توافق سونی با مایکروسافت برای ادامه انتشار سری Call of Duty در پلی استیشن


در نهایت دو شرکت مایکروسافت و سونی توانستند بر سر ادامه سری Call of Duty در پلی استیشن به توافق برسند.

پس از مدت ها و اختلافات فراوان، قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در مرحله نهایی خود قرار دارد. در هفته های اخیر، دادگاهی در ایالات متحده با درخواست کمیسیون تجارت فدرال (FTC) برای مسدود کردن موقت این معامله مخالفت کرد.

حالا یک مانع بزرگ دیگر برطرف شده است و پس از مخالفت های متعدد سونی، سرانجام این شرکت با امضای قرارداد فرانشیز Call of Duty با مایکروسافت موافقت کرد. فیل اسپنسررئیس ایکس باکس در مورد آن در توییتر نوشت: “من با افتخار اعلام می کنم که مایکروسافت و پلی استیشن توافق نامه ای را برای آوردن Call of Duty به پلتفرم پس از انعقاد قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد امضا کردند. ما مشتاقانه منتظر آینده ای هستیم که در آن گیمرها در سراسر جهان انتخاب های بیشتری برای تجربه بازی های مورد علاقه خود دارند.”

توجه داشته باشید که غول فناوری آمریکایی پیش از این با نینتندو و چندین شرکت ارائه دهنده بازی های ابری درباره این سری قراردادهایی امضا کرده بود. اکنون تنها گام بزرگ رو به جلو برای ردموندی ها دستیابی به توافق با سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) است تا در نهایت این معامله بحث برانگیز نهایی شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  Square Enix به ساخت بازی های انحصاری برای پلی استیشن ادامه خواهد داد