راهنمای خرید لپ تاپ کارکرده و استوک; همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

به جای این مقاله، مزایا و معایب خرید لپ تاپ دست دوم را توضیح دادیم، اما اگر بخواهیم این موارد را خلاصه کنیم، مزایای خرید لپ تاپ کارکرده و استوک می تواند با قیمت پایین تری نسبت به نمونه آکبند باشد و به حفظ آن کمک کند. محیط و امکان مقایسه و سوالات بیشتر در مورد تجربه کاربری محصول مورد نظر در مقایسه با محصولات جدیدتر و کمتر دقیق.

معایب لپ تاپ های دست دوم

شرکت های بزرگ جهانی برای رفع نیازهای خود قراردادهای بزرگی را با برندهای معروف جهانی امضا می کنند. مثلاً با مراجعه به اچ پی، چندین هزار کامپیوتر و لپ تاپ را برای استفاده کارمندان خود سفارش می دهند. این نوع قرارداد سود زیادی را برای شرکت های تامین کننده به همراه دارد که منجر به رقابت شدید بین تامین کنندگان می شود. حتی گاهی شرکت ها محصولات خود را با قیمت بسیار پایین به سازمان ها می فروشند تا بازار بزرگ تری نسبت به رقبا داشته باشند.

لپ تاپ های بازسازی شده مستقیماً از شرکت سازنده یا از فروشگاه های معتبر به فروش می رسند. این دسته از محصولات حتی در برخی فروشگاه ها “گرید” می شوند تا تفاوت آن با نمونه های جدید بهتر مشخص شود. از آنجایی که لپ تاپ های ریفربیشد به طور کامل توسط متخصصین تعمیرات تعمیر می شوند و تا حد امکان به لپ تاپ های دست اول نزدیک می شوند، در خرید آن ها ریسک پایینی دارند و می توانید از سالم بودن قطعات داخلی دستگاه مطمئن باشید. البته یافتن فروشگاه هایی که لپ تاپ های بازسازی شده را حداقل در بازار ایران بفروشند، سخت است.

بهترین لپ تاپ مورد استفاده با مدل های پردازنده Core i5 اینتل مجهز به نسل نهم i5-9400H یا i5-9300H و i5-9300HF, i5-10500H یا i5-10400H و نسل دهم i5-10200H و i5- 11500H یا i5-11500H یا i5 نسل یازدهم i5-11260H را می توان نامید. البته هنوز سری U و G این پردازنده ها برای استفاده سنگین توصیه نمی شود.

لپ تاپ استوک اروپایی

متأسفانه لپ تاپ هایی که دیگر در اروپا استفاده نمی شوند و به نوعی رها شده اند، همچنان بازار خاص خود را در ایران دارند و دلیل اصلی آن شاید مشکل مالی باشد. کشورهای اروپایی به لپ تاپ های اورجینال می گویند که معمولا قطعات مستعمل دارند و اصل و بدون آسیب هستند و گاهی ممکن است تفاوت چندانی با مدل آکبند نداشته باشند; البته به طور حتم تشخیص اصل بودن دستگاه یا میزان مصرف آن کار آسانی نیست و این نیاز به یک متخصص مورد اعتماد دارد.

لپ تاپ اصل ایسوس

چندی پیش دیجی کالا در طرح ویژه Open Box خود چنین محصولاتی را عرضه کرد که به دلایل مختلف این طرح لغو شد. به همین دلیل در حال حاضر یافتن محصولات Openbox در ایران دشوار است. پس از خرید کامپیوتر و لپ تاپ اپن باکس، باید شرایط اعلام شده توسط فروشنده را بررسی کرده و سایر جنبه های فنی و ظاهری را بررسی کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که در بسیاری از نقاط جهان، جعبه های باز شده نه تنها دارای مشکلات فنی بوده و به دلایل دیگری به فروشگاه بازگردانده شده اند. اما به دلیل باز شدن جعبه و استفاده توسط دیگران، حتما محتویات جعبه و وضعیت دستگاه را بررسی کنید.

بخوانید  قسمت پنجم هفت سین زومجی | خیانت به همه ارزش‌های بیگ باس و متال گیر

کامپیوتر و لپ تاپ بازسازی شده چیست؟

واژه استوک به تدریج در بازار ایران تغییر کاربری داده و اکنون کالاهای دست دوم نیز به این واژه می گویند. در حالی که محصولات استوک به طور کلی باید شرایط بهتری نسبت به انواع دست دوم داشته باشند، اما شاهد فروش محصولات بسیار قدیمی و نامطلوب به صورت استوک هستیم.

بهترین مارک ها یا بهترین مارک لپ تاپ دست دوم برای خرید تعریف یا مقاله خاصی ندارد; اما اگر یک لپ‌تاپ ویندوزی دست دوم می‌خواهید، داغ‌ترین و بهترین تولیدکنندگان بازار، لپ تاپ های لنوواچ پی، ایسوس، دل، ام اس آی و مایکروسافت و اگر لپ تاپ مک می خواهید، چاره ای ندارید جز خرید محصولات اپل یا انواع مک بوک که بازار بسیار بزرگ و پرطرفداری دارند.

مزایای خرید لپ تاپ دست دوم

این مشکل منجر به کوتاه شدن چرخه به روز رسانی تجهیزات سازمان می شود. اما تجهیزات قدیمی معمولا به صورت عمده و با قیمت بسیار مقرون به صرفه برای استفاده در بازارهای جهان سوم به فروش می رسند. عموماً این محصولات در بازار ایران به صورت استوک به فروش می رسند. کامپیوترها، لپ تاپ ها و مانیتورهای استفاده شده و سازمان هایی که وارد بازار کشورمان شدند.

کامپیوتر باز و لپ تاپ چیست؟

بهترین لپ‌تاپ‌های استوک لنوو را می‌توان در بین مدل‌های Legion 5، Ideapad و Thinkpad پیدا کرد که بسته به نوع کاربری، اندازه و وزن مورد نظر و میزان قصد خرید از بین آن‌ها می‌توانید انتخاب کنید.

چگونه قیمت لپ تاپ دست دوم را محاسبه کنیم؟

علاوه بر موارد دیگری که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید، بهترین لپ تاپ مورد استفاده با پردازنده سری Core i7 اینتل می تواند مدل های i7-9750H یا i7-9850H و i7-9750HF (9th gen i7)، i7-10870H یا i7 باشد. 10850H و پردازنده های نسل دهم i7-10750H و نسل یازدهم i7-11800H یا i7-11850H و i7-11600H بهترین عملکرد و قدرتمندتر از سایر مدل های هم نسل را دارند.

بخوانید  Xur امروز کجاست؟ (26-30 آوریل) آیتم های عجیب و غریب Destiny 2 و راهنمای مکان Xur

لپ تاپ های بازسازی شده به دو دسته تقسیم می شوند: سازنده بازسازی شده است (کارخانه بازسازی شده) و کاربر بازسازی شد (کاربر بازسازی شد). دسته اول شامل آنهایی است که به خط تولید کارخانه بازگشته اند و تمام استانداردهای یک لپ تاپ سالم را رعایت می کنند. دسته دوم آنهایی هستند که توسط شرکت های دیگر بازسازی شده اند و کیفیت آنها کمتر تضمین شده است. بنابراین به دنبال لپ تاپ هایی باشید که توسط سازنده بازسازی شده اند.

از فروشگاه های معتبر خرید کنید

اگر می‌خواهید لپ‌تاپ دست دومی را از سایت‌های تبلیغاتی مانند دیوار یا ترامپ و از افراد شخصی بخرید، حتماً این معامله را حضوری انجام دهید. مهم نیست که چقدر اطلاعات دقیق در مورد لپ تاپ در آگهی نوشته شده باشد، تا زمانی که آن را نبینید و در حضور فروشنده آن را بررسی نکنید، از سلامت آن مطمئن نخواهید بود. اگر زمان کافی برای تست در حضور فروشنده نداشته اید، از آنها بخواهید که یک دوره آزمایشی حداقل 24 ساعته داشته باشند. اگر فروشنده اصرار دارد که هیچ دوره آزمایشی به شما نمی دهد، مطمئن شوید که دستگاه مشکلی دارد که در دراز مدت آشکار می شود.

بهترین لپ تاپ گیمینگ اورجینال

دلیل اصلی خرید لپ تاپ دست دوم قیمت است. بنابراین در شرایطی که تفاوت قیمت با مدل دست اول زیاد نیست، خرید آن بی معنی است. حتما قبل از خرید لپ تاپ دست دوم یا اصل قیمت مدل دست اول یا مدل های مشابه آن را بررسی کنید. برای این شما می توانید استفاده کنید بخش محصولات زومیت استفاده کنید. اگر بین مدل های دست اول و کارکرده تفاوت کمی در قیمت وجود دارد دلیلی برای خرید مدل دست دوم وجود ندارد.

در بین مدل های سری ZenBook، VivoBook، ROG و ZenBook Pro باید به دنبال بهترین لپ تاپ ایسوس باشید. البته سری ROG دسته بندی های مختلفی مانند Zephyrus، Strix و Flow دارد که هر کدام قابلیت ها و امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

لپ تاپ اصلی لنوو

مرمت کردن(بازسازی شده) به محصولاتی اطلاق می شود که به دلیل نقص فنی به تولید کننده بازگردانده شده اند. سازنده نیز پس از رفع ایراد، محصول را مجدداً به فروش می رساند. اما این رده محصول با نام جدید به فروش نمی رسد و عنوان ریفربیشد را یدک می کشد. شرایط فروش و گارانتی محصولات بازسازی شده بستگی به تولید کنندگان دارد و نمی توان قاعده کلی داد. کامپیوترهای بازسازی شده قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کامپیوترهای دست دوم دارند، اما ریسک خرید آنها بسیار کمتر است.

بخوانید  حضور ال فانینگ در Death Stranding 2 برای کوجیما بسیار مهم بود

فروشگاه‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که نماد لوازم الکترونیکی را حمل می‌کنند و لپ‌تاپ‌های موجود در انبار، دست دوم یا بازسازی شده را به فروش می‌رسانند. بنابراین اگر نمی‌خواهید شخصاً یک لپ‌تاپ دست دوم بخرید، به فروشگاه‌هایی بروید که این کار را انجام می‌دهند نماد الکترونیکی آنها باید داشته باشند و حتی بهتر از آن، آنها باید فروش لپ تاپ را تضمین کنند. علاوه بر این، اکثر این سایت ها یک دوره آزمایشی چند روزه را به شما پیشنهاد می کنند تا بتوانید تمام قطعات لپ تاپ را بررسی کنید. به صفحات اینستاگرام و به وب سایت هایی که اعتباری ندارند اعتماد نکنید.

اگر به دنبال لپ تاپ های سری گیمینگ هستید، باید شانس خود را بین محصولات ویندوزی مانند HP Victus، سری ایسوس ROG Strix، Lenovo Legion 5 و Legion 5 Pro، Razer Blade و سری Asus ROG Zephyrus امتحان کنید؛ البته مطمئن باش لپ تاپ بازیبرای اجرای بهتر و روان‌تر بازی‌ها، علاوه بر GPU مجزا، باید SSD و حداقل 16 گیگابایت رم نیز داشته باشد. پردازنده آن بهتر از نسل هشتم اینتل سری i7 یا نسل چهارم سری Ryzen 7 است.

بهترین مارک لپ تاپ دست دوم

اگر بخواهیم معایب خرید لپ تاپ دست دوم را خلاصه کنیم، می توان به مواردی مانند به روز نبودن سخت افزار و امکانات و همچنین امکان تعویض یا تعویض زودتر دستگاه اشاره کرد. به روز شد. و مدل های جدیدتر امکان سرویس باطری و سیستم خنک کننده دستگاه و نداشتن گارانتی.

بهترین لپ تاپ مورد استفاده CORE i7

محصولات جعبه باز تعریف اشتباهی از کلمه سهام در کشور ما هستند. این دسته از محصولات به دلایل زیادی از جمله نارضایتی خریدار، نقص فنی، ایرادات ظاهری مانند خط و خش، جستجوی قیمت ارزانتر، ارسال نمونه اشتباه پس از خرید و بازکردن جعبه توسط کاربر به فروشگاه بازگردانده می شوند. فروشگاه ها نیز وضعیت دستگاه ها را بررسی کرده و با قیمت کمتری به خریداران می فروشند.

ناگفته نماند که می توانید پردازنده های نسل هفتم یا هشتم را نیز انتخاب کنید که با توجه به اینکه لپ تاپ های نسل سیزدهم به زودی عرضه می شوند، توصیه نمی شود. البته سری U و G این پردازنده ها نیز می توانند مناسب باشند، اما اگر لپ تاپی را برای پردازش های سنگین و مخصوصا بازی در نظر می گیرید، بهتر است یکی از مدل های ارائه شده در پاراگراف بالا را تهیه کنید.

بهترین لپ تاپ مورد استفاده CORE i5