جزئیات جدید بازی Starfield از زبان تاد هاوارد

هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی بازی Starfield فاصله داریم؛ اما تاد هاوارد، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی اجرایی بتسدا در ویدیویی کوتاه به تعدادی از سؤالات طرف‌داران پاسخ داده است:

شما قطعاً می‌خواهید به ادامه‌ی فعالیت‌های خود بپردازید؛ پس ما اخیراً این بخش را به‌گونه‌ای تغییر داده‌ایم که سوخت دیگر تمام نمی‌شود، اما میزان سوخت سفینه و درایو گرانشی میزان مسافتی را که در یک سفر می‌توانید طی کنید محدود می‌کند. شاید در آینده به‌روزرسانی یا مادی عرضه شود که این مسئله را حل کند؛ اما در حال حاضر این راه‌حلی است که ما پیدا کرده‌ایم.»

بتسدا به‌تازگی ویدیویی را با حضور تاد هاوارد منتشر کرده است که به تعدادی از سؤالات متداول هواداران پاسخ می‌دهد.

«ما خیلی روی مسئله‌ی سوخت و نحوه‌ی عملکرد درایوهای گرانشی حساس بودیم. من در حال مطالعه‌ی مقالاتی درباره‌ی فیزیک کوانتوم و خم شدن فضا به سمت ناظر هستم. درواقع این شما نیستید که به نقطه‌ا‌ی [از فضا] تاب برمی‌دارید؛ فضا است که به سمت شما خم می‌شود. شما فضا را به سمت خود می‌کشید. ما این مسئله را در بازی پیاده کردیم؛ اما نتیجه‌ی نهایی برای بازیکنان طاقت‌فرسا می‌شد. سوخت شما به اتمام می‌رسید و بازی به‌سادگی در همان نقطه متوقف می‌شد.

بتسدا در زمینه‌ی سیستم دیالوگ‌های استارفیلد به سبک قدیمی خود بازگشته است؛ بازیکنان می‌توانند پیش از تعامل با شخصیت‌ها رفتار و واکنش‌های آن‌ها را مشاهده کنند و سپس انتخاب کنند که چه تصمیمی خواهند گرفت.

تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield شرکت بتسدا

بازی Starfield در ابتدا قرار بود در سال جاری میلادی عرضه شود؛ اما بتسدا دو ماه پیش عرضه‌ی این بازی نقش‌آفرینی علمی تخیلی را تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ تأخیر زد.

بخوانید  فیلم جدید Sam Raimi Evil Dead در دست ساخت است



منبع تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار خط دیالوگ برای استارفیلد نوشته شده است که در مقابل اسکایریم با ۶۰ هزار خط دیالوگ و فال اوت ۴ با ۱۱۰ هزار خط دیالوگ سرسام‌آور به نظر می‌رسد.

دانلود ویدیو از آپارات

«ممکن است بازیکنان پس از مدتی به این نتیجه برسند که شخصیت خود را دوست ندارند و تصمیم بگیرند بازی را از اول شروع کنند؛ پس ما مأموریت یا فعالیت‌هایی را در بازی تعبیه کرده‌ایم تا بازیکن خصوصیات [منفی] خود را برطرف کند. هرکدام از این فعالیت‌ها یکی از خصلت‌های شما را برای همیشه از بین می‌برد.»

هاوارد در ادامه درباره‌ی خصوصیات منفی شخصیت اصلی و قابلیت حذف آن‌ها با تکمیل مأموریت‌هایی خاص صحبت کرد:

هاوارد در ابتدا از الهام‌گیری و تأثیرات بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیکی مانند Traveller و Sundog بر استارفیلد صحبت می‌کند. او در ادامه از این می‌گوید که آیا سازندگان این بازی را یک اثر در سبک علمی تخیلی سخت (hard science fiction) می‌دانند یا خیر. علمی تخیلی سخت یکی از زیرگونه‌های ژانر علمی تخیلی است که دقت بالایی در زمینه‌ی مبانی علمی و اصول فنی و مهندسی دارد. به‌گفته‌ی هاوارد گرچه بتسدا به رعایت قوانین علمی و دقت به جزئیات توجه داشته، استودیو در بعضی موقعیت‌ها مجبور شده است تا در راستای بهبود گیم‌پلی تغییراتی را ایجاد کند و اصولی را نادیده بگیرد. او توضیح می‌دهد:

هاوارد پیش‌ازاین در جریان تریلر ۱۵ دقیقه‌ای رونمایی از گیم‌پلی استارفیلد در کنفرانس ایکس باکس و بتسدا در ماه ژوئن اعلام کرده بود که تکمیل داستان اصلی بازی چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ ساعت زمان می‌برد.

بخوانید  پنج خودروی جدید به Gran Turismo 7 اضافه شده است
تحریریه مجله بازی یک گیمر