بهترین های سال 2022: ماسک های زیبای زیبایی از Grounded، یکی از ترسناک ترین بازی های سال


وقتی به بهترین بازی‌های ترسناک یا حتی محبوب‌ترین آنها فکر می‌کنیم، زیبایی‌شناسی خاصی به ذهنمان می‌رسد: راهروهای تاریک و کثیف. اشیاء مرطوب، ارگانیک، اما غیرقابل توصیف؛ هیولاهایی که زمانی انسان بودند اما دیگر به هم نزدیک نیستند. Dead Space، Outlast، Amnesia، Scorn، Resident Evil، Silent Hill. تقریباً به همان اندازه که بازی‌های ترسناک پیش می‌روند، این زیبایی‌شناسی نیز صدق می‌کند. آنقدر رایج است که قابل پیش بینی است، اما یکی از قدرتمندترین جنبه های ترسناک توانایی آن در غافلگیری است. بنابراین، بازی بقای Obsidian Grounded با وجود اینکه کاملاً شایان ستایش است، قطعاً به عنوان ترسناک واجد شرایط است. هشدار: تصویری از یک عنکبوت در پایین‌تر این اتاق وجود دارد.

شرحی ارائه نشده است

در واقع، Grounded شباهتی به نوع بازی‌هایی که ما آن را ترسناک می‌دانیم، ندارد. آنها اغلب از فیلم هایی مانند The Thing، Alien و Jacob’s Ladder تقلید می کنند. Grounded، هم از نظر قد و هم از نظر زیبایی‌شناسی، بسیار به Honey I Shrunk The Kids نزدیک‌تر است، یک ماجراجویی علمی تخیلی درباره کودکانی که به طور تصادفی توسط پرتو کوچک شدن تازه اختراع شده پدرشان کوچک می‌شوند و باید از مورچه‌های غول‌پیکر و دیگران جان سالم به در ببرند و به آنجا برگردند. اندازه طبیعی. این دقیقاً همان چیزی است که Grounded درباره آن است. شما به عنوان یکی از چهار نوجوان جوانی بازی می کنید که سعی می کنند در یک باغ زنده بمانند در حالی که به دنبال راهی برای بازیابی اندازه طبیعی خود هستند. می توانید از چمن خانه، تبر و چکش از سنگریزه بسازید و همه جا شپشک و شته وجود دارد که شام ​​خوبی را می سازد. قطرات آب از تیغه‌های علف آویزان می‌شوند و کفشدوزک‌ها در اطراف راه می‌روند و زیباترین صداهایی را که می‌توانید تصور کنید تولید می‌کنند.

بخوانید  Silent Hill 2 Remake Studio Says It's Done Making "Walking Sim" Horror Games

اما همه اینها دنیای وحشتناکی را به تصویر می کشد. اولین برخورد شما با ماهیت واقعی حیاط خلوت ممکن است شبیه من نباشد. ممکن است با یک حشره، مورچه سرباز یا شاید تصادفاً به کفشدوزک برخورد کنید و آن را از یک جانور خنثی به یک گنبد قاتل خشمگین تبدیل کنید. یا شاید می‌بینید که تیغه‌های علف در جلوی شما خش خش می‌زند و سپس صدای گویای عنکبوت گرگ را می‌شنوید که دور از دید شماست. او برای مدت طولانی دور از چشم نخواهد ماند، زیرا این چیزها در مقایسه با شخصیت شما به اندازه یک RV هستند. به محض دیدن شما دو کار انجام می دهد: فریاد زدن و اتهام زدن.

و این دوگانگی است که از صمیمیت فریبنده گراندد خبر می دهد. احساس کوچک، زیبا و دوستانه می کند. شما در امن ترین جای دنیا هستید: یک باغ. اما وقتی به اندازه کافی کوچک هستید که در انتهای شلنگ باغچه قرار بگیرید، یک عنکبوت گرگی که به خوبی زیر کفش شما قرار می گرفت اکنون شما را تحت الشعاع قرار می دهد. ترازوها هم از نظر اندازه و هم از نظر قدرت تغییر کرده اند.

اما مهمتر از همه، Grounded برای ترساندن شما به زیبایی شناسی کثیف مکان های متروک بستگی ندارد. مطمئناً، مکان‌های تاریکی مانند مورچه‌ها، غارهای مورچه‌ها و راهروهای چوبی وجود دارند، اما آنها طوری طراحی شده‌اند که تا حد امکان طبیعی به نظر برسند. اینجا راهرو بیمارستان یا کلاس خالی نیست. و هیولاها اصلاً هیولا نیستند، بلکه حشرات بی ضرر یک محیط استاندارد حومه آمریکا هستند. و آنها نیز فوتورئالیستی نیستند. حشرات چشم های گرد بزرگی دارند. سوسک های بمباردیر زرد و سبز هستند و زنبورها نوارهای زرد و سیاه روشن معمولی خود را دارند. کفشدوزک ها همانقدر بامزه هستند که تصور می کنید تا زمانی که مزاحمشان نشوید.

بخوانید  Sea Of Stars در آینده از حالت همکاری بهره مند خواهد شد

این وحشت ناشی از تفاوت در اندازه، قدرت و سرعت حشرات و همچنین طراحی صدای بسیار عالی است. در ایالت من، مینه سوتا، پشه ها در تابستان یک خطر هستند. در واقع خسته کننده است، اما خطرناک نیست که آنها می توانند در جاهای دیگر باشند. حتی صدایی که هنگام پرواز ایجاد می کنند آزاردهنده است اما هرگز آزاردهنده نیست. ناله ای با صدای بلند. وقتی نزدیک یک پشه در Grounded هستید، آن را می دانید. به جای یک ناله کوچک، وحشت های عظیم پروازی زمزمه ای شبیه به توپ ولکان می کند که با سرعت کامل شلیک می کند. در حالی که می‌تواند بدون اینکه واقعاً در معرض خطر باشد، یکی دوتا با آن‌ها مبارزه کند، اما صدای وزوز هنوز هم طاقت فرسا است، زیرا طوری طراحی شده است که فرکانس پایین مو را روی گردن شما بزند.

شرحی ارائه نشده است

زمینی تقریبا شبیه یک سواری است. اگرچه کاملاً من را جذب کرد، چندین دوست داشتم که با من وارد بازی من شدند، فقط قسم خوردم که پس از برخورد با عنکبوت یا باگ گوی باف دیگر هرگز بازی را انجام ندهم.

اگر به آن پایبند باشید، Grounded می تواند تجربه ای عمیقاً ارزشمند باشد که به شما امکان می دهد در مهارت، تجهیزات و شجاعت پیشرفت کنید. 30 ساعت پیش از وحشت داشتم می دویدم که یک گوی باف گوشه اش را دور زد. اکنون در آن صحنه از فیلم ماموریت غیرممکن که او در آن حضور دارد، بیشتر شبیه هنری کاویل هستم بازوهایش را شارژ کنبا وجود اینکه شخصیت من یک دختر نوجوان قد 13 میلی متری به نام هوپس است. اکنون چیزهایی که من را می ترسانند به اندازه کافی پیشرفته هستند که من جرات ندارم آنها را برای شما خراب کنم. کافی است بگوییم چیزهای دیگری در کمین دادگاه بالاست. با این حال، آن صدای ناراحت‌کننده‌ای که عنکبوت گرگ در حین کاوش می‌سازد، و به دنبال آن فریاد دلخراش، هنوز برای من وحشتناک است.

بخوانید  پدر بمب اتمی در شعله های آتش در پوستر فیلم اوپنهایمر

با این حال، نمی توان انکار کرد که خورشید چقدر زیباست که از میان تیغه های چمن عبور می کند و بازی Dungeons and Dragons و D20 عظیم آن چقدر زیبا است. Grounded به جای اینکه شما را برای اتفاقات ترسناک با نرده های زنگ زده و پله های بی پایان آماده کند، آن را در مهربانی پنهان می کند. آیا تحقیر ترسناک است؟ کاملا. کی می خواهد دستش را در آن همه سوراخ گوشتی بگذارد؟ اما اگر می خواهید احساس وحشت واقعی کنید، Grounded را نصب کنید و یک عنکبوت پیدا کنید.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر