از بحرانی مانند سیاره خودش نجات دهد. در هر حال تانوس اصلی در فیلم Avengers: Endgame کشته شد و سپس متغییر او در جنگ پایانی شکست خورد تا پرونده تانوس که بسیاری او را بهترین شخصیت شرور دنیای سینمایی مارول می‌دانند، برای همیشه بسته شود.


بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج در حال استفاده از قدرتش در فیلم

۵- دکتر استرنج

Doctor Strange

نام واقعی: دکتر استیون استرنج

بازیگر: بندیکت کامبربچ

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: بازگشت در آثار آینده MCU

آثار حضور داشته: فیلم Doctor Strange، فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame، فیلم Spider-Man: No Way Home و فیلم Thor: Ragnarok

شخصیت دکتر استرنج یکی از شخصیت‌هایی بوده است که طرفداران دنیای سینمایی مارول از همان ابتدا منتظر حضورش بودند و بالاخره این اتفاق در ابتدا فاز سوم رخ داد. اگرچه حضور اولیه استرنج کمی کند بود، اما این روند در ابتدا فاز سوم و شروع فاز چهارم MCU سرعت بیشتری گرفت و حالا دکتر استرنج یکی از شخصیت‌های محبوب و مهم این مجموعه لقب گرفته است. تا جایی که کوین فایگی، رئیس مارول استودیو نقش دکتر استرنج را در آینده MCU کلیدی عنوان کرده است.

دکتر استرنج به‌نظر می‌رسد که یکی از شخصیت‌هایی خواهد بود که درنهایت صاحب یک سه‌گانه خواهد شد و در دو قسمت فیلم Avengers نیز نقش مهمی داشته است و همچنین حضور جالبی در فیلم Spider-Man: No Way Home و فیلم Thor: Ragnarok داشته است. در هر حال به‌نظر می‌رسد که بازی درخشان بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج به‌راحتی تضمین ادامه حیات این شخصیت در MCU است و باید دید این شخصیت چه نقشی در آینده مولتی‌ورس خواهد داشت.


آدام وارلاک با دستکش بی نهایت

۶- آدام وارلاک

Adam Warlock

نام واقعی: آدام وارلاک

بازیگر: ویل پولتر

زمان ورود: ۲۰۲۳

وضعیت: هنوز وارد نشده

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

بسیاری از طرفداران مارول منتظر بودند تا شخصیت آدام وارلاک در طول فاز سوم یا در بین اتفاقات دو قسمت فیلم Avengers معرفی شد و او تبدیل به کلیدی پیروزی بر تانوس شود، اما این اتفاق رخ نداد تا بالاخره شاهد معرفی این شخصیت در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 باشیم.


ریچارد مدن در نقش ایکاریس در فیلم Eternals آماده مبارزه با دیویانت‌ها می‌شود

۷- ایکاریس

Ikaris

نام واقعی: ایکاریس

بازیگر: ریچارد مدن

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: مرگ احتمالی در پایان فیلم Eternals

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

شخصیت ایکاریس به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های گروه اترنالز شناخته می‌شود که در طول فیلم Eternals معرفی شد. این شخصیت در طول فیلم به‌خاطر وفاداری که داشت، به شخصیتی شرور تبدیل شد و قصد داشت تا باعث نابودی زمین شود، اما درنهایت به‌خاطر عشقی که به سرسی داشت تصمیم به خودکشی در خورشید گرفت. بااین‌حال بسیاری اعتقاد دارند ایکاریس احتمالا هنوز زنده است و در فیلم Eternals 2 باز خواهد گشت.


ایگو در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

۸- ایگو

Ego

نام واقعی: ایگو

بازیگر: کرت راسل

زمان ورود: ۲۰۱۷

وضعیت: مرگ در پایان فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

ایگو پدر واقعی پیتر کوئیل است که باعث مرگ مادر پیتر نیز شده است. اما یاندو پیشنهاد ایگو را رد می‌کند و پیتر را به او نمی‌دهد تا یکی از برنامه‌های این خدا شرور سال‌ها عقب بیفتد. درنهایت ایگو و استار لرد در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 با یکدیگر ملاقات می‌‌کنند تا ایگو دوباره برنامه‌اش را که استفاده از پسرش است، آغاز کند. درنهایت ایگو در پایان فیلم توسط استار لرد و نگهبانان کهکشان متوقف و کشته شد.


شارلیز ترون در نقش کلیا و بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج در صحنه پس از پایان فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

۹- کلیا

Clea

نام واقعی: کلیا

بازیگر: شارلیز ترون

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: بازگشت در یکی از آثار مارول

آثار حضور داشته: فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

کلیا خواهر زاده فرمانروای خودکامه بُعد تاریکی دورمامو است که در دنیای کمیک با دکتر استرنج ازدواج می‌کند. این شخصیت بالاخره در صحنه پس از پایان فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness وارد شد که از استرنج برای یک کاری کمک می‌خواهد. حالا کلیا و استرنج قرار است در اثری نامشخص که ممکن است فیلم Doctor Strange 3 یا فیلم‌های Avengers باشند، با یکدیگر همکاری کنند و انتظار می‌رود کلیا در آثار آینده مارول نقش بیشتری داشته باشد.


Captain Marvel

۱۰- کاپیتان مارول

Captain Marvel

نام واقعی: کارول دنورز

بازیگر: بری لارسون

زمان ورود: ۲۰۱۹

وضعیت: بازگشت در فیلم The Marvels

آثار حضور داشته: فیلم Captain Marvel و فیلم Avengers: Endgame

شخصیت کاپیتان مارول سال‌ها نامش برای حضور در دنیای سینمایی مارول شنیده می‌شد و بالاخره این اتفاق در اواخر فاز سوم رخ داد. در ابتدا به این شخصیت در فیلم Avengers: Infinity War اشاره شد و در ادامه در فیلم Captain Marvel کارول دنورز با بازی بری لارسون کاملا معرفی شد. این شخصیت حضور نسبتا پر رنگی را در اتفاقات فیلم Avengers: Endgame داشت و او قرار است در فیلم The Marvels بازگردد. همچنین این شخصیت حضور کوتاهی در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings و سریال Ms. Marvel داشته است.


کانگ فاتح در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

۱۱- کانگ فاتح

Kang the Conqueror

نام واقعی: ناتانیئل رچاردز

بازیگر: جاناتان میجرز

زمان ورود: ۲۰۲۰

وضعیت: بازگشت در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania، فیلم Avengers: The Kang Dynasty و احتمالا فیلم Avengers: Secret Wars

آثار حضور داشته: سریال Loki

کانگ فاتح به‌عنوان شخصیت شرور و اصلی جدید دنیای سینمایی مارول و جانشین تانوس معرفی شده است. برای اولین‌بار شاهد معرفی کانگ فاتح در پایان فصل اول سریال Loki بودیم که متوجه شدیم او درواقع کسی است که TVA را ایجاد کرده است تا مانع ورود متغییرها به‌خصوص متغییرهای خودش شود. در هر حال در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania قرار است با نسخه شرور کانگ فاتح مواجه شویم که احتمالا همین نسخه را در فیلم Avengers: The Kang Dynasty و احتمالا فیلم Avengers: Secret Wars خواهیم دید.


کریستین بیل در نقش گور سلاخ خدایان در فیلم Thor Love and Thunder

۱۲- گور قصاب خدایان

Gorr the God Butcher

نام واقعی: گور

بازیگر: کریستین بیل

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: مرگ در پایان فیلم Thor: Love and Thunder

آثار حضور داشته: فیلم Thor: Love and Thunder

گور قصاب خدایان تنها یک هدف دارد و آن هم سلاخی خدایان و منقرض کردن آن‌ةا است. گور دنیای سینمایی مارول پس از مرگ دخترش و عدم کمک یکی از خدایان، شروع به قتل آن‌ها می‌کند و در طول فیلم Thor: Love and Thunder او به تهدید بزرگی برای ثور و آزگارد جدید تبدیل شد. هدف گور احیا دخترش بود و درنهایت با فدا کردن خودش، او توانست دخترش را به زندگی بازگرداند، اما خودش زنده نتوانست بماند.


اولتران در فیلم Avengers: Age of Ultron

۱۳- اولتران

Ultron

نام واقعی: اولتران

بازیگر: جیمز اسپیدر

زمان ورود: ۲۰۱۵

وضعیت: مرگ در پایان فیلم Avengers: Age of Ultron

آثار حضور داشته: فیلم Avengers: Age of Ultron

اولتران به‌عنوان یک هوش مصنوعی پیشرفته در فیلم Avengers: Age of Ultron معرفی شد که درواقع به شکلی فرزند ناخلف تونی استارک و بروس بنر است و حالا دربرابر آن‌ها و اونجرز قرار گرفته است. هدف اولتران انقراض نسل بشر است و در این راه از اسکارلت ویچ و کوئیک‌سیلور کمک می‌خواهد. اولتران در ادامه بدن ویژن را خلق می‌کند، اما درنهایت توسط ویژن منقرض می‌شود تا پرونده اولتران در فیلم Avengers: Age of Ultron و تنها چند روز پس از تولد بسته شود.


پل بتانی در نقش ویژن در حال تماشا دوربین و شکستن دیوار چهارم در قسمت هفتم سریال WandaVision

۱۴- ویژن

Vision

نام واقعی: ویژن

بازیگر: پل بتانی

زمان ورود: ۲۰۱۵

وضعیت: فوت کرده | بازگشت به‌عنوان ویژن سفید در سریال Vision Quest

آثار حضور داشته: فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Captain America: Civil War و سریال WandaVision

شخصیت ویژن یکی از شخصیت‌های هوشمندی است که درواقع توسط تونی استارک و بروس بنر و براساس هوش مصنوعی جارویس خلق شده است. طبق انتظار این شخصیت در فیلم Avengers: Age of Ultron خلق و وارد شد و از همان ابتدا به‌عنوان شخصیتی تقریبا شکست ناپذیر دیده شد. در هر حال این شخصیت در فیلم Avengers: Infinity War توسط تانوس کشته شد تا نشان دهد واقعا هم شکست ناپذیر نیست.

ویژن در سریال WandaVision نیز بازگشت تا جنبه متفاوت‌تر و انسانی‌تری از این شخصیت را مشاهده کنیم. اگرچه ویژن اصلی در دنیای سینمایی مارول کشته شده است، اما داستان ویژن سفید قرار است در سریال Vision Quest ادامه داشته باشد.


هالک در فیلم thor ragnarok

۱۵- هالک

Hulk

نام واقعی: بروس بنر

بازیگر: مارک رافلو و ادوارد نورتون

زمان ورود: ۲۰۰۸

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم The Incredible Hulk، فیلم Avengers، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame، فیلم Thor: Ragnarok و سریال She-Hulk: Attorney at Law

بسیاری اعتقاد دارند با اینکه هالک یکی از اولین شخصیت‌های MCU است، اما هرگز به حقش نرسیده است. درواقع حقوق این شخصیت دست یونیورسال است و بدین ترتیب تنها می‌توانستیم شاهد حضور این شخصیت در آثار اونجرز یا دیگر فیلم‌های مارول باشیم. علاوه‌بر چهار فیلم Avengers و یک فیلم مستقل، هالک در فیلم Thor: Ragnarok حضور موفقی داشته است و اخیرا شاهد حضور او در سریال She-Hulk: Attorney at Law هستیم.

هالک یکی از معدود شخصیت‌های مارول است که بازیگر آن تغییر پیدا کرده است. در ابتدا ادوارد نورتون نقش این شخصیت را در فیلم The Incredible Hulk بر عهده داشت و سپس مارک رافلو جای او را گرفت. به‌تازگی شاهد حضور هالک در سریال She-Hulk بودیم که به‌نظر می‌رسد باید منتظر فیلم مستقل جدید این شخصیت در آینده باشیم. بروس بنر و هالک همچنین دارای حضور افتخاری در آثاری چون فیلم Iron Man 3، فیلم Captain Marvel و فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings هستند.


نیمور در حال فرمان دادن در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

۱۶- نیمور

Namor

نام واقعی: نیمور

بازیگر: تنوک هورتا

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Black Panther: Wakanda Forever

نیمور بالاخره در فیلم Black Panther: Wakanda Forever قرار است وارد دنیای سینمایی مارول شود، اما این شخصیت فعلا به‌عنوان شخصیت شرور و منفی اصلی این فیلم شناخته می‌شود که البته در آینده احتمالا این موضوع تغییر خواهد کرد. درواقع نیمور همیشه دشمنی دیرینه‌ای با واکاندا و تی‌چالا داشته است، اما از نظر فرهنگی و هویتی نیمور و آتلانتینس تغییر کرده و بیشتر به سمت فرهنگ لاتینی رفته‌اند.


کیت بلانشت در نقش شخصیت هلا در دنیای سینمایی مارول

۱۷- هلا

Hela

نام واقعی: هلا

بازیگر: کیت بلانشت

زمان ورود: ۲۰۱۷

وضعیت: کشته شدن در فیلم Thor: Ragnarok

آثار حضور داشته: فیلم Thor: Ragnarok

هویت هلا در دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک آن تغییر کرد تا این شخصیت حالا به‌عنوان خواهر ثور و خواهر ناتنی لوکی معرفی شد. دختر بزرگ اودین سال‌ها درکنار پدرش مبارزه کرد، اما درنهایت به‌خاطر اینکه او تصمیم نداشت تا دست از جنگیدن بردارد، تبعید شد و پس از مرگ اودین در فیلم Thor: Ragnarok بازگشت تا حق خود را که حکمرانی آزگارد بود، تصاحب کند، اما درنهایت در پایان فیلم توسط رگناروک کشته شد.


ابومیشن در فیلم The Incredible Hulk

۱۸- ابومیشن

Abomination

نام واقعی: امیل بلونسکی

بازیگر: تیم راث

زمان ورود: ۲۰۰۸

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم The Incredible Hulk، فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings و سریال She-Hulk: Attorney at Law

ابومیشن یکی از دشمنان اصلی هالک است که برای اولین‌بار در فیلم The Incredible Hulk معرفی شد و پس از شکست توسط هالک، به زندان افتاد و دیگر خبری از این شخصیت مرگبار و ترسناک نبود. تا اینکه بالاخره ابومیشن با دوستی با وانگ در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings ظاهر شد و این شخصیت همچنین در سریال She-Hulk: Attorney at Law حضور پیدا کرد که در حال حاضر مشخص نیست امیل بلونسکی پس از رستگاری در این سریال چه مسیری را دنبال خواهد کرد.


لوکی به ادین تغییرقیافه می‌دهد

۱۹- لوکی

Loki

نام واقعی: لوکی

بازیگر: تام هیدلستون

زمان ورود: ۲۰۱۱

وضعیت: کشته شدن توسط تانوس در فیلم Avengers: Infinity War و بازگشت به‌عنوان یک متغییر در سریال Loki

آثار حضور داشته: فیلم Thor، فیلم Thor: The Dark World، فیلم Thor: Ragnarok، سریال Loki، فیلم Avengers، فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame

لوکی با شروع مولتی‌ورس همچنان یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار مارول است

لوکی به‌عنوان یک خدای شرور و استاد تغییر چهره و هویت در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود و پس از اینکه نتوانست ثور را در فیلم Thor بکشد تا به آزگارد حکمرانی کند، تصمیم می‌گیرد تا با کمک تانوس در فیلم Avengers به زمین حمله کند که این تلاش نیز ناموفق بود. لوکی در ادامه تصمیم می‌گیرد تا راه متفاوتی را دنبال کند و کم کم از اون شخصیت بسیار شرور به شخصیتی خاکستری تبدیل می‌شود و حتی به ثور کمک می‌کند تا آزگارد را نجات دهد.

در هر حال لوکی در ابتدا فیلم Avengers: Infinity War توسط تانوس به قتل رسید تا پایانی بر زندگی نسخه اصلی لوکی در MCU باشد، اما متغییر این شخصیت که در فیلم Avengers: Endgame موفق شد فرار کند، حالا در سریال Loki بازگشته و این شخصیت کاملا تغییر کرده است. لوکی البته باعث شروع مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول شده و قرار است در فصل دوم سریال Loki نیز بازگردد.


اودین در فیلم Thor: The Dark World

۲۰- اودین

Odin

نام واقعی: اودین

بازیگر: آنتونی هاپکینز

زمان ورود: ۲۰۱۱

وضعیت: مرگ در فیلم Thor: Ragnarok

آثار حضور داشته: فیلم Thor، فیلم Thor: The Dark World و فیلم Thor: Ragnarok

اودین به‌عنوان پدر ثور، پادشاه آزگارد است که سال‌ها به این سرزمین حکمرانی کرده است و اکنون به‌دنبال حفظ صلح در این دنیا است که روزی سال‌ها در جنگ و نزاع با دنیاهای مختلف بوده است. اودین که لوکی را به فرزندخواندگی گرفته بود، حالا وارد یک چالش بزرگ می‌شود و سرانجام در فیلم Thor: Ragnarok راز بزرگ اودین فاش می‌شود و او تصمیم می‌گیرد تا ثور و لوکی را در این دنیا تنها بگذارد.


انشنت‌وان سازوکار سفر در زمان را به بروس بنر توضیح می‌دهد

۲۱- انشنت وان

Ancient One

نام واقعی: نامعلوم

بازیگر: تیلدا سوینتن

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: مرگ در فیلم Doctor Strange

آثار حضور داشته: فیلم Doctor Strange و فیلم Avengers: Endgame

انشنت وان به‌عنوان قدیمی‌ترین استاد کامارتاج شناخته می‌شود و او درواقع شخصی است که به دکتر استرنج آموزش داد تا در آینده جای او را بگیرد و از دنیا دربرابر تهدیدهای مختلف محافظت کند. انشنت وان که ریشه و گذشته نامعلومی دارد، درنهایت در فیلم Doctor Strange توسط کایسیلوس، شاگرد قدیمی خود به قتل رسید تا استرنج رسما جای استادش را بگیرد. انشنت وان همچنین حضور متفاوتی را در فیلم Avengers: Endgame داشته است.


کانشو در قسمت ششم سریال Moon Knight

۲۲- کانشو

Khonshu

نام واقعی: کانشو

بازیگر: اف. موری آبراهام

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: بازگشت احتمالی در فصل دوم سریال Moon Knight

آثار حضور داشته: سریال Moon Knight

کانشو یا خدای ماه یک خدای اساطیری مصری است که آواتارهایی برای اجرای عدالت و اجرای دستورهای او انتخاب می‌کند. از آنجایی که کانشو نمی‌تواند از مصر خارج شود، او نیاز به آواتار دارد و مارک اسپکتور مناسب‌ترین و بهترین آواتار برای او است؛ چرا که او دارای چند شخصیت است و می‌تواند از هر یک به نفع خود استفاده کند. کانشو پس از اینکه در پایان فصل اول سریال Moon Knight در حال همکاری با جیک لاکلی دیده شد احتمالا در فصل دوم سریال شوالیه ماه باز خواهد گشت.

بخوانید  ۱۲ قابلیت جالب گوشی‌های هوشمند که احتمالاً از آن‌ها اطلاع ندارید

رونان متهم در فیلم Guardians of the Galaxy

۲۳- رونان متهم

Ronan the Accuser

نام واقعی: رونان متهم

بازیگر: لی پیس

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: مرگ در فیلم Guardians of the Galaxy

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy و فیلم Captain Marvel

رونان متهم یکی از شخصیت‌های شرور از نژاد کری است که در حال همکاری با تانوس است و تصمیم دارد تا خود به قدرت اول کهکشان تبدیل شود. نام رونان باعث ترس در هر سیاره می‌شود و نیروهای بی‌رحم او در هر سیاره دست به کشتار و قتل‌های زیادی زده‌اند. بااین‌حال، رونان در راه گرفتن سنگ قدرت از نگهبانان کهکشان کشته شد و به کارش پایان داد. بااین‌حال، رونان در فیلم Captain Marvel بازگشت که البته اتفاقات این فیلم پیش از اتفاقات فیلم Guardians of the Galaxy جریان داشت.


تونی لیانگ در نقش ماندرین در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

۲۴- ماندرین

Mandarin

نام واقعی: شو‌ ون‌وو

بازیگر: تونی لیانگ

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: کشته شدن در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

آثار حضور داشته: فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

پس از حضور جنجالی ماندرین تقلبی در فیلم Iron Man 3، بالاخره شاهد معرفی نسخه اصلی و واقعی این شخصیت در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings بودیم. ماندرین در دنیای سینمایی مارول که کنترل ۱۰ حلقه را بر عهده دارد، تفاوت‌هایی با نسخه کمیک پیدا کرده و او درواقع پدر شانگ چی است. همین موضوع کمک کرده است تا شاهد بخش انسانی‌تر از ماندرین در MCU باشیم، اما در پایان فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings کشته شد.


چیویتل اجیوفور در نقش کارل موردو در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

۲۵- کارل موردو

Karl Mordo

نام واقعی: کارل موردو

بازیگر: چیویتل اجیوفور

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Doctor Strange و فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

کارل موردو یکی از خادمان وفادار کامارتاج است که پس از اقدام دکتر استرنج در استفاده از سنگ زمان برای شکست دورمامو و دور زدن قوانین آن‌ها، در پایان فیلم Doctor Strange تصمیم می‌گیرد تا کامارتاج را ترک کند و او حالا به دشمن استرنج تبدیل شده است. اگرچه کارل موردو اصلی هنوز اقدام خاصی نکرده است و آینده نامشخصی دارد، اما شاهد بازگشت متغیر موردو در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بودیم.


هایمدال در فیلم Thor: Ragnarok

۲۶- هایمدال

Heimdall

نام واقعی: هایمدال

بازیگر: ادریس البا

زمان ورود: ۲۰۱۱

وضعیت: کشته شدن توسط تانوس در فیلم Avengers: Infinity War

آثار حضور داشته: فیلم Thor، فیلم Thor: The Dark World، فیلم Thor: Ragnarok، فیلم Thor: Love and Thunder، فیلم Avengers: Age of Ultron و فیلم Avengers: Infinity War

هایمدال به‌عنوان یکی از وفادارترین افراد آزگارد و اودین شناخته می‌شود که این وفاداری به ثور ادامه پیدا کرده است. هایمدال که درواقع مسئولیت داشت تا با شمشیر بایفراست روی ورود و خروج افراد به آزگارد نظارت داشته باشد، درنهایت همراه‌با ثور آزگارد را ترک کرد، اما او در ابتدا فیلم Avengers: Infinity War توسط تانوس کشته شد تا پایانی برای این شخصیت باشد. البته هایمدال در فیلم Thor: Love and Thunder بازگشت و او درواقع در والهالا حضور داشت و در حال کمک به جین فاستر بود.


سوفیا دی مارتینو در نقش سیلوی در حال بازجویی در TVA در قسمت چهارم سریال Loki

۲۷- سیلوی

Sylvie

نام واقعی: سیلوی لاوفیدوتیر

بازیگر: سوفیا دی مارتینو

زمان ورود: ۲۰۲۰

وضعیت: بازگشت در فصل دوم سریال Loki

آثار حضور داشته: سریال Loki

سیلوی درواقع متغییر لوکی است که توانسته ازطریق حوادثی مثل پایان دنیا که توسط TVA قابل شناسایی نیست، زنده بماند تا راهی برای زندگی بدون ترس از مرگ پیدا کند. سیلوی با اینکه شباهت‌هایی به لوکی دارد، اما درنهایت هویت مستقل خود را پیدا کرده است و در پایان سریال Loki و با کشتن متغییر کانگ، باعث شروع مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول شده است و حالا سیلوی قرار است در فصل دوم سریال Loki بازگردد.


آنجلینا جولی با شمشیر در فیلم Eternals

۲۸- تینا

Thena

نام واقعی: تینا

بازیگر: آنجلینا جولی

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: مرگ در فیلم Eternals

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

شخصیت تینا یکی از اعضای قدرتمند اترنالز است که آنجلینا جولی نقش این شخصیت را در فیلم Eternals بازی کرده است. این شخصیت قابلیت استفاده از سلاح‌های مختلف و مبارزه با قوی‌ترین دشمنان را دارد. بااین‌حال تینا در پایان فیلم Eternals کشته شد و به‌نظر می‌رسد که پرونده این شخصیت خیلی زود بسته شده است.


مالکیث در فیلم Thor: The Dark World

۲۹- مالکیث

Malekith

نام واقعی: مالکیث

بازیگر: کریستوفر اکلستون

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: مرگ در فیلم Thor: The Dark World

آثار حضور داشته: فیلم Thor: The Dark World

مالکیث یک الف تاریکی است که در فیلم Thor: The Dark World تلاش می‌کند تا با استفاده از قدرت سنگ واقعیت دنیاها را ترکیب کند و به فرمانروا آن تبدیل شود. این شخصیت که حضور کوتاهی در دنیای سینمایی مارول داشت، درنهایت توسط ثور و دوستانش در پایان فیلم Thor: The Dark World متوقف شد و پس از مرگش به کارش پایان داد.


کایسلوس در فیلم Doctor Strange

۳۰- کایسیلوس

Kaecilius

نام واقعی: کایسیلوس

بازیگر: مدس میکلسن

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: ملحق شدنش به دورمامو در بعد تاریکی در پایان فیلم Doctor Strange

آثار حضور داشته: فیلم Doctor Strange

کایسیلوس یکی از شاگردان اصلی انشنت وان بود که درنهایت فاسد می‌شود و به سمت تاریکی می‌رود و او اکنون تصمیم دارد تا به دورمامو و بعد تاریکی خدمت کند. به همین منظور او تلاش می‌کند تا راهی برای ورود دورمامو به زمین ایجاد کند و دکتر استرنج با کمک سنگ زمان جلوی او را می‌گیرد. کایسیلوس که در طول فیلم Doctor Strange باعث مرگ انشنت وان شد، حالا توسط دورمامو به بعد تاریکی برده شده است و آینده این شخصیت فعلا مشخص نیست.


وانگ و دوستش در حال تماشا سریال در سریال She-Hulk: Attorney at Law

۳۱- وانگ

Wong

نام واقعی: وانگ

بازیگر: بندیکت وانگ

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Doctor Strange، فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame، فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings، فیلم Spider-Man: No Way Home و سریال She-Hulk: Attorney at Law

شخصیت وانگ به‌عنوان دست راست دکتر استرنج شناخته می‌شود که به نحوی بهترین دوست او نیز است. این شخصیت درواقع کمک زیادی به دکتر استرنج کرده است تا او به استاد امروز تبدیل شود و او در فیلم‌های مختلف به استرنج برای مأموریت‌های مختلفش برای نجات دنیای کمک کرده است و انتظار می‌رود که این موضوع در آینده هم ادامه داشته باشد. البته وانگ طی این مدت فعالیت‌های اختصاصی مثل حضور در سریال She-Hulk: Attorney at Law و فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings را نیز داشته است.


درکس ویرانگر در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

۳۲- درکس ویرانگر

Drax the Destroyer

نام واقعی: آرتور سمپسون داگلاس

بازیگر: دیو باتیستا

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: پایان کار پس از فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Thor: Love and Thunder

آرتور داگلاس به‌عنوان فردی ابدی با نام درکس د دسترویر، توسط مخلوقی شناخته شده با نام کرونوس تنها با هدف ازبین‌بردن تانوس است تا انتقام مرگ خانواده و مردمش را از این غول بنفش رنگ بگیرد، اما درکس کم کم هدف متفاوتی به‌همراه گروه نگهبانان کهکشان پیدا می‌کند و از آن شخصیتی که همیشه دنبال گرفتن انتقام و کشتن است، فاصله می‌گیرد. او حالا توانسته دوستان و خانواده جدیدی را پیدا کند و به صلح و آرامش رسیده است.

درکس در طول فیلم‌های نگهبانان کهکشان از یک شخصیت جدی به شخصیتی با شوخی‌های بیشتری تبدیل شده و توانسته شخصیت محبوب‌تری پس از ورودش با MCU باشد. درکس ویرانگر قرار است در فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 به کار خودش پایان دهد.


گیلگامش در حال مبارزه در فیلم Eternals

۳۳- گیلگامش

Gilgamesh

نام واقعی: گیلگامش

بازیگر: دان لی

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: مرگ در فیلم Eternals

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

گیلگامش یکی دیگر از مبارزان قدرتمند اترنالز بود که در فیلم Eternals می‌توانست تینا را کنترل کند و درواقع او عامل بازگشت تینا از وضعیت بحرانی بوده است. در هر حال گیلگامش هم آینده متفاوتی نداشت و مانند تینا در طول فیلم Eternals کشته شد، اما برخی اعتقاد دارند این شخصیت همچنان ممکن است در آینده بازگردد.


سیمو لیو در نقش شانگ چی در حال تمرین در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

۳۴- شانگ چی

Shang-Chi

نام واقعی: شانگ چی

بازیگر: سیمو لیو

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در فیلم Shang-Chi 2

آثار حضور داشته: فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

شانگ چی یکی از جدیدترین ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول است که برای اولین‌بار به‌عنوان پسر واقعی ماندرین در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings معرفی شد. او استاد هنرهای رزمی است که با استفاده از قدرت ۱۰ حلقه می‌تواند به قدرت‌های فراطبیعی هم دسترسی داشته باشد و حالا از شانگ چی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های مهم آینده MCU یاد می‌شود. شانگ چی در فیلم Shang-Chi 2 باز خواهد گشت، اما می‌توانیم منتظر حضور او در آثار آینده اونجرز باشیم.


سوچیل گومز در نقش آمریکا چاوز در پرومو آرت فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

۳۵- آمریکا چاوز

America Chavez

نام واقعی: آمریکا چاوز

بازیگر: سوچی گومز

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

شخصیت آمریکا چاوز ریشه و منشا متفاوتی دارد و او درواقع متعلق به دنیای اصلی MCU نیست و از دنیای دیگری آمده است. آمریکا چاوز توانایی سفر بین جهان‌های مختلف را دارد و می‌تواند از قدرت جادویی برای مبارزه استفاده کند. آمریکا چاوز پس از ورود به دنیای سینمایی مارول در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness فعلا آینده مشخصی ندارد و می‌دانیم که در کامار تاج در حال آموزش است.


کریس پرت در نقش استار لرد با لباس کامل در فیلم Guardians of the Galaxy

۳۶- استار لرد

Star Lord

نام واقعی: پیتر کوئیل

بازیگر: کریس پرت

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: پایان کار پس از فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Thor: Love and Thunder

استار لرد پسر ایگو در دنیای سینمایی مارول است

گروه نگهبانان کهکشان توسط جیمز گان از یک گروه ناشناخته به یک گروه محبوب در دنیای سینمایی مارول تبدیل شدند که بخشی از آن را باید مدیون حضور شخصیت‌های جذاب و محبوبی مثل استار لرد بدانیم. پیتر کوئیل به‌عنوان یک شخصیت که مادرش انسان و پدرش یک خدا به‌نام ایگو است، رهبری گروه نگهبانان کهکشان را بر عهده دارد و خیلی سریع به یکی از شخصیت‌های محبوب مارول تبدیل شده است.

کریس پرت نقش استار لرد را بر عهده دارد که بسیاری اعتقاد دارند او یکی از دلایل موفقیت این شخصیت است. اگرچه استار لرد را بیشتر در فیلم Guardians of the Galaxy دیدیم، اما شاهد حضور این شخصیت به‌همراه گروهش در دو قسمت فیلم Avengers و فیلم Thor: Love and Thunder نیز بوده‌ایم و ظاهرا استار لرد قرار است در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 به کارش پایان دهد.


بهبود جلوه‌های ویژه شی هالک در سریال She-Hulk: Attorney at Law

۳۷- شی هالک

She-Hulk

نام واقعی: جنیفر والترز

بازیگر: تاتیانا ماسلانی

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: سریال She-Hulk: Attorney at Law

اگرچه شخصیت هالک هنوز صاحب فیلم جدیدی در دنیای سینمایی مارول نشده است، اما شاهد ورود شخصیت شی هالک با سریال She-Hulk: Attorney at Law به MCU هستیم. این غول سبز رنگ برخلاف فامیل خود توانایی کنترل خشم خود را دارد و می‌تواند در ظاهر هالک به کارهای خود برسد و وکالت خود را ادامه دهد. در هر حال فعلا آینده شخصیت شی هالک در دنیای سینمایی مارول مشخص نیست.


رایان رینولدز در نقش ددپول در حال تماشا نقاشی در فیلم Deadpool

۳۸- ددپول

Deadpool

نام واقعی: وید ویلسون

بازیگر: رایان رینولدز

زمان ورود: ۲۰۲۴

وضعیت: ورود به دنیای سینمایی مارول با فیلم Deadpool 3

آثار حضور داشته: فیلم Deadpool و فیلم Deadpool 2

شخصیت ددپول طی سال‌های گذشته محبوبیت زیادی در بین طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی پیدا کرده است. فیلم‌های این شخصیت مملو از خشونت بسیار بالا و شوخی‌های متفاوت است و حالا ددپول قرار است با فیلم Deadpool 3 وارد دنیای سینمایی مارول شود. البته هنوز مشخص نیست او چگونه قرار است وارد MCU شود، اما در فیلم Deadpool 3 قرار است شاهد بازگشت هیو جکمن در نقش ولورین نیز باشیم و باید ببینیم ددپول با کدام شخصیت مارول قرار است در آینده کراس‌اور داشته باشد.


والکری در فیلم Thor Love and Thunder

۳۹- والکری

Valkyrie

نام واقعی: والکری

بازیگر: تسا تامپسون

زمان ورود: ۲۰۱۷

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Thor: Ragnarok، فیلم Thor: Love and Thunder و فیلم Avengers: Endgame

والکری به‌عنوان یکی از اعضای همراه ثور برای اولین‌بار در فیلم Thor: Ragnarok معرفی شد و توانست مورد توجه طرفداران مارول قرار بگیرد. این شخصیت البته تفاوت‌هایی هم با نسخه کمیک داشت و نسخه اصلی پیش از اتفاقات فیلم کشته شده بود و بدین ترتیب والکری دنیای سینمایی مارول نسخه متفاوتی از این شخصیت است. این شخصیت به‌عنوان کینگ والکری در فیلم Thor: Love and Thunder بازگشت، اما در حال حاضر آینده این شخصیت مشخص نیست.


تام هالند با ماسک در دست مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: Far From Home

۴۰- مرد عنکبوتی

Spider-Man

نام واقعی: پیتر پارکر

بازیگر: تام هالند

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: بازگشت احتمالی برای سه‌گانه جدید اسپایدرمن

آثار حضور داشته: فیلم Spider-Man: Homecoming، فیلم Spider-Man: Far from Home، فیلم Spider-Man: No Way Home، فیلم Captain America: Civil War، فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame

پس از اینکه دوگانه جدید مرد عنکبوتی نتوانست انتظارات را برآورده کند، سونی پیکچرز فرصت را غنیمت شمرد و وارد مذاکره با مارول استودیو شد تا این شخصیت وارد دنیای سینمایی مارول شود. درنهایت در فیلم Captain America: Civil War شاهد ورود اسپایدرمن به دنیای سینمایی مارول بودیم و حالا این شخصیت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های MCU شده است. طبق انتظار در دو فیلم Avengers مرد عنکبوتی حضوری پر رنگ و کلیدی داشت.

همچنین اسپایدرمن صاحب یک سه‌گانه موفق و پرفروش در دنیای سینمایی مارول نیز شده است و حالا بسیاری منتظر هستند تا ببینند مرد عنکبوتی با بازی تام هالند چه آینده‌ای را در MCU خواهد داشت. هم‌اکنون بسیاری اعتقاد دارند که این شخصیت را به‌زودی در آثار بیشتری خواهیم دید و گروهی می‌گویند او احتمالا به دنیای سونی پیکچرز خواهد پیوست. در هر حال فعلا صحبت از سه‌گانه جدید اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول است.


Quicksilver - Aaron Taylor-Johnson - Evan Peters

۴۱- کوئیک سیلور

Quick silver

نام واقعی: پیترو مکسیموف

بازیگر: آرون تایلر-جانسون و ایوان پیترز

زمان ورود: ۲۰۱۵

وضعیت: مرگ در فیلم Avengers: Age of Ultron

آثار حضور داشته: فیلم Avengers: Age of Ultron و سریال WandaVision

شخصیت کوئیک سیلور به‌عوان برادر دوقلو اسکارلت ویچ شناخته می‌شود که در فیلم Avengers: Age of Ultron معرفی شد و این شخصیت تندرو البته در همین فیلم توسط اولتران به قتل رسید تا حضور بسیار کوتاهی در دنیای سینمایی مارول داشته باشد. سپس نسخه تقلبی این شخصیت در سریال WandaVision بازگشت که ایوان پیترز، بازیگر این نقش در سری فیلم X-Men این نقش را بازی کرده بود.


والپیپر انیمیشن I Am Groot

۴۲- گروت

Groot

نام واقعی: گروت

بازیگر: وین دیزل

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: پایان کار پس از انیمیشن I Am Groot، فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، انیمیشن I Am Groot، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Thor: Love and Thunder

اگر روزی به شما می‌گفتند که یک درخت که تنها کلمه گروت را می‌تواند بگوید، قرار است به یک شخصیت محبوب در دنیای سینمایی مارول تبدیل شود، احتمالا فکر می‌کردید او در حال شوخی با شما است، اما گروت که از اعضای گروه نگهبانان کهکشان است باعث تحقق این اتفاق شده است. شخصیت گروت اصلی در پایان فیلم Guardians of the Galaxy خودش را فدا کرد تا یکی از احساسی‌ترین لحظات این شخصیت را در MCU خلق کند.

سپس ما شاهد حضور بیبی گروت در فیلم Guardians of the Galaxy 2 بودیم و در ادامه این نسخه از گروت در انیمیشن I Am Groot بازگشت. سپس نسخه نوجوان و در حال بلوغ این شخصیت در دو قسمت فیلم Avengers و فیلم Thor: Love and Thunder به تصویر کشیده شد و احتمالا در فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 باید منتظر نسخه جوان گروت باشیم که آخرین حضور این شخصیت در MCU است.


راکت راکون و بیبی گروت در حال حمله به دشمنان فضایی در سری فیلم نگهبانانان کهکشان مارول

۴۳- راکت راکون

Rocket Raccoon

نام واقعی: راکت راکون

بازیگر: بردلی کوپر

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: پایان کار پس از فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، انیمیشن I Am Groot، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Thor: Love and Thunder

درکنار شخصیت گروت شاهد یک راکون پر حرف و بی اعصاب به‌نام راکت راکون بودیم که به این دو شخصیت به یک زوج طلایی و موفق در مجموعه فیلم نگهبانان کهکشان و دنیای سینمایی مارول تبدیل شدند. راکت راکون درواقع یک راکون است که پس از آزمایش‌ها مرگبار به این شخصیت تبدیل شد و حالا درکنار اینکه به‌دنبال منشا خود است، به‌دنبال دزدی و مال اندوزی نیز است و توانایی بالایی در استفاده از سلاح‌های مختلف تا ساخت آن و همچنین دزدی و خرابکاری دارد.

شخصیت راکت راکون یکی از شخصیت‌های کلیدی نگهبانان کهکشان است که درکنار گروت، دارای روابط خوبی با ثور، استار لرد و درکس ویرانگر نیز است. شخصیت راکت راکون پس از حضور در تمامی قسمت‌های نگهبانان کهکشان و همچنین دو قسمت فیلم Avengers و فیلم Thor: Love and Thunder قرار است در فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 به کار خود پایان دهد.


کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا در فیلم Avengers: Endgame که چکش میولنیر را در دستش دارد

۴۴- کاپیتان آمریکا

Captain America

نام واقعی: استیو راجرز

بازیگر: کریس ایوانز

زمان ورود: ۲۰۱۰

وضعیت: بازنشست شده

آثار حضور داشته: فیلم Captain America: The First Avenger، فیلم Captain America: The Winter Soldier، فیلم Captain America: Civil War، فیلم Avengers، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Spider-Man: Homecoming

کاپیتان آمریکا در فیلم Captain America: Civil War آیرون من را شکست داد

شخصیت کاپیتان آمریکا به‌عنوان یکی از اعضای اصلی اونجرز معرفی شد و توانست جایگاهی قدرتمند در سینما مانند دنیای کمیک پیدا کند. کریس ایوانز که نقش هیومن تورچ را در فیلم‌های چهار شگفت‌انگیز بر عهده داشت، به‌عنوان بازیگر نقش کاپیتان آمریکا معرفی شد و توانست به موفقیتی به مراتب بزرگ‌تر از گذشته دست پیدا کند. درواقع امروز هنوز ایوانز را کاپیتان آمریکا می‌دانند و این دیدگاه خیلی بعید است که به این زودی خاتمه یابد.

کاپیتان آمریکا نسخه استیو راجرز دارای یک سه‌گانه است و همچنین شاهد حضور این شخصیت در هر ۴ قسمت فیلم Avengers بودیم که در بسیاری از آن او رهبری این گروه را نیز بر عهده داشته است. ایوانز همچنین حضور کوتاه و افتخاری در فیلم Spider-Man: Homecoming، فیلم Thor: The Dark World و فیلم Captain Marvel داشته است و درنهایت در فیلم Avengers: Endgame به گذشته سفر کرد تا زندگی آرامی را با پگی کارتر داشته باشد و استیو راجرز در پایان این فیلم رسما از نقش کاپیتان آمریکا بازنشست شد. اگرچه برخی اعتقاد دارند او ممکن است در آینده بازگردد.


آیرون من با بازی رابرت داونی جونیور در والپیپر فیلم Iron Man 3

۴۵- آیرون من

Iron Man

نام واقعی: تونی استارک

بازیگر: رابرت داونی جونیور

زمان ورود: ۲۰۰۸

وضعیت: فوت شده

آثار حضور داشته: فیلم Iron Man، فیلم Iron Man 2، فیلم Iron Man 3، فیلم Avengers، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame، فیلم Captain America: Civil War و فیلم Spider-Man: Homecoming

بدون شک بخش زیادی از موفقیت دنیای سینمایی مارول و محبوبیت آن را باید به‌نام آیرون من و رابرت داونی جونیور نوشت. فیلم Iron Man نه‌تنها اولین فیلم دنیای سینمایی مارول، بلکه نقش مهمی در شکل گیری آینده این مجموعه نیز داشته است و بدون شک بدون بازی درخشان رابرت داونی جونیور، شاید مرد آهنی محبوبیت امروز را نداشت. آیرون من در بیشترین تعداد فیلم‌های دنیای سینمایی مارول حضور داشته است.

آیرون من دارای یک سه‌گانه است و در ۴ فیلم Avengers نیز شاهد حضورش بودیم. همچنین او در فیلم Captain America: Civil War و فیلم Spider-Man: Homecoming حضور داشته است و همچنین دارای یک صحنه پس از پایان در فیلم The Incredible Hulk بوده است. درنهایت شخصیت آیرون من با فداکاری که در پایان فیلم Avengers: Endgame فوت کرد تا کار یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول پس از ۱۱ سال به پایان برسد.

بخوانید  با وجود رفتن سوپرمن، هنری کاویل در نقش گرالت ریویا باز نخواهد گشت.

چادویک بوزمن در نقش بلک پنتر در فیلم Black Panther

۴۶- بلک پنتر

Black Panther

نام واقعی: پادشاه تی چالا

بازیگر: چادویک بوزمن

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: فوت کرده

آثار حضور داشته: فیلم Black Panther، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Captain America: Civil War

شخصیت پلنگ سیاه با وجود اینکه حضور کوتاهی در دنیای سینمایی مارول داشت، اما حضور تاثیر گذاری داشته است. بلک پنتر در فیلم Captain America: Civil War معرفی شد و سپس در فیلم Black Panther توانست محبوبیت خود را گسترش دهد و در دو قسمت فیلم Avengers نقش مهمی را ایفا کند. بخش زیادی از این موفقیت را باید مدیون چادویک بوزمن بدانیم که این بازیگر متاسفانه در سال ۲۰۲۰ دار فانی را وداع گفت و مارول استودیو تصمیم گرفت تا بازیگر این شخصیت را تغییر ندهد و بدین ترتیب تی‌چالا در فیلم Black Panther: Wakanda Forever فوت کند.


والپیپر سریال Moon Knight

۴۷- مون نایت

Moon Knight

نام واقعی: مارک اسپکتور، استیون گرانت و جیک لاکلی

بازیگر: اسکار آیزاک

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: سریال Moon Knight

شخصیت شوالیه ماه در سریال Moon Knight به‌عنوان شخصیتی چند هویتی معرفی شد که تحت فرمان خدای ماه به شکار افراد شرور می‌رود تا عدالت را برقرار کند. مون نایت با بازی اسکار آیزاک شروع درخشانی در دنیای سینمایی مارول داشت و بعد ماورایی MCU را گسترش داد که بسیاری اعتقاد دارند این سریال زمینه‌سازی برای فیلم یا سریال Midnight Sons را آغاز کرده است، اما پیش از آن بسیاری منتظر فصل دوم یا فیلم Moon Knight هستند تا تقابل مارک اسپکتور و استیون گرانت با جیک لاکلی، هویت سوم خود را تماشا کنند.


هری استایلز در نقش استارفاکس در فیلم Eternals

۴۸- استارفاکس

Starfox

نام واقعی: اروس از تایتان

بازیگر: هری استایلز

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت احتمالی در فیلم Eternals 2

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

شخصیت اروس از تایتان که با نام استارفاکس شناخته می‌شود، درواقع برادر تانوس است که در صحنه پس از پایان فیلم Eternals معرفی شد. هری استایلز نقش استارفاکس را در دنیای سینمایی مارول بر عهده دارد که قرار است یکی از اعضای جدید گروه اترنالز در دنباله احتمالی فیلم Eternals باشد.


والپیپر فیلم Werewolf by Night

۴۹- گرگینه در شب

Werewolf by Night

نام واقعی: جک راسل

بازیگر: گائل گارسیا برنال

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Werewolf by Night

شخصیت گرگینه در شب یکی از جدیدترین شخصیت‌هایی است که به دنیای سینمایی مارول اضافه شده است. این شخصیت در طول فیلم Werewolf by Night معرفی شد که در یک رقابت برای جانشینی بلاداستون شرکت می‌کند، اما اهداف دیگری در سر دارد. در هر حال گفته می‌شود که این فیلم نقش مهمی در آینده MCU دارد و بسیاری اعتقاد دارند بخش ماورایی و هیولایی مارول با فیلم Werewolf by Night و شخصیت گرگینه در شب گسترش پیدا خواهد کرد.


کاترین هان در نقش آگاتا هارکنس در قسمت نهم و پایانی سریال WandaVision

۵۰- آگاتا هارکنس

Agatha Harkness

نام واقعی: آگاتا هارکنس

بازیگر: کاترین هان

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در سریال Agatha: Coven of Chaos

آثار حضور داشته: سریال WandaVision

آگاتا هارکنس به‌عنوان یکی از جادوگران قدیمی و از دشمنان اسکارلت ویچ که توانایی استفاده از کتاب ممنوعه دارک هولد را دارد، در سریال WandaVision معرفی شد. این شخصیت توانست به یکی از نقاط مثبت سریال تبدیل شود و درنهایت هم پس از شکست توسط واندا، در شهر و خانه‌اش زندانی باقی‌ماند و حالا آگاتا هارکنس قرار است در سریال Agatha: Coven of Chaos بازگردد.


کینگو، سرسی و اسپرایت در حال رفتن به روستا محل سکونت درویگ در فیلم Eternals

۵۱- کینگو

Kingo

نام واقعی: کینگو

بازیگر: کمیل نانجیانی

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت احتمالی در فیلم Eternals 2

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

کینگو یکی دیگر از اعضای مهم اترنالز در فیلم Eternals بوده است که تصمیم می‌گیرد تا راه متفاوتی را در پیش بگیرد و به ستاره بالیوود تبدیل شود. کینگو که زندگی زمینی خود را دارد مشخص نیست در آینده باز خواهد گشت یا نه، اما او یکی از مبارزان گروه شناخته می‌شود و قابل انتظار است کینگو در دنباله فیلم Eternals حضور داشته باشد.


یان راگ در فیلم Captain Marvel

۵۲- یان راگ

Yon-Rogg

نام واقعی: یان راگ

بازیگر: جود لا

زمان ورود: ۲۰۱۹

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Captain Marvel

یان راگ از نژاد کری یکی از دشمنان اصلی کاپیتان مارول در دنیای کمیک است و بارها تلاش کرده است تا کاپیتان مارول به‌خصوص کارول دانورز را شکست دهد. در هر حال حضور یان راگ در دنیای سینمایی مارول به فیلم Captain Marvel خلاص شده است و آینده این شخصیت فعلا مشخص نیست.


رد اسکال در فیلم Captain America: The First Avenger

۵۳- رد اسکال

Red Skull

نام واقعی: جان اشمیت

بازیگر: هوگو ویوینگ و راس مارکواند

زمان ورود: ۲۰۱۱

وضعیت: کشته شدن در فیلم Avengers: Endgame

آثار حضور داشته: فیلم Captain America: The First Avenger، فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame

رد اسکال مشهورترین دشمن کاپیتان آمریکا است که در فیلم Captain America: The First Avenger تلاش می‌کند تا با قدرت تسراکت نه‌تنها باعث پیروزی در جنگ شود، بلکه قدرت هایدرا را در سراسر جهان گسترش دهد و به پادشاه جهان تبدیل شود. بااین‌حال، در پایان فیلم Captain America: The First Avenger رد اسکال با تسراکت به دنیای دیگری فرستاده شد و در فیلم Avengers: Infinity War متوجه شدیم او به نگهبان سنگ روح تبدیل شده است، اما در حال حاضر مشخص نیست وضعیت و آینده او چگونه است.


بری کیوگن در نقش درویگ در حال استفاده از قدرتش در فیلم Eternals

۵۴- درویگ

Druig

نام واقعی: درویگ

بازیگر: بری کیوگن

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت احتمالی در فیلم Eternals 2

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

درویگ به‌عنوان شخصی که توانایی کنترل ذهن شخصیت‌های مختلف را دارد، یکی از اعضای متفاوت اترنال‌ها به شمار می‌رود که در طول فیلم Eternals یک دهکده را کنترل می‌کرد. این شخصیت انتظار می‌رود در دنباله این فیلم بازگردد تا دربرابر خدایانش قرار بگیرد و آن‌ها را به چالش بکشد.


جما چان در نقش سرسی در فیلم Eternals

۵۵- سرسی

Sersi

نام واقعی: سرسی

بازیگر: جما چان

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت احتمالی در فیلم Eternals 2

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

سرسی یکی از اعضای اصلی گروه اترنالز است که به‌خاطر زندگی روی زمین کم کم به مردم آن علاقه‌مند می‌شود و در ادامه تصمیم می‌گیرد تا جلوی سلستیال‌ها قرار بگیرد و مانع نابودی زمین شود. سرسی که هم‌اکنون رهبر جدید اترنالز است، مانع اعمال خطرناک ایکاریس شد و قابل انتظار است سرسی در فیلم Eternals 2 بازگردد.


ماکاری در فیلم Eternals

۵۶- مکری

Makkari

نام واقعی: مکری

بازیگر: لورن ریدلاف

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت احتمالی در فیلم Eternals 2

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

مکری به‌عنوان سریع‌ترین عضو گروه اترنال‌ها، اولین شخصیت ناشنوا دنیای سینمایی مارول نیز است. این شخصیت در فیلم Eternals یکی از شخصیت‌هایی بود که توانست ایکاریس را به چالش بکشد و قرار است در دنیای احتمالی فیلم Eternals بازگردد.


فن آرت بلید با بازی ماهرشالا علی

۵۷- بلید

Blade

نام واقعی: اریک بروکس

بازیگر: ماهرشالا علی

زمان ورود: ۲۰۲۴

وضعیت: ورود به دنیای سینمایی مارول با فیلم Blade

آثار حضور داشته:

شخصیت بلید به‌عنوان یک شکارچی خون آشام شناخته می‌شود که قرار است بالاخره وارد دنیای سینمایی مارول شود؛ اگرچه این ورود تا حدی قرار است طولانی‌تر از انتظار شود. ماهرشالا علی، بازیگر برنده ۲ جایزه اسکار نقش اریک بروکس را بر عهده دارد و این شخصیت پیش از این حضور کوتاه و افتخاری در صحنه پس از پایان فیلم Eternals را داشت که البته تنها صدا او در فیلم قرار داشت.


ایتن هاوک در نقش آرتور هاروو با عصای جادویی خود در سریال Moon Knight

۵۸- آرتور هاروو

Arthur Harrow

نام واقعی: آرتور هاروو

بازیگر: ایتن هاوک

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: مرگ در پایان سریال Moon Knight

آثار حضور داشته: سریال Moon Knight

آرتور هاروو روزی آواتار و از پیراون کانشو بود، اما درنهایت راه آن‌ها از یکدیگر جدا می‌شود و حالا آرتور هاروو از پیروان آمت شده است و می‌خواهد از کانشو انتقام بگیرد. هدف هاروو و پیروانش در سریال Moon Knight آزاد کردن آمت است که درنهایت او شکست می‌خورد و در تیمارستان بستری می‌شود. درنهایت کانشو با کمک جیک لاکلی این شخصیت را به قتل می‌رساند.


گامورا در فیلم Avengers: Infinity War

۵۹- گامورا

Gamora

نام واقعی: گامورا ذن-هوبری بن تایتان

بازیگر: زوئی سالدانیا

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: پایان کار پس از فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 و فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame

گامورا به‌عنوان دختر خوانده تانوس به یک قاتل و سلاح مرگبار و بی‌رحم در کهکشان تبدیل شده است، اما او پس از آشنایی با استار لرد و دیگر اعضای نگهبانان کهکشان تصمیم به تغییر مسیر خود گرفت تا دربرابر تانوس که پدر و مادر و بسیاری از مردم سیاره‌اش را قتل عام کرده است، قرار بگیرد. گامورا یکی از شخصیت‌های اصلی گروه نگهبانان کهکشان در دو قسمت اول فیلم Guardians of the Galaxy بوده است که در قسمت سوم آن که احتمالا آخرین حضور این شخصیت خواهد بود، باز خواهد گشت.

شخصیت گامورا در فیلم Avengers: Infinity War توسط تانوس کشته شد تا او به سنگ روح دست پیدا کند و در فیلم Avengers: Endgame شاهد ورود نسخه متفاوتی از گامورا از یک دنیای دیگر بودیم که با نگهبانان کهکشان و اعضای آن آشنایی ندارد. بدین ترتیب در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 قرار است نسخه متفاوتی از این شخصیت را مشاهده کنیم.


آلدریچ کیلیان در فیلم Iron Man 3

۶۰- آلدریچ کیلیان

Aldrich Killian

نام واقعی: آلدریچ کیلیان

بازیگر: گای پیرس

زمان ورود: ۲۰۱۳

وضعیت: مرگ در پایان فیلم Iron Man 3

آثار حضور داشته: فیلم Iron Man 3

آلدریچ کیلیان درواقع خالق Extremis است و فیلم Iron Man 3 براساس خط داستانی کمیک این ویروس مرگبار ساخته شده است. کیلیان درواقع به‌دنبال گرفتن انتقامش از استارک است و به همین منظور ارتشی با ویروس Extremis را ایجاد می‌کند و درنهایت هم در مبارزه پایانی آیرون من کیلیان را شکست می‌دهد و باعث مرگ او می‌شود.


نبیولا در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

۶۱- نبیولا

Nebula

نام واقعی: نبیولا

بازیگر: کارن گیلان

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: پایان کار پس از فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Thor: Love and Thunder

نبیولا یک دزد و مزدور فضایی است که در دنیای سینمایی مارول به‌عنوان دختر خوانده دیگر تانوس معرفی شده است. نبیولا که تقریبا از نظر ظاهری و عملکرد تا حدودی با کمیک تفاوت دارد، در ابتدا به‌عنوان یک شخصیت شرور در فیلم Guardians of the Galaxy معرفی شد، اما او در ادامه به یک ضدقهرمان تبدیل شد و حال او بخشی از اعضای گروه نگهبانان کهکشان است. او در فیلم Avengers: Infinity War تلاش کرد تا تانوس را به قتل برساند، اما موفق نبود و او اکنون تغییر کرده است. نبیولا در فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 باز خواهد گشت.


آیرون مانگر در فیلم Iron Man

۶۲- آیرون مانگر

Iron Monger

نام واقعی: اوبادیا استین

بازیگر: جف بریجز

زمان ورود: ۲۰۰۸

وضعیت: مرگ در فیلم Iron Man

آثار حضور داشته: فیلم Iron Man

آیرون مانگر یکی از دشمنان آهنگی آیرون من است که برای اولین‌بار در فیلم Iron Man با بازی جف بریجز حضور پیدا کرد. اوبادیا استین درواقع تلاش کرد تا قدرت و ثروت پدر استارک را به‌نام خود ثبت کند و به همین منظور تلاش کرد تا تونی استارک را به از بین ببرد. در هر حال ساخت لباس آهنی توسط تونی استارک باعث خلق آیرون مانگر شد که البته در پایان فیلم Iron Man نیز این شخصیت کشته شد.


ویپلش در فیلم Iron Man 2

۶۳- ویپلش

Whiplash

نام واقعی: ایوان وانکو

بازیگر: میکی رورک

زمان ورود: ۲۰۱۰

وضعیت: پایان کار در فیلم Iron Man 2

آثار حضور داشته: فیلم Iron Man 2

ایوان وانکو اعتقاد داشت که تونی استارک و پدرش مسئول مرگ پدرش هستند و درواقع طرح پدر او را دزدیده و اکنون به شهرت دست پیدا کرده‌اند. ایوان وانکو با ساخت لباس خودش شخصیت ویپلش را در فیلم Iron Man 2 خلق کرد تا تونی استارک و آیرون من را با چالشی بزرگ مواجه کند، اما درنهایت این تلاش خیلی هم موفق آمیز نبود و شاهد حضور کوتاه این شخصیت در MCU بودیم.


والپیپر وینتر سولجر در سریال The Falcon and the Winter Soldier

۶۴- وینتر سولجر

Winter Soldier

نام واقعی: باکی بارنز

بازیگر: سباستین استن

زمان ورود: ۲۰۱۱

وضعیت: بازگشت در فیلم Thunderbolts

آثار حضور داشته: فیلم Captain America: The First Avenger، فیلم Captain America: The Winter Soldier، فیلم Captain America: Civil War، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و سریال The Falcon and the Winter Soldier

باکی بارنز بهترین دوست استیو راجرز در دوران جنگ جهانی دوم بود که در طول جنگ از دره سقوط می‌کند و پس از آن به شخصیت وینتر سولجر تبدیل می‌شود. باکی بارنز که روزی بهترین دوست استیو راجرز بود، حالا تبدیل به قاتل شماره یک هایدرا شد و در فیلم Captain America: The Winter Soldier به‌عنوان شخصیت شرور حضور داشت. بااین‌حال، این شخصیت دوباره به یک شخصیت خاکستری تبدیل شد و پس از حضور در دو قسمت فیلم Avemgers و سریال The Falcon and the Winter Soldier، این شخصیت قرار است بخشی از گروه تاندربولتز در فیلم Thunderbolts باشد.


جک جیلنهال در نقش میستریو در فیلم Spider-Man: Far from Home

۶۵- میستریو

Mysterio

نام واقعی: کوینتین بک

بازیگر: جیک جیلنهال

زمان ورود: ۲۰۱۹

وضعیت: کشته شدن در فیلم Spider-Man: Far from Home

آثار حضور داشته: فیلم Spider-Man: Far from Home

میستریو با داشتن قابلیت ایجاد توهم می‌تواند برای هر دشمنی از جمله مرد عنکبوتی بسیار خطرناک باشد. میستریو در دنیای سینمایی مارول با استفاده از تجهیزات استارک توانست به‌راحتی به اسپایدرمن نزدیک شود و ضربه بزرگی به مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: Far from Home وارد کرد. میتسریو با اینکه در پایان فیلم کشته شد، اما هویت اسپایدرمن را فاش کرد تا زندگی پیتر پارکر برای همیشه توسط میستریو تغییر کند.


اسکارلت اسکراب در قسمت ششم سریال Moon Knight

۶۶- اسکارلت اسکراب

Scarlet Scarab

نام واقعی: لیلا الفولی

بازیگر: می قلماوی

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: سریال Moon Knight

لیلا الفولی به‌عنوان همسر مارک اسپکتور برای اولین‌بار در سریال Moon Knight معرفی شد و این شخصیت در قسمت پایانی این سریال به شخصیت اسکارلت اسکراب تبدیل شد. درواقع در دنیای کمیک پدر لیلا الفولی به شخصیت اسکارلت اسکراب تبدیل می‌شود و باید دید مارول چه برنامه‌ای برای آینده این شخصیت دارد.


والپیپر وار ماشین در فیلم Avengers: Endgame

۶۷- وار ماشین

War Machine

نام واقعی: جیمز رودس

بازیگر: دان چیدل و ترنس هاوارد

زمان ورود: ۲۰۰۸

وضعیت: بازگشت در فیلم Armor Wars و سریال Secret Invasion

آثار حضور داشته: فیلم Iron Man، فیلم Iron Man 2، فیلم Iron Man 3، فیلم Captain America: Civil War، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و سریال The Falcon and the Winter Soldier

شخصیت جیمز رودس به‌عنوان یار وفادار همیشگی آیرون من شناخته می‌شود. اگرچه این شخصیت از فیلم Iron Man وارد شد، اما حضور او به‌عنوان وار ماشین از فیلم Iron Man 2 آغاز شد که در طول آن شاهد شخصیتی با زردخانه‌ای از سلاح بودیم. این شخصیت در ادامه به همکاری با آیرون من ادامه داد و سپس شاهد حضور پررنگ‌ترش در فیلم Captain America: Civil War تا دو قسمت فیلم Avengers بودیم. شخصیت وار ماشین قرار است پس از سال‌ها صاحب فیلم اختصاصی خود به‌نام Armor Wars شود و به‌نظر می‌رسد این شخصیت همچنان قرار است به کارش در MCU ادامه دهد.


فاستوس در فیلم Eternals

۶۸- فاستوس

Phastos

نام واقعی: فاستوس

بازیگر: برایان تایری هنری

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت احتمالی در فیلم Eternals 2

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

فاستوس به‌عنوان شخصی که توانایی ساخت و ساز وسایل مختلف را دارد، یکی از اعضای مهم اترنال‌ها است که زندگی زمینی را انتخاب کرده است و او حالا دارای یک خانواده است. اگرچه فاستوس تصمیم ندارد تا در ادامه ماجراجویی‌های اترنال‌ها شرکت کند، اما می‌توان انتظار داشت که درنهایت در اتفاقات دنباله احتمالی فیلم Eternals حضور داشته باشد.


ملاقات اسکات لنگ با مورچه در فیلم Ant-Man

۶۹- انت من

Ant-Man

نام واقعی: اسکات لنگ

بازیگر: پل راد

زمان ورود: ۲۰۱۵

وضعیت: بازگشت در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

آثار حضور داشته: فیلم Ant-Man، فیلم Ant-Man and the Wasp، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Captain America: Civil War

اگرچه دکتر هنک پیم به شکل رسمی به‌عنوان انت من در دنیای سینمایی مارول حضور خاصی نداشته، اما اسکات لنگ نقش پر رنگی در اتفاقات فاز سوم MCU داشته است. با اینکه مرد مورچه‌ای در آثار کمی مشاهده کرده‌ایم، اما همواره نقش متفاوت و جالبی داشته است و درکنار آن بازی خوبی پل راد باعث شده تا این شخصیت جایگاه خودش را پیدا کند. همچنین انت من حضور کلیدی در اتفاقات فیلم Avengers: Endgame داشت و این شخصیت حداقل در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania نیز باز خواهد گشت.


واسپ در فیلم Ant-Man and the Wasp

۷۰- واسپ

Wasp

نام واقعی: هوپ ون داین

بازیگر: اوانجلین لیلی

زمان ورود: ۲۰۱۵

وضعیت: بازگشت در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

آثار حضور داشته: فیلم Ant-Man، فیلم Ant-Man and the Wasp و فیلم Avengers: Endgame

شخصیت واسپ در دنیای سینمایی مارول حضور خیلی طولانی ندارد. همچنین برخلاف دنیای کمیک که این شخصیت جنت ون داین/پیم نام دارد، در دنیای سینمایی مارول هوپ ون داین، دختر این شخصیت به‌عنوان واسپ معرفی شده است که پس از حضور در فیلم Ant-Man؛ به‌عنوان واسپ در فیلم Ant-Man and the Wasp و فیلم Avengers: Endgame بازگشت و این شخصیت قرار است در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania نیز بازگردد.


ياندو در فیلم Guardians of the Galaxy

۷۱- یاندو

Yondu

نام واقعی: یاندو اودونتا

بازیگر: مایکل روکر

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: مرگ در پایان فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

شخصیت یاندو اودونتا با اینکه در دنیای کمیک یکی از بنیانگذاران گروه نگهبانان کهکشان است، اما او در دنیای سینمایی مارول رهبر Ravagers معرفی شد که پیتر کوئیل را در کودکی از زمین می‌دزدد و سپس بزرگ می‌کند و حکم پدری درواقع برای او دارد. او یک دزد و مزدور فضایی است و بیشتر به‌عنوان یک ضدقهرمان شناخته می‌شود که حتی تلاش می‌کند تا استار لرد را شکست دهد و او را دستگیر کند، اما درنهایت پیتر کوئیل برای او نقش پسر واقعی را داشت و در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 او خودش را فدا کرد تا استار لرد زنده بماند.


هایلی اتول در نقش کاپیتان کارتر در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

۷۲- کاپیتان کارتر

Captain Carter

نام واقعی: پگی کارتر

بازیگر: هایلی اتول

زمان ورود: ۲۰۱۱

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: فیلم Captain America: The First Avenger، سریال Agent Carter، فیلم Captain America: The Winter Soldier، فیلم Ant-Man، سریال Agents of S.H.I.E.L.D، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

پگی کارتر به‌عنوان مامور و یکی از عوامل تأسیس سازمان شیلد شناخته می‌شود که در جنگ جهانی دوم با استیو راجرز علیه هایدرا مبارزه کرد، اما در ادامه کاپیتان آمریکا در دریا سقوط کرد تا راه متفاوتی دربرابر پگی کارتر قرار بگیرد. در ادامه این شخصیت در سریال Agent Carter بازگشت و چند حضور کوتاه دیگر در دنیای سینمایی مارول مثل فیلم Avengers: Endgame داشت، اما او در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness به‌عنوان کاپیتان کارتر حضور پیدا کرد که قدرت‌های ابرانسانی داشت. بااین‌حال آینده این شخصیت فعلا مشخص نیست و نمی‌دانیم کاپیتان کارتر در آینده باز خواهد گشت یا نه.


کیلمانگر در فیلم Black Panther

۷۳- کیلمانگر

Killmonger

نام واقعی: اریک کیلمانگر

بازیگر: مایکل بی جردن

زمان ورود: ۲۰۱۸

وضعیت: کشته شدن در فیلم Black Panther

آثار حضور داشته: فیلم Black Panther

اریک کیلمانگر پسر عمو تی‌چالا است و حالا پس از سال‌ها حضور به‌عنوان سرباز و مزدور تصمیم دارد تا به واکاندا برود و انتقام مرگ پدرش را بگیرد و همچنین به حاکم واکاندا تبدیل شود. کیلمانگر با اینکه مبارزی قدرتمند و شخصیتی باهوش بود، اما درنهایت غرور و عطش انتقامش باعث اقدامات خطرناک او شد و درنهایت کیلمانگر در مبارزه با تی‌چالا در پایان فیلم Black Panther کشته شد، اما او بالاخره به آرامش رسید.


آجاک در فیلم Eternals

۷۴- آجاک

Ajak

نام واقعی: آجاک

بازیگر: سلما هایک

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: مرگ در فیلم Eternals

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

آجاک رهبر گروه اترنالز در فیلم Eternals بوده است که در آن نقشی مادرانه برای شخصیت‌های این فیلم به‌خصوص ایکاریس و سرسی داشته است. در هر حال آجاک تصمیم می‌گیرد تا دربرابر خدایان خود قرار بگیرد و مانع نابودی زمین شود و همین موضوع باعث شد تا آجاک توسط ایکاریس به سمت مرگ فرستاده شود و این شخصیت در فیلم Eternals توسط دویانت‌ها به قتل رسید.

بخوانید  آمار عالی Dead by Daylight از نظر تعداد بازیکن

شوری با لباس پلنگ سیاه در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

۷۵- شوری

Shuri

نام واقعی: شوری

بازیگر: لتیشیا رایت

زمان ورود: ۲۰۱۸

وضعیت: بازگشت در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

آثار حضور داشته: فیلم Black Panther، فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame

شخصیت شوری درواقع خواهر کوچک‌تر تی‌چالا است که از آن به‌عنوان یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول یاد می‌شود که لباس پلنگ سیاه و بسیاری از سلاح‌ها و وسایل را ساخته است. شخصیت شوری حالا گفته می‌شود که قرار است به‌عنوان پلنگ سیاه بعدی دنیای سینمایی مارول در فیلم Black Panther: Wakanda Forever معرفی شود و احتمالا باید منتظر حضور بیشتر اور در MCU باشیم.


آیرون هارت / Ironheart

۷۶- آیرون هارت

Ironheart

نام واقعی: ریری ویلیامز

بازیگر: دومینیک تورن

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: بازگشت در سریال Ironheart

آثار حضور داشته: فیلم Black Panther: Wakanda Forever

ریری ویلیامز دختری ۱۵ ساله و دانشجوی مهندسی MIT است. این شخصیت برای اولین‌بار در فیلم Black Panther: Wakanda Forever معرفی شد و قرار است در سریال Ironheart بازگردد. ریری ویلیامز در سریال Ironheart قرار است پیشرفته‌ترین لباس و زره از زمان شروع به کار آیرون من را خلق کند.


کینگ پین - kingpin

۷۷- کینگپین

Kingpin

نام واقعی: ویلسون فیسک

بازیگر: وینسنت دن آفریو

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در سریال Daredevil: Born Again و سریال Echo

آثار حضور داشته: سریال Daredevil و سریال Hawkeye

ویلسون فیسک بزرگ‌ترین دشمن دردویل است که در ابتدا در سریال Daredevil شاهد ورودش بودیم، اما در حال حاضر مشخص نیست تا چه میزان از داستان این شخصیت در سریال دردویل در دنیای سینمایی مارول استفاده خواهد شد. در هر حال کینگپین در سریال Hawkeye وارد MCU شد که نسبت به نسخه سریال Daredevil شاهد شخصیتی بزرگ‌تر و قدرتمندتری بودیم.

با وجود اینکه پایان فیسک در سریال هاکای کمی مبهم و نامشخص بود، اما کینگپین قرار است در سریال Echo و همچنین سریال Daredevil: Born Again بازگردد تا دوباره شاهد رویارویی این شخصیت با دردویل باشیم و بدون شک بازگشت وینسنت دن آفریو خبر خوبی برای طرفداران است.


امباکو در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

۷۸- امباکو

M’Baku

نام واقعی: امباکو

بازیگر: وینستون دوک

زمان ورود: ۲۰۱۸

وضعیت: بازگشت در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

آثار حضور داشته: فیلم Black Panther، فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame

امباکو در دنیای کمیک همیشه به‌عنوان دشمن پلنگ سیاه یاد می‌شود، اما در دنیای سینمایی مارول با وجود اختلافاتی که این شخصیت با تی‌چالا در فیلم Black Panther داشت، اما درنهایت به متحد اصلی او تبدیل شد و حالا این شخصیت دیگر به‌عنوان یک متحد بزرگ شناخته می‌شود که ظاهرا قرار نیست طمع قدرت در فیلم Black Panther: Wakanda Forever داشته بشد.


دیوید هاربر در نقش رد گاردین

۷۹- رد گاردین

Red Guardian

نام واقعی: لکسی شوستاکوف

بازیگر: دیوید هاربر

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در فیلم Thunderbolts

آثار حضور داشته: فیلم Black Widow

شخصیت رد گاردین یا نگهبان قرمز درواقع نسخه شوروی شخصیت کاپیتان آمریکا است که در ماموریتی مخفیانه در آمریکا شرکت کرد و یلنا و ناتاشا دختر خوانده‌های او در دنیای سینمایی مارول هستند. پس از حضور در فیلم Black Widow و بازگشت به‌عنوان هویت رد گاردین، این شخصیت قرار است در فیلم Thunderbolts بازگردد و احتمالا دیوید هاربر قرار است حضور پر رنگ‌تری را در آینده دنیای سینمایی مارول داشته باشد.


بهترین نما از دردویل با بازی چارلی کاکس در سریال She-Hulk: Attorney at Law

۸۰- دردویل

Daredevil

نام واقعی: مت مورداک

بازیگر: چارلی کاکس

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در سریال Daredevil: Born Again و سریال Echo

آثار حضور داشته: سریال Daredevil، فیلم Spider-Man: No Way Home و سریال She-Hulk: Attorney at Law

دردویل به‌همراه کینگپین سرانجام بخشی از دنیای سینمایی مارول شده است

شخصیت دردویل بالاخره با حضور در فیلم Spider-Man: No Way Home به‌عنوان مت مورداک وارد دنیای سینمایی مارول شد و در ادامه این شخصیت در سریال She-Hulk: Attorney at Law حضور کوتاهی داشت. اگرچه هنوز مشخص نیست دردویل MCU چقدر با نسخه این شخصیت در سریال Daredevil ارتباط داستانی دارد، اما حداقل بازگشت چارلی کاکس اتفاق مثبتی است و دردویل قرار است در سریال Daredevil: Born Again و سریال Echo بازگردد که گفته می‌شود دردویل در سریال اکو قرار است به‌دنبال یک دوست قدیمی بگردد.


والپیپر سریال Ms. Marvel

۸۱- میس مارول

Ms. Marvel

نام واقعی: کامالا خان

بازیگر: ایمان ولانی

زمان ورود: ۲۰۲۲

وضعیت: بازگشت در فیلم The Marvels

آثار حضور داشته: سریال Ms. Marvel

شخصیت میس مارول یکی از جدیدترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است که درواقع به‌عنوان اولین ابرقهرمان مسلمان این مجموعه معرفی شده است. این شخصیت که در دنیای کمیک به‌عنوان اینهیومن شناخته می‌شود، در دنیای سینمایی مارول به‌عنوان میوتنت به تصویر کشیده شده است و در سریال Ms. Marvel او دارای ارتباط فامیلی با دنیای دیگر نیز است. کامالا خان یا میس مارول قرار است در فیلم The Marvels بازگردد.


تسک‌مستر با تیروکمان شلیک می‌کند فیلم بلک‌ویدو

۸۲- تسک مستر

Taskmaster

نام واقعی: آنتونیا دریکوف

بازیگر: اولگا کوریلنکو

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در فیلم Thunderbolts

آثار حضور داشته: فیلم Black Widow

تسک‌مستر از جمله شخصیت‌هایی بود که طرفداران سال‌ها منتظر حضور او در دنیای سینمایی مارول بودند، اما حضور این شخصیت در فیلم Black Widow فعلا آن چیزی نبوده که طرفداران انتظار آن را داشتند. تسک‌مستر تنها تفاوتش مونث شدن آن نیست و این شخصیت بیش از اینکه استعداد ذاتی داشته باشد، با استفاده از دستگاه و فناوری می‌تواند حرکات دیگران را تقلید و پیش‌بینی و مبارزه کند و همچنین حداقل در فیلم Black Widow شاهد حرف نزدن این شخصیت بودیم. در هر حال تسک‌مستر قرار است در فیلم Thunderbolts بازگردد.


یلوجکت در فیلم Ant-Man

۸۳- یلوجکت

Yellowjacket

نام واقعی: درن کراس

بازیگر: کوری استول

زمان ورود: ۲۰۱۵

وضعیت: پس از ورود به دنیای کوانتومی در فیلم Ant-Man نامشخص است

آثار حضور داشته: فیلم Ant-Man

یلوجکت در دنیای کمیک الزاما یک شخصیت شرور نیست و درواقع یکی از هویت‌های هنک پیم نیز محسوب می‌شود، اما در دنیای سینمایی مارول شاهد حضور نسخه شرور یلوجکت هستیم. درن کراس مانند دنیای کمیک با تصاحب لباس یلوجکت به‌دنبال شکار انت من و دریافت کامل قدرت‌های این شخصیت است، اما درنهایت وارد دنیای کوانتومی در پایان فیلم Ant-Man شد و فعلا سرنوشت مشخصی ندارد.


مایکل کیتون در نقش والچر در فیلم Spider-Man: Homecoming

۸۴- والچر

Vulture

نام واقعی: آدرین تومز

بازیگر: مایکل کیتون

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: سفر به دنیای اسپایدرمن سونی

آثار حضور داشته: فیلم Spider-Man: Homecoming

شخصیت والچر اولین دشمنی بود که مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول با آن در فیلم Spider-Man: Homecoming مواجه شد. اگرچه والچر اهدافی متفاوت را در فیلم دنبال می‌کرد، اما او شخصیتی انسانی‌تر در فیلم و MCU دارد و درنهایت مرد عنکبوتی نتوانست به‌طور کامل والچر را شکست دهد و درواقع از او شکست خورد. در هر حال واچر به زندان افتاد و باتوجه‌به اینکه اسپایدرمن او را نجات دهد، هویت پیتر پارکر را فاش نکرد.

بااین‌حال، والچر در حال حاضر باتوجه‌به اتفاقات مولتی‌ورس وارد دنیای دیگری شده است و در پایان فیلم Morbius با موربیوس ملاقات کرد و حالا آن‌ها در حال تشکیل تیمی هستند که مشخص نیست چه آینده‌ای دارد.


گوست در فیلم Ant-Man and the Wasp

۸۵- گوست

Ghost

نام واقعی: آوا استار

بازیگر: هانا جان کامن

زمان ورود: ۲۰۱۷

وضعیت: بازگشت در فیلم Thunderbolts

آثار حضور داشته: فیلم Ant-Man and the Wasp

شخصیت گوست یکی از شخصیت‌هایی است که تحت تاثیر دنیای کوانتومی قرار گرفته است و حالا می‌تواند از اجسام مختلف عبور کند و مأموریت‌های مختلفی را انجام دهد. در هر حال گوست به‌خاطر مشکلاتی دچار بی‌ثباتی است و در طول فیلم Ant-Man and the Wasp در تلاش است تا راه سفر به دنیای کوانتومی را بدزدد و خود را درمان کند. گوست به‌عنوان یکی از اعضای تاندربولتز قرار است در فیلم Thunderbolts بازگردد.


اوکویه در فیلم Black Panther

۸۶- اوکویه

Okoye

نام واقعی: اوکویه

بازیگر: دانای گوریرا

زمان ورود: ۲۰۱۸

وضعیت: بازگشت در فیلم Black Panther: Wakanda Forever و سریال واکاندا

آثار حضور داشته: فیلم Black Panther، فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame

شخصیت اوکویه به‌عنوان نگهبان وفادار تی‌چالا و پادشاهی واکاندا شناخته می‌شود که به نحوی دست راست پلنگ سیاه است. او رهبری گروه دورا میلاژ را بر عهده دارد که از زمان ورودش در فیلم Black Panther توانسته حضور خوبی در MCU داشته باشد. اوکویه قرار است در فیلم Black Panther: Wakanda Forever و سریال واکاندا بازگردد.


اسپرایت در فیلم Eternals

۸۷- اسپرایت

Sprite

نام واقعی: اسپرایت

بازیگر: لیا مک‌هیو

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: تبدیل شدن به انسان در فیلم Eternals

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

اسپرایت به‌عنوان کوچک‌ترین عضو اترنالز در فیلم Eternals شناخته می‌شود که همیشه آروز داشت تا بزرگ‌تر شود و رشد کند. همین آرزو باعث شد تا او مقابل دوستانش قرار بگیرد و با ایکاریس همکاری کند. درنهایت سرسی تصمیم می‌گیرد تا اسپرایت را به یک انسان تبدیل کند و این شخصیت به آرزو خود برسد و اسپرایت در پایان فیلم Eternals دیگر یک اترنال نبود.


مانتیس در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2

۸۸- مانتیس

Mantis

نام واقعی: مانتیس

بازیگر: پام کلمنتیئف

زمان ورود: ۲۰۱۷

وضعیت: پایان کار پس از فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Thor: Love and Thunder

شخصیت مانتیس برای اولین‌بار در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 معرفی شد که او درواقع با ایگو همکاری می‌کرد، اما پس از خیانت این شخصیت شرور، او اکنون بخشی از گروه نگهبانان کهکشان است که رابطه او با شخصیت درکس باعث محبوبیت او شده است. مانتیس اکنون یکی از اعضای اصلی گروه نگهبانان کهکشان است که همراه‌با اعضای این گروه در دو فیلم Avengers و فیلم Thor: Love and Thunder حضور داشته و در فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 بازگشته است.


کراگلین در فیلم Guardians of the Galaxy

۸۹- کراگلین

Kraglin

نام واقعی: کراگلین

بازیگر: شان گان

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: پایان کار پس از فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

آثار حضور داشته: فیلم Guardians of the Galaxy، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Thor: Love and Thunder

کراگلین به‌عنوان یکی از اعضای گروه Ravagers معرفی شده است که نقش دست راست یاندو را داشت و پس از جدایی استار لرد نقش او در گروه مهم‌تر از گذشته شد. بااین‌حال، پس از مرگ یاندو در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2، او تبدیل رهبر گروه Ravagers و جانشین یاندو می‌شود و در ادامه در فیلم Avengers: Endgame به انتقام‌جویان کمک کرد. او حالا بخشی از گروه نگهبانان کهکشان است که ظاهرا نقش مهم‌تری را در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 دارد.


عبور کاپیتان آمریکا جدید از پنجره در سریال The Falcon and the Winter Soldier

۹۰- فالکون

Falcon

نام واقعی: سم ویلسون

بازیگر: آنتونی مکی

زمان ورود: ۲۰۱۴

وضعیت: بازگشت در فیلم Captain America: New World Order

آثار حضور داشته: فیلم Captain America: The Winter Soldier، فیلم Captain America: Civil War، فیلم Ant-Man، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame و سریال The Falcon and the Winter Soldier

شخصیت فالکون برای اولین‌بار در فیلم Captain America: The Winter Soldier معرفی شد و سپس به‌عنوان دست راست کاپیتان آمریکا شناخته شد و این موضوع در آثار مختلف دنیای سینمایی مارول ادامه داشت. پس از حضور در دو قسمت فیلم Avengers، شخصیت فالکون در سریال The Falcon and the Winter Soldier تبدیل به کاپیتان آمریکا بعدی دنیای سینمایی مارول شد و حالا او قرار است به‌عنوان کاپیتان آمریکا در فیلم Captain America: New World Order حضور داشته باشد.


اسکارلت جوهانسون با ظاهری آسیب دیده در فیلم Black Widow / بلک ویدو

۹۱- بلک ویدو

Black Widow

نام واقعی: ناتاشا رومانوف

بازیگر: اسکارلت جوهانسون

زمان ورود: ۲۰۱۰

وضعیت: فوت کرده

آثار حضور داشته: فیلم Black Widow، فیلم Avengers، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Infinity War، فیلم Avengers: Endgame، فیلم Iron Man 2، فیلم Captain America: The Winter Soldier و فیلم Captain America: Civil War

شخصیت بلک ویدو با اینکه تنها یک فیلم اختصاصی و آن هم پس از پایان کارش در MCU دارد، اما همیشه دارای حضور پر رنگی در دنیای سینمایی مارول بوده است. ناتاشا رومانوف که برای اولین‌بار در فیلم Iron Man 2 معرفی شد، در هر ۴ قسمت Avengers حضور داشته و یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم‌ها بوده است. او همچنین در دو قسمت فیلم کاپیتان آمریکا نقش محوری داشته است که بسیاری می‌گویند او شیمی خوبی با کاپیتان آمریکا پیدا کرده بود.

در هر حال بلک ویدو در فیلم Avengers: Endgame فداکاری کرد و کشته شد تا پایانی بر اولین ابرقهرمان مونث MCU رقم بخورد که فیلم مستقل آن بسیار دیرتر از انتظار تولید و اکران شد، اما میراث ناتاشا رومانوف همچنان ادامه دارد.


معرفی وایت راسل در نقش جان واکر ملقب به US Agent به عنوان کاپیتان آمریکا جدید در پایان قسمت اول سریال The Falcon and The Winter Soldier

۹۲- مامور آمریکا

US Agent

نام واقعی: جان واکر

بازیگر: وایت راسل

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در فیلم Thunderbolts

آثار حضور داشته: سریال The Falcon and the Winter Soldier

پس از بازنشستگی کاپیتان آمریکا، دولت آمریکا تصمیم می‌گیرد تا شخصیتی را شخصا به‌عنوان جانشین نماد گذشته خود کند و به همین منظور جان واکر را به‌عنوان کاپیتان آمریکا بعدی انتخاب کرد. صد البته فشار انتخاب او در سریال The Falcon and the Winter Soldier باعث شد تا این شخصیت از کوره در برود و به افراد بی‌گناه آسیب بزند. درنهایت جان واکر در پایان سریال به شخصیت US Agent تغییر پیدا کرد تا او در فیلم Thunderbolts به‌عنوان یکی از اعضای تاندربولتز بازگردد.


پوستر شخصیت هاکای با بازی جرمی رنر در فیلم Avengers: Endgame

۹۳- هاکای

Hawkeye

نام واقعی: کلینت بارتون

بازیگر: جرمی رنر

زمان ورود: ۲۰۱۱

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: سریال Hawkeye، فیلم Avengers، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Endgame و فیلم Captain America: Civil War

شخصیت هاکای با یک حضور افتخاری در فیلم Thor در دنیای سینمایی مارول معرفی شد و همواره یکی از اعضای اصلی اونجرز بوده است. بااینکه او یکی از اعضای اصلی انتقام‌جویان است، اما او تنها در سه فیلم Avengers حضور داشت و در فیلم Avengers: Infinity War شاهد حضورش نبودیم. این شخصیت همچنین نقش مهمی در اتفاقات فیلم Captain America: Civil War داشته است.

بااینکه هاکای هرگز دارای فیلم مستقلی نشد، اما درنهایت سریال Hawkeye برای شبکه دیزنی پلاس تولید شد. بااین‌حال فعلا آینده شخصیت هاکای مشخص نیست و احتمال دارد او به شکلی متفاوت‌تر به دنیای سینمایی مارول بازگردد.


آلاکوآ کاکس در نقش مایا لوپر در سریال Echo

۹۴- اکو

Echo

نام واقعی: مایا لوپز

بازیگر: آلاکوآ کاکس

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در سریال Echo

آثار حضور داشته: سریال Hawkeye

شخصیت اکو برای اولین‌بار در سریال Hawkeye معرفی شد. این شخصیت با اینکه ناشنوا است، اما توانایی تقلید حرکات دشمن را دارد و به همین منظور به یکی از دستیاران خطرناک و کارآمد کینگپین تبدیل شده است. بااین‌حال، اکو پس از اینکه متوجه واقعیت مرگ پدرش شد حالا راه متفاوتی را در پیش گرفته و قرار است در سریال Echo که سریال مستقل خود است، بازگردد.


فلورنس پیو در نقش یلنا بلووا در قسمت چهارم سریال Hawkeye

۹۵- یلنا بلووا

Yelena Belova

نام واقعی: یلنا بلووا

بازیگر: فلورنس پیو

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت در فیلم Thunderbolts

آثار حضور داشته: فیلم Black Widow و سریال Hawkeye

شخصیت یلنا بلووا به‌عنوان دومین بلک ویدو دنیای سینمایی مارول در ابتدا در فیلم Black Widow معرفی شد که دارای رابطه‌ای خواهرانه و عمیق با ناتاشا رومانوف است و همین موضوع سنگ بنایی برای حضور این شخصیت در دنیای سینمایی مارول شده است. این شخصیت درحال‌حاضر بیشتر به‌عنوان یک شخصیت خاکستری به تصویر کشیده شده است و پس از حضور در سریال Hawkeye برای گرفتن انتقام مرگ ناتاشا، حالا قرار است رهبری گروه تاندربولتز را در فیلم Thunderbolts بر عهده داشته باشد و گفته می‌شود فلورنس پیو، بازیگر نقش یلنا بلووا برای یک فیلم دیگر با مارول قرارداد دارد.


بارون زیمو در سریال The Falcon and the Winter Soldier

۹۶- هلموت زیمو

Helmut Zemo

نام واقعی: هلموت زیمو

بازیگر: دانیل برول

زمان ورود: ۲۰۱۶

وضعیت: احتمال بازگشت در فیلم Thunderbolts

آثار حضور داشته: فیلم Captain America: Civil War و سریال The Falcon and the Winter Soldier

هلموت زیمو که از یک خانواده کاملا ثروتمند است، در طول حوادث فیلم Avengers: Age of Ultron خانواده خود را از دست می‌دهد و او که شخص باهوشی است، تصمیم می‌گیرد تا گروه اونجرز را از درون در فیلم Captain America: Civil War نابود کند و در کار خود نیز موفق می‌شود و این کار زیمو باعث می‌شود تا تانوس به فرصتی دست یابد تا بتواند به هدفش دست یابد.

هلموت زیمو که اکنون در زندان و تحت شدیدترین شرایط امنیتی است، در سریال The Falcon and the Winter Soldier بازگشت تا به فالکون و وینتر سولجر کمک کند، اما هلموت زیمو احتمالا در فیلم Thunderbolts باز خواهد گشت تا دوباره شاهد حضور درخشان این شخصیت باشیم.


اندی سرکیس در فیلم Black Panther

۹۷- اولیسس کلا

Ulysses Klaue

نام واقعی: اولیسس کلا

بازیگر: اندی سرکیس

زمان ورود: ۲۰۱۵

وضعیت: کشته شدن در فیلم Black Panther

آثار حضور داشته: فیلم Avengers: Age of Ultron و فیلم Black Panther

اولیسس کلا یکی از دشمنان اصلی پلنگ سیاه و ملت واکاندا است. این شخصیت محموله‌های زیادی وایبرنیوم از واکاندا به‌صورت قاچاق خارج کرد و همچنین باعث شورش در این کشور شده است. پس از معرفی در فیلم Avengers: Age of Ultron، این شخصیت به کیلمانگر در فیلم Black Panther کمک کرد تا او وارد واکاندا شود، اما کلا توسط کیلمانگر در فیلم بلک پنتر کشته شد.


ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری در پوستر شخصیت فیلم Spider-Man Far From Home

۹۸- نیک فیوری

Nick Fury

نام واقعی: نیک فیوری

بازیگر: ساموئل ال جکسون

زمان ورود: ۲۰۰۸

وضعیت: بازگشت در سریال Secret Invasion و فیلم The Marvels

آثار حضور داشته: فیلم Avengers، فیلم Avengers: Age of Ultron، فیلم Avengers: Endgame، فیلم Iron Man، فیلم Iron Man 2، فیلم Captain America: The First Avenger، فیلم Captain America: The Winter Soldier، فیلم Captain Marvel و فیلم Spider-Man: Far from Home

نیک فیوری شاید دارای قدرتی نباشد، اما همیشه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین شخصیت‌های MCU از آن یاد می‌شود. دلیل آن هم این است که او درواقع شخصیتی است که باعث شکل گرفتن انتقام جویان شده است و اگر او نبود، احتمال داشت این ابرقهرمانان هرگز درکنار یکدیگر برای متوقف کردن لوکی مبارزه نکنند. نیک فیوری طی سال‌های گذشته در آثار مختلف مارول مثل دو قسمت آیرون من، دو قسمت کاپیتان آمریکا، یک قسمت کاپیتان مارول و مرد عنکبوتی و سه قسمت Avengers حضور داشته است.

حالا قرار است شاهد بازگشت نیک فیوری در در سریال Secret Invasion باشیم که تمرکز بیشتر آن روی این شخصیت محبوب خواهد بود. همچنین نیک فیوری قرار است در فیلم The Marvels حضور داشته باشد. در هر حال احتمالا موافق هستید که بخش زیادی از موفقیت و محبوبیت نیک فیوری به‌خاطر بازی درخشان ساموئل ال جکسون است، اما باید دید تا چه زمانی ماجراجویی این شخصیت در دنیای سینمایی مارول ادامه خواهد داشت.


هیلی استاینفلد در نقش کیت بیشاپ در حال شلیک به سمت ناقوس در قسمت اول سریال Hawkeye

۹۹- کیت بیشاپ

Kate Bishop

نام واقعی: کیت بیشاپ

بازیگر: هیلی استاینفلد

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: نامشخص

آثار حضور داشته: سریال Hawkeye

کیت بیشاپ که بیشتر به‌عنوان نسخه جدید هاکای از آن یاد می‌شود، بالاخره در سریال Hawkeye معرفی شد و هیلی استاینفلد توانست شروع خوبی برای کیت بیشاپ رقم بزند. بااین‌حال، فعلا اطلاعاتی از آینده این شخصیت در دسترس نیست و نمی‌دانیم کیت بیشاپ قرار است در کدام فیلم یا سریال بازگردد و برنامه مارول برای این شخصیت چیست.


دین ویتمن و سرسی در فیلم Eternals

۱۰۰- بلک نایت

Black Knight

نام واقعی: دین ویتمن

بازیگر: کیت هرینگتون

زمان ورود: ۲۰۲۱

وضعیت: بازگشت احتمالی در فیلم Blade

آثار حضور داشته: فیلم Eternals

شخصیت دین ویتمن در فیلم Eternals طبق انتظار برای اولین‌بار معرفی شد. این شخصیت درواقع معشوقه انسانی سرسی است که در فیلم اترنالز دارای قدرتی نیست، اما در پایان او شمشیری از اجداد خود پیدا می‌کند که زمینه تبدیل او به بلک نایت بعدی را فراهم می‌کند که در ادامه با بلید ملاقات کرد. شخصیت دین ویتمن با بازی کیت هرینگتون احتمالا در فیلم Blade باز خواهد گشت.


پرسش‌های متداول

۱- قوی ترین شخصیت های مارول کدام‌اند؟

واندا، ثور، دورمامو، تانوس و دکتر استرنج، تنها بخشی از کاراکترهای قدرتمند دنیای مارول هستند. فهرست کامل ۱۰۰ شخصیت مارول را می‌توانید در یک گیمر بخوانید.

۲- محبوب‌ترین شخصیت های مارول کدام‌اند؟

شخصیت‌هایی همچون لوکی، کاپیتان مارول، مرد عنکبوتی و آیرون من از محبوب‌ترین شخصیت های مارول به حساب می‌آیند. فهرست کامل ۱۰۰ شخصیت مارول را می‌توانید در یک گیمر بخوانید.