بررسی سری اکو اولین سری بزرگسالان مارول


به عنوان اولین سری در دنیای سینمایی مارول با رتبه بندی بزرگسالان، سریال اکو چقدر در عمل به وعده های خود موفق بوده است؟ برای دریافت پاسخ این سوال با یک گیمر همراه باشید.

شخصیت مایا لوپز با نام مستعار اکو برای اولین بار در سریال Hawkeye معرفی شد و در سریال مستقل بعدی این شخصیت، اتفاقات او پس از اتفاقات سریال Hawkeye تایید شد. مدتی است که این سریال منتشر شده و سریال اکو به داستان اصلی شخصیت اکو می پردازد که پس از اتفاقات وحشیانه نیویورک، مایا لوپز اکنون به زادگاهش بازگشته است. او باید با گذشته‌اش روبرو شود و دوباره با ریشه‌های بومی آمریکایی‌اش ارتباط برقرار کند تا معنای خانواده و جامعه را بپذیرد تا امیدی به حرکت رو به جلو داشته باشد.

اما این سریال اوایل به چند دلیل مورد توجه قرار گرفت. اولین مورد، حضور شخصیت های Daredevil و Kingpin در سریال است که شایعاتی مبنی بر اینکه این سریال می تواند پیش درآمدی برای Daredevil: Born Again باشد، به وجود آورد. دومی رتبه TV-MA یا بزرگسالان سریال است که برای اولین بار در یک سریال دنیای سینمایی مارول ظاهر می شود و حالا باعث می شود از قسمت های خاصی از سریال مانند صحنه های اکشن انتظار زیادی داشته باشیم.

استراحت اکو در سری اکو

اما سوال اصلی اینجاست که آیا این سریال به اهداف خود رسیده است؟ اولین نکته این است که باید ببینیم هدف اصلی سریال چیست. آیا این سریال قصد دارد زمینه را برای کارهای بزرگسالان فراهم کند یا می خواهد زمینه را برای حضور قهرمانان خیابانی در MCU فراهم کند یا به سراغ آثاری برود که متکی به جلوه های ویژه زیادی نیستند؟ ? با یک تعریف کلی می توان گفت که سری اکو از هر بخش یک سیب گرفته و در نهایت به طور کامل روی یک سبد تمرکز نکرده است.

کینگ پین با حذف مایا لوپز به ستاره اصلی سریال اکو تبدیل شد

سری Echo شروع خوبی دارد و تقریباً همان چیزی است که در تبلیغات سریال به ما وعده داده شده بود. سریالی با اکشن هایی تقریبا شبیه به سریال نتفلیکس که بیشتر به گذشته مایا لوپز می پردازد تا بعد از اتفاقات سریال Hawkeye. به طور کلی، این سریال سعی می کند نشان دهد که چگونه مایا لوپز در طول سال ها گم شد و حالا پس از اینکه فکر می کرد شاه پین ​​را کشته است، می خواهد به همان مسیر ادامه دهد و برای انجام این کار به خانه باز می گردد.

بخوانید  تصاویر و اطلاعات جدید فیلم ایندیانا جونز 5 منتشر شد

روند کلی دو قسمت اول سریال تقریباً یکسان است، اما از همان ابتدا، سریال قسمت نگران کننده ای را در بر می گیرد و علاوه بر این، همان قسمتی است که باعث می شود کمی در مورد هدف سریال تردید کنیم. سریال در واقع با صحنه ای از اجداد مایا لوپز شروع می شود که هر نسل قدرت هایی را برای دفاع از خانواده و مردم خود به ارث می برند. حالا قرار است این قدرت به مایا لوپز به ارث برسد و دقیقاً همان مشکلی است که در بسیاری از سریال های MCU یعنی جلوه های ویژه و تغییر قدرت های شخصیت اصلی داستان دیده می شود.

ماجراجویی مایا لوپز در سریال اکو

اگر هدف سریال داشتن دعواهای خیابانی به سبک Daredevil باشد، این صحنه ها کاملاً با داستان در تضاد هستند. در عوض، این سریال تلاش می کند تا قدرت های مایا لوپز را در رابطه با منبع اقتباس خود اصلاح کند. به طور کلی می توان گفت که سریال از سیاست قبلی سریال های مارول پیروی می کند که در آن حتی قدرت های یک شخصیت نیز می تواند تغییر کند و سعی می کند این سریال ها را در مسیر جدیدی قرار دهد.

اما پس از دو قسمت اول سریال، سریال اکو وارد یک چالش جدی می‌شود، یعنی دادن یک حرفه عمومی به سریال و شخصیت مایا لوپز. روند کلی داستان و ارتباط مایا با اجدادش روی کاغذ جذاب نیست و سازندگان به خوبی از این موضوع آگاه هستند. حتی تعداد صحنه های اکشن سریال نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که تا حدودی باعث شد یکی از جذابیت های دو قسمت اول سریال از بین برود.

اما راه حل سازندگان چیست؟ راه حلی که دارند بازگشت Kingpin با بازی است وینسنت دن آفریو است. اگرچه بازگشت این شخصیت شرور محبوب در سریال Hawkeye تا حدودی ناامید کننده بود، اما او بازگشتی متفاوت در سریال Echo دارد و این دقیقا همان قسمتی است که باعث می شود احساس کنیم سریال تا حدودی راه گذشته را رفته و تصمیم گرفته است چیزها را تا حدی تغییر دهید

کینگ پین پس از کشتن یک فروشنده در سریال اکو

در این سری، Kingpin در واقع دوباره تبدیل به نسخه Daredevil شد و به طور رسمی رویدادهای سری را به عنوان بخشی از MCU معرفی کرد. این خبر خوبی است و حتی ممکن است خبر خوبی برای سریال مستقل Daredevil باشد. با وجود اینکه Daredevil حضور بسیار کمی داشت و من انتظار داشتم که او نقش بزرگتری در سریال داشته باشد، سریال تا آخرین قسمت از Kingpin به خوبی استفاده کرد.

بخوانید  Payday 3 Review - Turning Up The Heat

در نهایت سریال اکو به اثری تبدیل می شود که بیننده نمی تواند دلیل منطقی برای خلق آن بیابد.

حتی اگر نتوانیم خوب بازی کنیم آلاچوا کاکس جعل شخصیت مایا لوپز بود و باید اعتبار بیشتری دریافت کند، اما متأسفانه Kingpin ستاره نمایش است. دلیل اصلی این مشکل شاید این باشد که سریال نتوانست شاخ و برگ مناسبی را که خط داستانی مایا لوپز دارد به او بدهد و در عوض تصمیم گرفت از شخصیت دیگری برای پوشش مشکلاتش استفاده کند. در طول سریال، کینگ پین نه تنها همان شخصیت ترسناک دردویل را بازی می کند، بلکه در اینجا نگرش پدرانه ای نسبت به مایا لوپز ایجاد کرد.

البته با توجه به سریال Hawkeye این مشکل جدیدی نیست، اما در اینجا نتیجه بهتری دارد و ترکیب آن با شخصیت سریال Daredevil باعث شد تا ویلسون فیسک بسیار تاثیرگذارتر در داستان باشد. اما همانطور که قبلاً گفتم مشکل اصلی این است که حتی اگر نبوغ کینگ پین را اینجا ببینیم، چون داستان اصلی شکل نگرفته است، تمام این تلاش ها در نهایت نتیجه چندان خاصی نخواهد داشت.

مایا لوپز سوار بر موتور سیکلت در سری اکو

دقیقاً مشکل از لحظه ای شروع می شود که دقیقاً نمی دانیم هدف اصلی سریال چیست. وقتی به پایان سریال می‌رسیم، خود را با پوچی خاصی مواجه می‌شویم که نمی‌دانیم هدف دقیقاً چه بوده است. آیا آنها سعی می کنند جایگاه اکو را در MCU مهم تر کنند یا هدف چیز دیگری بود؟ در کل سریال نمی تواند زمینه ای برای حضور ابرقهرمان های خیابانی ایجاد کند یا شاید اصلا چنین هدفی نداشته است. با توجه به محدوده سنی، این شاید تنها چیزی است که سریال توانسته است تا حدودی به آن دست یابد. اگرچه در برخی قسمت ها می توان احساس کرد که سازندگان تا آخرین لحظه از آن مطمئن نبودند.

اما پایان سریال اتفاقا قسمت ناامید کننده سریال است که در بسیاری از سریال های اخیر دنیای سینمایی مارول چیز عجیبی نیست. البته کیفیت سریال حداقل از سریال تهاجم مخفی بالاتر است اما در نهایت سریال به اثری تبدیل می شود که حتی دلیل ساخت آن نیز زیر سوال رفته است. چرا چنین سریالی ساخته شد و هدف اصلی آنها نمایش چه داستانی بود. اما خوشبختانه پایان سریال قرار نیست تاثیر خاصی بر داستان Daredevil: Born Again بگذارد.

بخوانید  این معامله Lego Optimus Prime با قیمت جمعه سیاه آن مطابقت دارد

البته جدا از هدف جدیدی که به Kingpin داده شده، این سریال نقش خاصی در ماجراجویی بعدی Daredevil نخواهد داشت و این می تواند خبر خوبی باشد. زیرا فعلاً سریال قرار است مسیری متفاوت از برنامه اولیه خود را طی کند و اگر سریال اکو مقدمات کار را انجام می داد، وضعیت پایانی می توانست بسیار بدتر شود. با این حال، سریال ممکن است در ابتدا ایده های جالبی داشته باشد، اما می توانست به جای ارائه یک پایان آبکی، بر روی داستان شخصی مایا لوپز تمرکز کند.

مایا لوپز و کینگ پین در حال شام در سریال اکو

در نهایت، سریال اکو به عنوان اولین سریال دنیای سینمایی مارول با رده بندی سنی بزرگسالان، صحنه های اکشن خوب، حضور جذاب کینگ پین، بازی خوب آلاکوا کاکس و وینسنت دن آفریو را تا صحنه ای جذاب به بینندگان خود ارائه می کند. پس از پایان اما جدای از این موارد، سریال حرفی برای گفتن یا داستان خاصی برای گفتن ندارد و در کمتر از 5 ساعت می توانست ماجراجویی جذاب تر و شخصی تری از مایا لوپز را به نمایش بگذارد. بدون در نظر گرفتن این موضوع، آینده شخصیت اکو نامشخص است و او نتوانسته است در سریال مستقل خودش به یک ستاره تبدیل شود.

اما یک چیزی که می توانیم به آن امیدوار باشیم این است که سریال اکو می تواند راه را برای آثار بزرگسال قبل از تماشای سریالی مانند Moon Knight با رده سنی پایین تری هموار کند. با این حال، این سریال قرار نیست ادامه فصل دوم Loki باشد، اما همچنان در مقایسه با سریال اخیر دنیای سینمایی مارول، اثر نسبتا بهتر و قابل تحمل تری است. علاوه بر این، یک چیز واضح است که سریال نتوانست داستان شخصی جالبی از مایا لوپز ارائه دهد و همچنین نتوانست قدرت های این شخصیت را تغییر دهد.

به این ترتیب سریال اکو قرار نیست زمینه کاری را بسازد و چیز جدیدی به MCU اضافه نکند و تاثیری مشابه وضعیت سریال هایی مثل She-Hulk و Miss Marvel دارد اما کمی بهتر است. کیفیت به لطف اجرای خوب Kingpin و صحنه های اکشن. یک بزرگسال داشته باشید. اگرچه مقدار آن برای پوشش کامل مسائل سریال کافی نبود و سازندگان می توانستند در طول سریال بیشتر از این صحنه ها استفاده کنند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر