بررسی امنیت سازندگان سایت؛ مطالعه موردی سایت ساز پورتال


هکرها و حملات سایبری جدی در اینترنت بیشترین نگرانی را در بین کاربران در مورد سطح امنیتی سایت ها ایجاد کرده است. یکی از روش های ساخت سایت استفاده است سازنده وب سایت شرق. روشی که به همه امکان می دهد بدون نیاز به دانش فنی و با تست های رایگان سایت بسازند.

سازندگان وب سایت به شما این امکان را می دهند که یک وب سایت با امنیت بالا طراحی کنید. زیرا بر خلاف روش های دیگر، یک تیم امنیتی و پشتیبانی صورت 24 ساعته آنها بدافزارها و هکرهایی را که قصد خرابکاری و حمله به سایت شما را دارند نظارت می کنند.

در ادامه می خواهیم سایت ساز پرتال را از نظر امنیت سایت های ساخته شده بر روی آن بررسی کنیم. با ما بمان.

راه های افزایش امنیت سایت توسط سایت ساز پرتال

امنیت وب سایت برای محافظت از کسب و کار و شهرت شما ضروری است. اگر نتوانید حداقل امنیت را برای کاربران فراهم کنید، بازدیدکنندگان و مشتریان خود را از دست خواهید داد.

زمانی که سایت شما ایمن نیست، حتی کاربرانی که به صورت آنلاین از شما خرید کرده اند، در معرض خطر سرقت اطلاعات و پول هستند. اطلاعات بانکی آنها به سرعت هک می شود و حسابشان خالی می شود. بنابراین اگر صاحب یک وب‌سایت هستید و نمی‌خواهید مورد حمله بدافزارها و ربات‌ها قرار بگیرید، زودتر از این. سایت خود را ایمن کنید.

از سایت سازها برای کمک به افرادی استفاده می شود که دانش برنامه نویسی ندارند و می خواهند خودشان یک سایت ایجاد کنند. بنابراین سیستم های سایت سازی مانند پورتال به طور خودکار مهمترین تنظیمات امنیتی سایت شما را رعایت می کنند.

بنابراین اغلب شما حتی متوجه آن نمی شوید. how about در ادامه ۸ مورد از مهم ترین روش های مورد استفاده برای امنیت سایت پرتال را به شما معرفی می کنیم.

بخوانید  مارک همیل درباره اینکه آیا به جنگ ستارگان بازخواهد گشت یا نه

1- استفاده از DNS انحصاری

آدرس های اینترنتی که می بینیم مانند sample.ir در واقع از چندین شماره به نام IP تشکیل شده اند. از آنجایی که به خاطر سپردن اعداد سخت تر از آدرس های وب است، ما از سیستمی به نام DNS استفاده می کنیم.

آدرس اینترنتی درخواست شده توسط سیستم کاربر با استفاده از DNS فوراً به سرورها منتقل می شود. سرورها بر اساس آدرس اینترنتی، آی پی سایت را پیدا می کنند و همان سایتی را که کاربر می خواهد نمایش می دهند.

دزدان دریایی برای پیدا کردن اطلاعات کاربر آنها از این فرصت استفاده می کنند و زمانی که سرور آدرس IP سایت مورد نظر شما را پیدا می کند یک آدرس URL اشتباه برای شما ارسال می کنند. اینجاست که اطلاعات کاربر در معرض دید هکرها قرار می گیرد و در دسترس است.

هنگامی که سازنده سایت پورتال از یک DNS اختصاصی استفاده می کند، سرعت پاسخگویی به درخواست کاربر افزایش می یابد. از طرفی از شر هکرها در امان خواهید بود.

۲- سرورهای اختصاصی داشته باشید

سایت ساز پرتال دارای چندین سرور اختصاصی است که اطلاعات سایت های ایجاد شده روی آنها قرار می گیرد. به همین دلیل تمام شد مسائل امنیتی سرورها محترم هستند و نظارت کامل 24 ساعته بر روی سرورها وجود دارد. در این صورت از حملات مکرر باج افزار و حملات DDos در امان خواهید بود.

