چه فیلم هایی برای تماشای آخر هفته: از فاینال فانتزی تا بابا نوئل شیطانی

چهار اثر فانتزی انتخاب شده برای این مقاله مقدماتی فیلم فانتزی‌هایی خاص هستند که هدفشان گروه خاصی از بینندگان است.

فاینال فانتزی ۷ داستان سرایی است که فراتر از موضوع و پیام است. با این حال، می توان گفت که داستان به طور قابل توجهی بر نقش منفی تجارت بزرگ در بلعیدن طبیعت متمرکز است. Midgard در Final Fantasy 7 به دلیل جاه طلبی های کوری که به مردم عادی آسیب می زند با خطرات بزرگی روبرو است. در Final Fantasy VII: Advent Children، با وجود اینکه ما در واقع دنباله‌ای بر بازی 1997 هستیم، داستان به موضوعات مشابه بسیاری می‌پردازد. این واقعیت که گاهی اوقات برخی از بزرگترین تهدیدها می توانند به مردم بازگردند. البته Final Fantasy 7 همیشه به کودکان آسیب دیده از این بلایای انسانی اهمیت ویژه ای داده است.

انیمیشن Cloud in the Final Fantasy VII: Advent Children از دنیای Final Fantasy 7 به کارگردانی Tetsuya Nomura

Final Fantasy VII: Advent Children (2005)

در میان تمام فیلم هایی که عاشق تعطیلات هستند و از زیبایی افسانه های خود صحبت می کنند، می توانید فیلم های خارجی مانند صادرات کمیاب را نیز تماشا کنید. آثاری که لزوما پارودی نیستند، اما ظاهری متفاوت و سبک روایی جالبی دارند.

شخصیت های مختلف با لباس های عجیب در فیلم پاییز.

پاییز (2006)

فیلم ترسناک کمدی صادرات نادر: داستان کریسمس اثری است که اگر ریشه های آن را جستجو کنید، شما را با اساطیر و داستان های نورس آشنا می کند. داستان هایی که بسیاری از مسائل پذیرفته شده جهان را به گونه ای متفاوت مورد بررسی قرار می دهند.

فیلم صادرات نادر: داستان کریسمس - بابا نوئل ترسناک در کریسمس

صادرات نادر (2010)

فیلمی عجیب از جمهوری چک که با نام های Little Otik و Greedy Guts نیز شناخته می شود. داستان درباره زن و مردی است که دیوانه وار فکر می کنند و جز بچه دار شدن چیزی نمی گویند. زن به دلیل نداشتن فرزند آنقدر افسرده و ناراحت است که مرد یک تکه چوب بزرگ و پیچ خورده را به خانه می آورد که شبیه بچه است. تا آنها هم بتوانند به فرزندشان به همین شکل نگاه کنند.

بخوانید  پیش‌سفارش پوکمون اسکارلت و بنفش با تخفیف قبل از عرضه در روز جمعه

فانتزی می تواند محبوب باشد، همانطور که تعداد زیاد فیلم ها، سریال ها، کتاب ها و بازی های فانتزی پرفروش که ده ها میلیون نفر را شگفت زده کرده است، نشان می دهد.

غذا دادن به نوزاد چوبی در فیلم Otesánek

Otesanek (2000)

سری بازی های فاینال فانتزی تا به امروز دنیاهای داستانی شگفت انگیز و شخصیت های دوست داشتنی را خلق کرده است. در این بین بدون شک یکی از بهترین دنیاهای Final Fantasy متعلق به Final Fantasy VII است که ما را با Cloud Strife، Tifa Lockhart، Aerith و دیگر شخصیت های خاطره انگیز آشنا کرد.

شخصیت های اصلی داستان شروع به دروغ گویی می کنند. زن و مرد می خواهند همه و به خصوص خودشان را فریب دهند. به عنوان مثال، آنها برنامه ریزی می کنند که چگونه یک زن می تواند در 9 ماه آینده شکل بارداری را به خود بگیرد.

به این ترتیب فیلمساز روایتی نه چندان پیچیده را به یک تجربه سینمایی خاص تبدیل می کند. داستانی خارق العاده که توسط یک بزرگسال برای یک کودک تعریف می شود، درباره چند نفر است که می خواهند یک حاکم شرور را نابود کنند. اما مرد از همان ابتدا مشغول گفتن داستان برای بچه با هدف اشتباه بوده است.

طرفداران Final Fantasy 7 از دادن بازی Final Fantasy VII: Advent Children پشیمان نخواهند شد. این اثر نه تنها دیدنی است و به طور مستقیم با بازی اصلی مرتبط است، بلکه توسط تتسویا نومورا هدایت شد؛ همان سازنده بازی که داستان بازی اصلی Final Fantasy 7 را نوشت، در چندین بخش از تولید آن بازی شرکت داشت و همچنین یکی از کارگردانان FF7 Remake Trilogy است.

بخوانید  Zelda: Tears Of The Kingdom - How To Get Zelda's Golden Horse

در میانه راه داستان فیلم، که در شمال فنلاند اتفاق می افتد، شخصیت ها به قبر بابا نوئل شیطانی می رسند. شخصی که احتمالاً به کودکان هدیه نمی دهد، بلکه آنها را می دزدد. او سوار گوزن شمالی نمی شود، آنها را می کشد.

اما از جایی به جای دیگر، این دروغ آنقدر بزرگ و وحشتناک می شود که آنها را نیز تهدید می کند. موجود چوبی کم کم زنده می شود. البته نه آن طور که در پینوکیو دیزنی دیده می شود. کنده درخت به قاتلی تبدیل می شود که کم کم جان این دو نفر را می بلعد و مردم را می کشد. سیری ناپذیر است.

نگاه بی رحمانه او به جهان در داستانی که تعریف می کند نمایان می شود. دختر به نوعی داستان او را دوست ندارد. شاید کودک فقط یک شنونده نباشد. شاید وقت آن رسیده است که مخاطب داستانی از ارزش زندگی را برای قصه گوی خسته تعریف کند.

اگر فقط Final Fantasy VII را از Final Fantasy VII Remake می شناسید و مشتاقانه منتظر Final Fantasy VII Rebirth هستید، ممکن است نخواهید به Final Fantasy VII: Advent Children بروید زیرا برخی از منابع آن داستان اصلی Final Fantasy را خراب نمی کند. VII برای شما . با این حال، سازندگان سه گانه بازسازی کاملاً تأیید کرده اند که به تمام بخش های داستان Final Fantasy VII در سال 1997 در هر سه بازی مدرن وفادار نخواهند بود.

با این حال، برخی از آثار در اصل برای مخاطب خاص و محدود طراحی شده اند. یک کار خارق العاده به دلایل مختلف می تواند خاص باشد. به عنوان مثال، اولین فیلمی که در این مقاله با آن مواجه خواهید شد، توسط کارگردانی ساخته شده است که از نمایش سکانس های بسیار اغراق آمیز یا حتی ناراحت کننده ابایی ندارد. او از این نوع زشتی بصری برای بازنمایی استعاری ترس هایی که شخصیت ها با آن روبرو هستند استفاده می کند. پس افرادی که با این نوع بازنمایی ها راحت نیستند اصلا نباید آن را تماشا کنند. از سوی دیگر، دومین فیلم در لیست، انیمیشنی است که به یک بازی ویدیویی بسیار محبوب مرتبط است. این بازی به قدری پیچیده است که اگر بازی و اسطوره های دنیای آن را نشناسید، احتمالاً نمی توانید به اندازه طرفداران Two Fire از آن لذت ببرید.

بخوانید  بهترین های 2023: لایروبی و مجمع الجزایر اسرارآمیز آن اوج وحشت لاوکرافت هستند

روایت داستان همیشه بین راوی و مخاطب اتفاق می افتد. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که داستان‌ها وقتی آنها را می‌بیند، می‌خوانند یا تجربه می‌کنند، در واقع تبدیل به داستان می‌شوند. بر اساس این مضمون، سقوط داستان مردی ناامید از زندگی را از منظر یک کودک مهربان به تصویر می کشد. روایت مرد را می شنویم و تصاویر ذهنی کودک از این داستان را می بینیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر