ساخت بازی های AAA ممکن است بیش از یک میلیارد دلار هزینه داشته باشد

این تعداد بسیار بیشتر از تعداد بازی های ویدیویی منتشر شده در پنج سال پیش است و هزینه ساخت آنها بین 50 تا 150 میلیون دلار بوده است. به عنوان مثال، بازی The Callisto Protocol که در سال 2022 منتشر شد، هزینه ساخت 162 میلیون دلاری داشت. طبق گزارش CMA، نسخه های جدید سری Call of Duty در حال حاضر بیش از 300 میلیون دلار هزینه تولید دارند و بودجه بازی Grand Theft Auto 6 بیش از 250 میلیون دلار است.

امروز، پس از اینکه مایکروسافت معامله خرید اکتیویژن بلیزارد را مسدود کرد، گزارشی از سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) شواهدی از میانگین هزینه توسعه و عرضه عناوین مدرن AAA ارائه کرد. بر اساس این گزارش، هزینه ساخت یک بازی مدرن رده بالا که به تازگی برای عرضه آن چراغ سبز نشان داده است هدف 2024-2025 رسیدن به 200 میلیون دلار یا بیشتر است.

طبق اسناد سازمان رقابت بریتانیا، هزینه تولید و بازاریابی یک بازی مدرن AAA می تواند از مرزها عبور کند بیش از 1 میلیارد دلار است.

واضح است که توسعه بازی های AAA گران است و هزینه آن همچنان با سرعت بالایی در حال افزایش است. با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت بیشتر کارها، افزایش هزینه های ساخت و تبلیغ بازی های AAA بعید است به این زودی ها کند شود.

نکته جالب این است که این ارقام شامل هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات نمی‌شود و گزارش حاکی از آن است که چندین تولیدکننده و ناشر ارقام مربوطه را به CMA ارائه کرده‌اند، هرچند نام آنها به اشتباه ارائه شده است. بسیاری از آنها هزینه توسعه دارند بین 80 تا 350 میلیون دلار و هزینه بازاریابی را بین 50 تا 380 میلیون دلار اعلام کردند. به طور خاص یک ناشر 660 میلیون دلار هزینه توسعه و 550 میلیون دلار هزینه بازاریابی برای یکی از مجموعه های اصلی خود ثبت کرد.

بخوانید  قرارداد سری Call of Duty سونی فقط یک بازی دیگر را شامل می شود