بهترین های 2023: لایروبی و مجمع الجزایر اسرارآمیز آن اوج وحشت لاوکرافت هستند


شهری مرموز پوشیده از مه، بهشت ​​استوایی که چیزی را در اعماق زمین پنهان کرده است، و دره های اقیانوسی وسیعی که ملوانان به ندرت از آن فرار می کنند. هر بخش از مجمع الجزایر پهناور دریج پر از اسرار است که می تواند به راحتی قایق ماهیگیری شما را به محض کاهش سرعت برای بررسی غرق کند.

با این تفاوت که قایق شما هرگز برای مدت طولانی در ته نمک نمی ماند. به محض اینکه در بازی Black Salt Games Dredge بمیرید، یک ماجراجویی ترسناک لاوکرافت درباره یک ماهیگیر که در یک مجمع الجزایر مرموز کار پیدا می کند، دوباره در کابوس می یابید. هیچ راه فراری وجود ندارد، که هم به عنوان مکانیک داستان و هم به عنوان مکانیک داستانی فوق العاده عمل می کند.

در حال پخش: تریلر راه اندازی DLC DREDGE The Pale Reach

Dredge یک بازی ترسناک درباره بقا یا موجودات تشنه به خون نیست که شما را شکار می کنند. این دنیایی است که در حال حاضر بسیار عمیق و پر از سوالاتی است که هرگز به آنها پاسخ داده نخواهد شد. صرف ساعت‌ها دویدن در اطراف و کشته شدن توسط زندگی شوم دریایی به اندازه صرف وقت بیشتر در این نزدیکی جذاب نیست. سوالات به آرامی روی هم انباشته می شوند و تلاش برای پاسخ به آنها رضایت بخش است.

این سوالات شبیه به سوالاتی است که توسط فیلم اقتباسی سال 2018 از کتاب نابودی جف واندرمیر مطرح شده است. یک خرس غول پیکر 1500 پوندی با نیم صورت و صدای انسانی که برای کمک فریاد می زند، ترسناک نیست فقط به این دلیل که می تواند شما را به راحتی از هم جدا کند. این وحشتناک است زیرا شما نمی دانید چیست. چه چیزی باعث افتادن صورتش می شود؟ چه چیزی به آن توانایی انتشار فریادهای انسانی را می دهد؟ آیا اکنون که با نوعی حضور بیگانه جهش یافته است، انگیزه های او یکسان است؟ سوالات زیادی برای هر پاسخ پیشنهادی مطرح می شود و هنوز هم بیشتر مطرح می شود.

Dredge در ابتدا به عنوان یک ماجراجویی ماهیگیری ترسناک بقا نشان داده شد که در آن از مکانی به مکان دیگر سفر می کنید در حالی که با ماهی ها معاشقه می کنید، از آرواره های جانوران غول پیکر فرار می کنید و با افراد عجیب و غریب با انگیزه های منحصر به فرد روبرو می شوید. شما بازی را در مه شروع می کنید، با کمی سرنخ در مورد اینکه چه کسی هستید یا در این جزایر چه می کنید. پاسخ های کمی با پیشرفت بازی دریافت می شود.

بخوانید  حضور بازیگر سریال شوالیه ماه در فیلم گلادیاتور 2 تا تغییر یکی از بازیگران اصلی

اولین باری که مرکز افتتاحیه بازی، The Marrows را ترک می‌کنید، به نظر می‌رسد که در زمان قرض‌گیری هستید، مخصوصاً وقتی شب شروع می‌شود، موسیقی بلند می‌شود و دید بدتر می‌شود. اولین باری که در تاریکی گرفتار شدم قلبم تندتر و تندتر می زد. اما این نوع وحشت زیاد دوام نیاورد.

معاشقه
معاشقه

یک کشتی سیاه عجیب از دور ظاهر شد و او را تعقیب کرد. من تازه با این آب ها آشنا شده بودم، بنابراین نمی دانستم کجا بروم. در نهایت من را غرق کرد، اما مدت کوتاهی بعد سالم از خواب بیدار شدم.

یکی از انتقادات اصلی درج این بود که خیلی آسان بود. احساس ترس و خطر به زودی پس از اولین سفر به ناشناخته محو شد. تا حدودی درست است، اما از ترس اصلی این سفر ماهیگیری دور است. هر فصل اسرار جدید و سوالات جدید ارائه می دهد. هرگز دست از تکان دادن شما با پیچ و خم های جدید بر نمی دارد.

این مرد مرموز کیست که در یک عمارت فرسوده در جزیره ای خارج از ماروز زندگی می کند؟ این فرقه‌ها چه کسانی هستند که تقریباً در هر مکان روی نقشه قرار دارند؟ چرا این همه ماهی به روش های عجیب و غریب رشد می کنند؟

مکانیک بازی حول محور اکتشاف ساخته شده است. شما در جزایر مختلف سفر می‌کنید و ماهیگیری می‌کنید و منابعی را جمع‌آوری می‌کنید که میله ماهیگیری شما، سرعت کشتی شما، محدوده نورافکن‌های شما و سایر اجزای کشتی را بهبود می‌بخشد که به شما اجازه می‌دهد کمی بیشتر به جهان نگاه کنید. تاریکی.

بخوانید  چرا Dune: Awakening دائماً شما را با انفجارهای هسته‌ای نمی‌کشد

مرگ یک سازش ضروری برای این مکانیسم ها است. کشتی خود را به گل نشسته، مورد حمله یک پیرانای غول پیکر قرار بگیرید، یا تسلیم یک کشتی ارواح شیطانی شوید؟ مقداری یا تمام محموله خود را از دست می دهید و برای بازیابی به اسکله بازگردانده می شوید. همه اینها با نحوه ساخت Dredge مطابقت دارد.

معاشقه
معاشقه

ترسناک در Dredge مانند Resident Evil یا Dead Space نیست که ممکن است مجبور شوید همان قسمت را بارها و بارها پخش کنید زیرا Mr. این نوع دشواری می تواند جذاب باشد، اما به خودی خود باعث کاهش وحشت نیز می شود. آقای ایکس زمانی که یاد بگیرید چگونه کار می کند ترسناک نیست – یا زمانی که او شما را ده ها بار می کشد.

از طرف دیگر، دریج هنوز هم، حداقل، ترسناک است. حس عذاب در همه جا از گیل کلیفز تا تویستد استرند هنوز وجود دارد. و هنگامی که بازی را برای بازی آخرین منطقه گسترش یافته آن، The Pale Reach، مجدداً مشاهده می کنید، حفظ می شود.

پاسخ‌ها هرگز ارائه نمی‌شوند، حتی اگر اعتبارات را جمع کنید و یکی از پایان‌های چندگانه Dredge را تجربه کنید. این همان نوع ترسناک و معمایی است که مانند یک پرونده حل نشده از ده سال پیش که در یک پادکست جنایی واقعی با آن روبرو شده اید، به شما می چسبد. این نوع افسانه و غیرقابل درک، به جای چند فوت هیولا که هر لحظه شما را غرق می کنند، بر روی دنیایی به عمق مایل ساخته شده است.

خواه Annihilation باشد یا Dredge، قلب ترسناک Lovecraftian ناشناخته است. این در مورد رویارویی با چیزهایی است که قابل درک نیست و ممکن است کشنده باشد. Dredge هر دو را دارد، و ما خوش شانسیم که فقط یک بازی است و یک مکان واقعی نیست.

تحریریه مجله بازی یک گیمر