دلیل در دسترس نبودن Roblox در پلی استیشن فاش شد

حالا در جلسه دیگری رایان قبلاً گفت 2022 سونی نگران انتشار Roblox در پلی استیشن بود. زیرا این پلتفرم در بین بچه ها محبوب است. اکثر بازیکنان Roblox (نزدیک به 50٪) زیر 13 سال سن دارند، که باعث شده سونی محصولی را در پلتفرمی که احتمال کودک آزاری وجود دارد منتشر نکند.

علاوه بر این، Roblox در گذشته به دلیل سوءمدیریت که محیطی ناامن را برای کودکان ایجاد کرده است، جنجال های زیادی را ایجاد کرده است. به دلیل وجود حالت هایی با محتوای مضر. همچنین چون سازنده این بازی بالاست او 75 درصد از سود را از محتوای تولید شده توسط کاربر به جیب می زد، او با انتقادات زیادی روبرو بود.

به عنوان بخشی از فرآیند جمع آوری اسناد، افراد درگیر مانند جیم رایان، رئیس پلی استیشن ممکن است اظهارات یا شواهدی را برای تکمیل این معامله ارائه دهد. رایان قبلاً در مورد Xbox صحبت کرده است. از جمله این ادعا که ناشران سرویس Xbox Game Pass را دوست ندارند.

سونی نگرانی هایی در مورد احتمال سوء استفاده از کودکان در بازی Roblox داشت و به همین دلیل اجازه انتشار این بازی بر روی پلی استیشن را نداد.

شخصیت های بازی Roblox

البته از آن زمان تاکنون موضع سونی در این مورد ملایم تر شده است. با این حال، این بازی هنوز بر روی پلتفرم این شرکت ژاپنی منتشر نشده است: “ما برای مدت طولانی محافظه کار بودیم و اکنون با افراد درگیر در Roblox در ارتباط هستیم. امیدواریم این وضعیت تغییر کند.”

در جریان شکایت مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که برای جلوگیری از ادغام ردموندی ها با اکتیویژن بلیزارد صورت گرفت، اطلاعات پشت صحنه در مورد مشاغل و مشاغل مرتبط با ایکس باکس و پلی استیشن منتشر شد.

بخوانید  بهترین بازی های جورچین اندروید + لینک دانلود ۱۵ بازی

Roblox برای رایانه های شخصی، موبایل و ایکس باکس منتشر شده است، اما هنوز خبری از نسخه پلی استیشن نیست. رایان درباره غیبت این بازی در پلی استیشن گفت: «با توجه به تعداد زیاد کودکانی که در پلی استیشن بازی می کنند، ما مراقب بوده ایم تا هر چیزی که به طور بالقوه منجر به کودک آزاری شود را در دسترس قرار دهیم.