3- استفاده از دیواره آتش برای جلوگیری از حملات سایبری

فایروال از دسترسی غیرمجاز به شبکه جلوگیری می کند. اصولاً به کمک فایروال یک سد محکم در اطراف شبکه و دستگاه های کاربر ایجاد می شود تا هکرها نتوانند حملات مخربی را انجام دهند.

بخوانید  مجموعه کامل آقای ربات در بلو-ری در آمازون بسیار ارزان است

سایت ساز پورتال از فایروال برای افزایش امنیت وب سایت استفاده می کند. بنابراین نگران ویروس ها و حملات مخرب هکرها نباشید.

4- گواهینامه SSL برای دامنه های سایت فعال

گواهی SSL نه تنها برای امنیت سایت اما برای سئو سایت شما نیز بسیار ضروری هستید. گواهی SSL یا HTTPS ارتباطات بین کاربران و سایت ها را رمزگذاری می کند. یعنی اطلاعات رمز عبور، نام کاربری و کارت اعتباری شما به صورت رمزگذاری شده برای سایت ارسال می شود.

بنابراین هکرها نمی توانند به این دیوار نفوذ کرده و اطلاعات سایت شما را بدزدند. سایت های فعال در پورتال به سرعت گواهی می دهند SSL دریافت کنند تا در محیطی امن به فعالیت خود ادامه دهند.

5- عدم ذخیره اطلاعات پرداخت مشتری

هنگامی که برای یک محصول یا خدمات آنلاین پرداخت می کنید، اطلاعات بانکی خود را در درگاه پرداخت وارد می کنید. سایت ساز پورتال امکان ارتباط مستقیم با سایت شاپرک یک درگاه پرداخت امن دارد.

اما اطلاعات پرداخت کاربر در سایت ذخیره نمی شود. به همین دلیل، مشتریان با خرید و عدم افشای اطلاعات احساس راحتی می کنند.

6- پشتیبانی و پشتیبان گیری از اطلاعات سایت

تیم فنی سایت ساز پورتال هر ساعت یک بار اطلاعات مربوط به تمام سایت های ایجاد شده را ذخیره می کند. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل در سایت شما به سرعت برطرف خواهد شد.

علاوه بر این، یک تیم پشتیبانی امنیت سرورها و سایت شما را به صورت 24 ساعته بررسی می کند. اگر مشکل امنیتی وجود داشته باشد، آن را به سرعت حل می کنند.

بخوانید  Black Panther 2 برای پنجمین هفته متوالی در صدر باکس آفیس آمریکا قرار گرفت

7- امنیت وب سایت را به روز کنید

هنگامی که افزونه های امنیتی را در وردپرس نصب می کنید، باید به روز رسانی آنها ادامه دهید. در غیر این صورت باگ های امنیتی سایت شما چند برابر می شود و فضای زیادی برای هکرها باقی می گذارید. اما از آنجایی که سازندگان سایت دارای تیم های فنی هستند، سیستم های شما به طور مداوم بدون اینکه شما متوجه شوید به روز می شوند.

8- رعایت نکات ایمنی هنگام برنامه ریزی مدل ها

برنامه نویسان سایت پورتال در هنگام کدنویسی قالب سایت، تمام نکات امنیتی را رعایت می کنند. حتی اگر شخصی به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند، نمی تواند فعالیت های مخربی را در سایت شما انجام دهد. تمامی موارد امنیتی از زمان ورود کاربر و ایجاد تغییرات در سایت به طور کامل رعایت شده است.

آخرین کلمه

در این مقاله به عنوان یک مطالعه موردی به یکی از سایت سازهای ایرانی به نام پورتال پرداختیم. سازندگان سایت توانستند محیطی امن برای مشتریان خود ایجاد کنند. با استفاده از سیستم مانیتورینگ 24 ساعته، به راحتی می توان از تیم نظارت و پشتیبانی خود برای امنیت سایت نسخه پشتیبان تهیه کرد. البته بخشی از امنیت سایت به شما بستگی دارد. تا زمانی که نام کاربری و رمز عبور خود را در مکانی امن نگه دارید، هیچ کس نمی تواند به سایت شما دسترسی داشته باشد. پس مراقب باشید که یک سایت امن داشته باشید.

پایان گزارش تبلیغات.

این مقاله فقط برای اهداف تبلیغاتی است و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر