بازی‌های نسل بعدی هنوز نمی‌توانند یک شمع در مقابل Altered Beast’s Wow Factor نگه دارند

جادوی واقعی در آنجا نهفته است، دلیل اینکه Altered Beast با علاقه به گونه‌ای به یاد می‌آید که نقص‌های آن را به چالش می‌کشد. Altered Beast در آن زمان اتمسفری بود و از نظر مکانیکی مدیون ریشه‌های آرکید-کوارت خورش بود، اما یک پیروزی در جهت هنری قوی، با توجه به سینماتیک در طول گیم‌پلی. هر چند سبک بود، یک پله در چگونگی داستان‌گویی بازی‌ها بود، تجربه‌ای که شبیه هر چیزی بود که از خانه‌هایمان دیده بودیم. وقتی سگا آمریکا شروع به تبلیغ جعبه سیاه بزرگ کرد و گفت: «به سطح بعدی خوش آمدید»، حتی پس از اینکه Super Nintendo از نظر فنی پیشرفته‌تر وارد قفسه‌ها شد، مثل چیزی است که آنها درباره آن صحبت می‌کنند.

بر خلاف بازی‌های پیشگامانه قدیمی مانند Adventure یا Street Fighter اصلی، Altered Beast دارای ویژگی فرهنگی آسانی نیست که در هر چیزی اول باشد، علاوه بر این که اولین بازی جنسیس است که تا کنون تولید شده است. اما هرکسی که در آن زمان یک گیمر خودآگاه بود، اولین باری را به یاد می‌آورد که شنیده بود زئوس با بازی المر-فاد به شخصیت بازیکن قهرمان رومی ناشناس ما می‌گوید “wise fwom his gwave”. الان همه می خندند، اما آن زمان؟ انگار تولد آینده بود. واقعاً سخت است که برای افراد زیر 35 سال توضیح دهید که صدای لو-فای که از یک بازی ویدیویی در خانه شما در دهه 80 به گوش می رسید چه صدایی داشت. البته بازی های آرکید چند سالی بود که این کار را انجام می دادند، اما فاصله بین بازی های رایانه ای بازی‌ها انجام دادند و آنچه کنسول‌های خانگی قادر به انجام آن بودند بسیار بزرگ بود. انجام یک بازی در NES مانند روشن کردن یک ترقه در حیاط خلوت شما بود. بازی های آرکید شبیه ناسا بودند.

بخوانید  کهنه سرباز Fallout افکار دلچسبی را درباره این سریال به عنوان اولین نمایش تلویزیونی به اشتراک می گذارد

35 سال به جلو و “سطح بعدی” هرگز تا این حد گریزان نبوده است. زمانی که کنسول‌های نسل کنونی راه‌اندازی شدند، چیزی که آنها با آن عرضه کردند تا حد زیادی یکسان بود، فقط برای بهره‌گیری از افزایش قدرت، آن را تقویت کنید. برای نمایش ویژگی‌های جدید کنترلر DualSense و داشتن Bugsnax با طراوت در هنگام راه‌اندازی، مقداری اعتبار به سونی تعلق می‌گیرد که Playroom درخشان Astro را روی هر PS5 بارگذاری کرد. اولی، به ویژه، رسالت را درک کرد. این یک بازی است که مطمئناً درخشان و جذاب است، اما از نظر گرافیکی می‌توانست آن را به راحتی روی PS4 انجام دهد. هیچ‌کدام از این بازی‌ها ویترینی برای فوتورئالیسم نبودند، اما بازی اول ویترینی برای همه چیزهایی بود که PS5 منجر به ارسال هرزنامه در حالت عکس آماده برای توییتر نمی‌شود. در همین حال، بازی‌هایی که به لحاظ عینی بهترین‌ها در زمان عرضه هستند، بازی‌هایی که PS5 را به عنوان یک قدرت بصری به نمایش می‌گذارند – برای پول این نویسنده، Souls-lite Godfall با روکش طلا برنده این مسابقه زیبایی شد – بازی‌های خوبی هستند که هیچ تاثیری برجای گذاشته‌اند. در غیر این صورت.

در سال 2023، کاملاً مشخص شد که مسابقه تسلیحاتی نمودار متحمل خسارات سنگین و وحشیانه ای فراتر از هر چیزی شده است که بتوانیم تصور کنیم. تعقیب این اژدهای خاص در طول سال‌ها برای توسعه‌دهندگان به قیمت خون، عرق، اشک، سلامت عقل و حتی زندگی‌شان تمام شد تا حسی از موفقیت داشته باشند، بنابراین این اتفاق زودگذر تقریباً هرگز رخ نداد. در همین حال، بسیاری از محبوب‌ترین، تحسین‌شده‌ترین و پردرآمدترین بازی‌های خاطره اخیر، این کارها را صرفاً از طریق ایده‌های جدید انجام داده‌اند، ایده‌هایی که اغلب حتی بر روی سخت‌افزارهای نازک‌تر نیز ممکن است.

بخوانید  The Lamplighters League Preorders Are Discounted

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

آلبوم عکس

چیزی که در طول سال‌ها فراموش شده است و Altered Beast باید یادآور آن باشد، این است که چقدر این اختلاف با وفاداری گرافیکی صرف ارتباط ندارد. تعداد زیادی بازی وجود داشت که روی کنسول‌ها بدتر به نظر می‌رسیدند و گیمرها اهمیتی نمی‌دادند. فقط آوردن یک تجربه آرکید به خانه در هر شکلی خاص بود. برای اثبات این موضوع، به این نکته توجه نکنید که پورت وحشتناک Pac-Man در Atari 2600 با اختلاف زیادی پرفروش ترین عنوان آن سیستم است. Altered Beast قبل از اینکه در Genesis/Mega Drive راه اندازی شود، مدتی در بازی بود و از محبوبیت معقولی برخوردار بود، اما برای Genesis این یک بیانیه گویا از قصد بود. تعداد رنگ ها و گرافیک 16 بیتی قطعا بخشی از جذابیت بود، اما به اندازه بسته بندی کلی مهم نبود. زمانی که شخصیت‌ها و دشمنان فضای زیادی از صفحه نمایش را اشغال می‌کردند، هیچ چیز در NES وجود نداشت، هر اکشن کوچکی یک نمونه صدا را به آن متصل می‌کرد، و هر قدم انباشته‌ای از طرح اولیه سینمایی ما بود. تغییر قهرمان در نیروگاه اسطوره‌ای یک جانور.

Altered Beast امروز، 14 ژوئن 2023، سی و پنجمین سالگرد خود را جشن می گیرد. در زیر، به این می پردازیم که چرا این بازی بسیار مسخره برای نسلی از گیمرها خاطره انگیز است.

Altered Beast یکی از آن بازی‌هایی است که اکثر گیمرهای هاردکور آن را می‌شناسند و احتمالاً چندان دوست ندارند. بیشتر مرورهای گذشته بر روی پیری وحشتناک آن تمرکز می کنند، میراثی که توسط چند دنباله ظالمانه GBA و PS2 تثبیت شده است. و با این حال، این یک بازی است که هنوز یک بازی کلاسیک غیرقابل انکار محسوب می شود. پس چرا یک بازی که به طور گسترده به عنوان یک شوخی در نظر گرفته می شود هنوز از چنین نامی برخوردار است؟ مانند بسیاری از بازی‌ها که به طرز ناخوشایندی راه خود را پیدا کردند، زمانی که رسانه در ابتدای راه بود، پاسخ کوتاه این است که «آنجا باید بود».

این درسی است که Altered Beast سالها پیش به ما آموخت و میراث ماندگار آن است. وقتی از Altered Beast به عنوان یک بازی کلاسیک صحبت می کنیم، منظور ما این است که یک بازی را راه بیندازیم و چیزهایی را تجربه کنیم که در هیچ جای دیگری جز این بازی نمی توانستیم به دست آوریم. این گام به جلو برای هر کسی که می دانست چه چیز دیگری را می دانست، بدیهی و قدیمی بود. بازی ها مثل آن زمان بود. بدون شک، Tears of the Kingdom بهتر از Altered Beast پیر خواهد شد، اما در مورد درخشش این بازی، این چمن مبهم، پیکسلی و بافت لکه‌ای نیست که در مورد درخشش این بازی صحبت می‌کنیم. ، اما حس این بازی و احساسی که در شما ایجاد می کند افسانه است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر