بررسی گوشی Realme 11 Pro Plus


در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی Realme 11 Pro Plus بپردازیم. با یک گیمر همراه باشید.

برند Realme در سال 2018 توسط معاون سابق اوپو تأسیس شد. این شرکت ابتدا فعالیت خود را در زمینه تولید لوازم الکترونیکی به عنوان برند فرعی Oppo آغاز کرد. سرانجام ریلمی به عنوان یک برند مستقل مسیر خود را ادامه داد. بر اساس آمار منتشر شده، تا ژوئن 2020، تعداد کاربران گوشی های هوشمند در سراسر جهان به 35 میلیون نفر رسیده است. رقمی جالب که نشان از حضور چشمگیر این برند در بازار جهانی گوشی های هوشمند دارد. در این مقاله به بررسی گوشی Realme 11 Pro Plus که به تازگی وارد بازار ایران شده است می پردازیم و تجربه استفاده از آن را با هم مرور می کنیم.

گوشی Realme 11 Pro Plus در دست

مشخصات سخت افزاری

  • پردازنده 6 نانومتری مدیاتک Dimensity 7050 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی یا 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی
  • صفحه نمایش 6.70 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2412 پیکسل تراکم پیکسلی 394 پیکسل در اینچ
  • پردازنده گرافیکی Mali-G68
  • دوربین عقب 200 مگاپیکسلی (لنز زاویه باز 26 میلی متری با f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز) 8 مگاپیکسلی (لنز 16 میلی متری فوق العاده وحشی با f/2.2، پوشش 112 درجه) 2 مگاپیکسلی (لنز میکرو با f/ دیافراگم 2.4)
  • دوربین جلو 32 مگاپیکسلی (لنز عریض 22 میلی متری با f/2.5)
  • اندروید نسخه 13، Realme UI نسخه 4
  • ابعاد 161.6 x 73.9 با ضخامت 2 میلی متر و وزن 183 گرم
  • شاسی پلاستیکی
  • باتری 5000 میلی آمپری
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • قابلیت اتصال دو سیم کارت و 5G

طرح

زمانی که برای اولین بار گوشی Realme 11 Pro Plus را در دست می گیریم، جزئیات به کار رفته در طراحی این گوشی میان رده بسیار چشم نواز به نظر می رسد. توسعه دهندگان از چرم برای ساخت پشت این گوشی استفاده کردند. نکته دیگر وجود نوار عمودی نارنجی رنگ در بدنه چرمی این گوشی است که با لبه های پلاستیکی مسی رنگ و دایره ای شکل دوربین پشت ترکیب شده است که کیفیت و ظرافت خاصی به طراحی این گوشی بخشیده است. . از طرفی ابعاد و وزن ریل می به کاربران این امکان را می داد تا بدون احساس خستگی کارهای روزمره خود را انجام دهند.

بخوانید  رئیس سابق Naughty Dog شباهت Mission: Impossible: Dead Reckoning به Uncharted 2 را برجسته کرد.

قاب پشتی Realme 11 Pro Plus

همچنین تجربه بازی با 11 Pro Plus قابل ذکر است. درست مانند موردی که در پاراگراف قبل به آن اشاره شد، این نیز با توجه به اندازه و وزن این گوشی، تجربه خوشایندی را برای علاقه مندان فراهم می کند. محل قرارگیری حسگر اثر انگشت نیز دسترسی به آن را آسان می کند. اما شکل لبه های منحنی این دستگاه یک نکته منفی در طراحی آن است. باید گفت که این نوع سبک طراحی تازگی خود را از دست داده است. از طرفی خطر شکستن صفحه نمایش موبایل با برخورد با اجسام مختلف افزایش می یابد. 11 pro plus در رنگ های مشکی، سفید و سبز روشن موجود است.

دوربین و بدنه عقب Realme 11 Pro Plus-2

صفحه نمایش

به طور کلی کیفیت صفحه نمایش گوشی Realme 11 Pro Plus در دو کلمه فعلی و کیفیت بالا خلاصه می شود. ساخته شده توسط Realme، به لطف صفحه نمایش AMOLED تقریبا 7 اینچی و رزولوشن 1080 x 2412، تجربه لذت بخشی را هم در زندگی روزمره و هم هنگام بازی یا تماشای فیلم ارائه می دهد. نرخ فریم 120 هرتز، تصاویر دقیق و رنگ های زنده. به لطف امکان نمایش یک میلیارد رنگ بر روی صفحه نمایش این گوشی از دیگر نکات مثبت آن است. با توجه به تمام موارد ذکر شده، می توانید از کیفیت نهایی نمایشگر 11 Pro Plus مطمئن باشید.

صفحه نمایش روشن Realme 11 Pro Plus

بلندگو

طراحان Rail May در ساخت این گوشی از بلندگوهای استریو استفاده کرده اند که در بالا و پایین قاب گوشی قرار گرفته اند. متاسفانه این گوشی Realme از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی نمی کند و کاربران به استفاده از پورت Type-C و هدفون های بی سیم محدود می شوند. اسپیکرهای این گوشی در فرکانس های بالا و پایین کیفیت و حجم صدای بسیار خوبی دارند و به همین دلیل تجربه خوشایندی را برای انجام بازی یا تماشای فیلم فراهم می کنند.

قاب گوشی Realme 11 Pro Plus

عملکرد در بازی ها

گوشی Realme 11 Pro Plus به لطف پردازنده MediaTek Dimensity 7050 عملکرد خوب و روانی را در استفاده از نرم افزارهای عمومی ارائه می دهد و علاوه بر این رم 12 گیگابایتی گوشی مورد بحث کمک زیادی به عملکرد پایدار آن می کند. با این حال، این سوال برای ما قطعا مربوط به عملکرد 11 Pro Plus در طول تجربه بازی است.ما این را روی سه بازی آزمایش کردیم. قبل از پرداختن به این موضوع، می خواهم به یکی از ویژگی های جالب گوشی مورد نظر اشاره کنم. Realme نرم افزار اضافی را برای 11 Pro Plus قرار داده است که می توانید در حین انجام بازی های مختلف از آن استفاده کنید. هنگام تجربه هر کار، یک نماد سبز رنگ در گوشه صفحه ظاهر می شود.

بخوانید  چگونه انزوای طولانی مدت قطب جنوب به لطف Starlink پایان یافت؟

تجربه بازی Diablo Immortal در گوشی Realme 11 Pro Plus

با کلیک بر روی این آیکون وارد قسمت مورد نظر می شوید. از طرفی شما می توانید سه پروفایل مختلف را برای تجربه بازی خود انتخاب کنید.در ابتدا باید به حالت Pro Gamer اشاره کرد که گوشی را در بهترین عملکرد خود برای انجام یک بازی قرار می دهد.دو حالت دیگر به نام های Balance Mode و Low Power Mode در این نرم افزار اضافی گنجانده شده است. استفاده از این دو حالت مصرف باتری شما را کاهش می دهد. البته بیایید تاثیر منفی این موضوع بر نرخ فریم بازی ها را فراموش نکنیم. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به ضبط صفحه نمایش و وضعیت سیستم اشاره کرد. ما عملکرد بازی را در حالت Pro Gamer در دفتر یک گیمر آزمایش کردیم. ابتدا به سراغ بازی Diablo Immortal رفتیم. لازم به ذکر است که این افکت در گوشی Reel May از حالت گرافیک Ultra و نرخ فریم 60 پشتیبانی نمی کرد، اما گوشی Reel می تواند 30 فریم را در تنظیمات گرافیکی مختلف ارائه دهد. جدول مربوط به این موضوع را می توانید در زیر مشاهده کنید.

تنظیمات نرخ فریم دما (سانتیگراد)
خیلی بالا 29 37
بالا 30 36
میانگین 30 36
ضعیف 30 35

سپس به بازی Genshin Impact می رسیم. ما در قسمت تنظیمات بازی نرخ فریم را روی 60 قرار دادیم و این افکت را در چهار حالت مختلف آزمایش کردیم. ابتدا به بالاترین تنظیمات می رویم. در این مورد، پردازنده و تراشه گرافیکی تحت فشار بودند. نرخ فریم این اثر در طول تجربه بازی Ganshin Impact بین 30 تا 44 بود. دمای گوشی 38 درجه سانتیگراد بود. البته باید گفت که در هنگام اجرای کات سین های بازی فریم ریت 60 رعایت می شد که در حالت High دمای گوشی مانند قبل بود و فشار زیادی به CPU و GPU وارد می شد. از این گوشی نرخ فریم نیز در محدوده دیجیتال 30 تا 45 قرار گرفته است.

بخوانید  افزایش چشمگیر بینندگان سریال The Last of Us با قسمت سوم

سپس باید گفت که بازی در حالت Medium شرایط بهتری را از نظر نرخ فریم تجربه کرد. Ganshin Impact نرخ فریم 38-51 را در تنظیمات گرافیکی مورد نظر نمایش می دهد. دما و فشار روی چیپست ها مانند دو مورد قبلی بود. در نهایت به حالت Low می رسیم. دمای گوشی به 35 کاهش یافت. CPU و GPU حدود 70 درصد از توان خود را مصرف می کردند و بازی با نرخ فریم بین 40 تا 58 بازی می کرد.

پس از آن بازی Call of Duty Mobile را روی محصول Rail May اجرا کردیم که در حالت بالا به راحتی با نرخ فریم 60 اجرا شد و تجربه ای پایدار را به ما هدیه داد.

باتری

بدون شک شارژ گوشی به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های آن شناخته می شود. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا این گوشی به طور کامل شارژ شود. سازندگان یک آداپتور 100 وات را در کیس 11 Pro Plus قرار داده اند. این به ما امکان می دهد سرعت شارژ بالایی را مشاهده کنیم. بسته به سطح فعالیت، انجام کارهای عادی و روزمره به راحتی می توانید از تلفن خود برای 24 تا 36 ساعت استفاده کنید. جالب است بدانید که در حین تست بازی های مختلف، حدود 7-8 ساعت به طور مداوم تست می کردیم. در زمان شروع این کار، باتری گوشی 98 درصد بود. پس از اتمام اندازه باتری، به حدود 40٪ می رسد.

درگاه Realme 11 Pro Plus Type-C و محل سیم کارت
شارژر و کابل Realme 11 Pro Plus

نتیجه

Realme 11 Pro Plus در حال حاضر بسته به ظرفیت داخلی حدود 16-24 میلیون قیمت دارد. میان رده جذاب ریلمی را می توان انتخابی مناسب برای کاربران موبایل دانست. طراحی جذاب، عملکرد روان در فعالیت های روزانه و کیفیت صفحه نمایش از ویژگی های مثبت این سخت افزار است. باید گفت که نباید از 11 پرو پلاس انتظار عملکرد گوشی گیمینگ داشته باشید. با این حال، این سخت افزار عملکرد تقریبا مناسبی برای انجام بازی های مختلف دارد و می تواند عملکرد خوبی را برای بسیاری از افراد ارائه دهد. در ادامه می توانید عکس های بیشتری از این گوشی را مشاهده کنید.

نطر شما چی هست؟ نظرات خود را با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر