انواع سرور اچ پی از کارشناس تجارت سرور پارسه


کسب و کار “Jaret Server Parse» در این مقاله به معرفی انواع سرورهای HP Proliant پرداخت.

سرورهای HP Proliant خط تولید سرور این شرکت متشکل از نسل های مختلف می باشد. این نسل از G1 شروع می شود و آخرین نسل آن G11 نام دارد که به تازگی وارد بازار شده است. سرورهای ProLiant محبوب ترین و همه کاره ترین سرورهای HP هستند که برای اجرای هر حجم کاری در محیط ابری ترکیبی طراحی شده اند.

روزانه تعداد زیادی از کاربران در این زمینه سرور اچ پی بخرید کارشناسان کسب و کار سرور تجزیه و تحلیل سوالات مختلفی از جمله: کدام سرور HP بهترین است؟ آنها از من می پرسند که کدام سرور را بر اساس نیازم بخرم و… واقعیت این است که انواع سرورهای اچ پی برای کاربردها و موارد استفاده خاص طراحی شده اند و هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند. بنابراین اولین قدم در هنگام خرید سرور اچ پی این است که نیازها و امکانات خود را بر اساس فضا و بودجه خود تعریف کنید. از این رو بر آن شدیم تا انواع سرورهای اچ پی را از زبان پارسه متخصص سکتور سرور بررسی کنیم تا به طور کلی به سوالات کاربران پاسخ داده شده و شما نیز با انواع سرورهای اچ پی بیشتر آشنا شوید.

سرورهای HP ProLiant سرورهای HP ProLiant

سرورهای HP Proliant خط تولید سرور این شرکت متشکل از نسل های مختلف می باشد. این نسل از G1 شروع می شود و آخرین نسل آن G11 است اسمی دارد که به تازگی وارد بازار شده است. سرورهای ProLiant محبوب ترین و همه کاره ترین هستند سرورهای اچ پی برای اجرای هر حجم کاری در یک محیط ابری ترکیبی طراحی شده اند. آنها عملکرد، امنیت، قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری بالایی را برای کاربردها و صنایع مختلف ارائه می دهند. علاوه بر این، این سرورها برای محیط های ترکیبی مهندسی، استنتاج بینایی کامپیوتر، هوش مصنوعی بصری مولد و پردازش زبان طبیعی جهانی طراحی و بهینه شده اند. با ویژگی‌های امنیتی اولیه و رویکردی که برای دفاع در برابر تهدیدات پیچیده دارند، می‌توانند کسب‌وکارهای مختلف را ایمن نگه دارند.

بخوانید  این آخر هفته چه بازی کنیم: از Remnant: From the Ashes تا Crazy Hockey!

خانواده HP ProLiant در سه فرمت: rack mount، bracket و blade موجود است.

پیشخدمت پایه رک اچ پی پایه رک HPE ProLiant

سرورهای رک نصب شده این سرورها که با علامت اختصاری DL به آن اشاره می‌شود، سرورهای همه کاره و انعطاف‌پذیری هستند که می‌توان آن‌ها را در چارچوبی به نام رک نصب کرد و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بارهای کاری اولیه و متنوع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با امکان مقیاس‌بندی اجرا کنند. سرورهای Rack را می توان به صورت عمودی و افقی قرار داد و طیف گسترده ای از عملکردها و برنامه ها را پشتیبانی می کند.

سرورهای HPE ProLiant Blade

سرورهای Blade این یک سری سرور مدولار است که می تواند چندین سرور را در یک رک کوچکتر جای دهد. آنها بخشی از یک زیرساخت قابل ترکیب هستند که به شما امکان می دهد به راحتی و مقرون به صرفه زیرساخت سرور موجود خود را جایگزین کنید و عملکرد کسب و کار خود را بهینه کنید. این سرورها از نظر فیزیکی نازکتر از سرورهای رک هستند و فقط پردازنده، حافظه، کنترلرهای شبکه و گاهی اوقات درایوهای ذخیره سازی در سخت افزارشان وجود دارد. یکی از ویژگی های کلیدی سرورهای HP Blade توانایی آنها در بهینه سازی سیستم برای مجازی سازی است.

سرورهای HP Tower

سرورهای برج یا روی زمین برای هر کسب و کاری که در آن بار کاری اولویت اصلی است، ایده آل هستند. سرورهای ایستاده HP بسیار شبیه به کیس هایی هستند که می توانند روی میز یا زیر میز قرار گیرند. بنابراین در مقایسه با سرورهای Rack and Blade فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. این سرورها برای ساده سازی زیرساخت های ابری درون محل و ترکیبی برای مشاغل کوچک و متوسط ​​طراحی شده اند.

میکرو سرورهای HPE ProLiant MicroServer

میکروسرورهای HP برای مشاغل کوچک و مشاغل با کمتر از 10 کارمند بسیار مقرون به صرفه و همه کاره هستند. میکروسرورهای HP یک سرور مقرون به صرفه، جمع و جور و در عین حال قدرتمند در سطح پایه هستند که می توانید آن را برای استقرار فضای ابری درون محل و ترکیبی سفارشی کنید. این مدل سرور شبیه سرور برج است اما بسیار جمع و جورتر و کوچکتر است و بسته به فضای خود می توانید آن را صاف یا عمودی قرار دهید. میکرو سرور Gen10 Plus v2 این یکی از سرورهای استاندارد صنعتی است که سیستم عامل اصلی آن مستقیماً به سپر امنیتی سیلیکون متصل است.

بخوانید  ۴ میلیون گیمر حرفه‌ای ایرانی هفته‌ای ۲۱ ساعت بازی می‌کنند

سرورهای HP Apollo Systems

سرورهای HP Apollo راه‌حل‌های محاسباتی بهینه‌سازی شده با چگالی برای برنامه‌های محاسباتی با کارایی بالا (HPC) و هوش مصنوعی (AI) هستند. آنها برای پشتیبانی از توان محاسباتی در مراکز داده با هر اندازه ای طراحی شده اند و عملکرد و مقیاس پذیری را در این زمینه ارائه می دهند. علاوه بر این، این یک سیستم استاندارد و مقیاس پذیر برای بارهای کاری مختلف به دلیل فرم فاکتور و قابلیت های آن است. به عنوان مثال، سرور HPE Apollo 2000 Gen10 Plus این یک سیستم بهینه تراکم ارائه می دهد که می تواند تا چهار سرور را در خود جای دهد پشتیبانی از اتصال داغ در یک شاسی 2 واحدی (2U). سرور HPE Apollo 20 همچنین راه حل های خنک کننده هوا و مایع را برای ارائه راندمان و عملکرد بالا برای بارهای کاری فشرده مانند یادگیری عمیق (DL) و استنتاج ارائه می دهد. این سیستم‌ها برای پشتیبانی از انواع فناوری‌های پردازشگر و بارهای کاری فشرده داده در معماری از طریق استفاده همگرا از تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و HPC طراحی شده‌اند. و پشتیبانی ابری برای باز کردن پتانسیل داده های تجاری و تسریع نوآوری.

سیستم های لبه همگرا HPE Edgeline

سیستم های لبه همگرا HPE Edgeline نوع دیگری از سرورها HP بیشتر برای پیاده سازی فناوری های محاسباتی و مدیریتی در سطح مرکز داده، در لبه طراحی شده است. آنها فناوری عملیاتی (OT) و فناوری اطلاعات سازمانی را در یک سیستم واحد و قوی همگرا می کنند. این سیستم‌ها همچنین برای کاهش تأخیر بین جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل و عمل و در عین حال صرفه‌جویی در فضا، وزن و قدرت (SWaP) طراحی شده‌اند. ویژگی های اصلی سرورهای Edgeline HP عبارتند از:

– همگرایی OT و او: سیستم‌های HPE Edgeline فن‌آوری‌های کلیدی جمع‌آوری و کنترل داده‌های OT را بر اساس استانداردهای باز مستقیماً در سیستم فناوری اطلاعات سازمانی مسئول اجرای تجزیه و تحلیل ادغام می‌کنند. این عملکرد امکان همگرایی سریع، ساده و ایمن بین سخت افزار و نرم افزار OT ضروری را فراهم می کند.

بخوانید  نمایش جدید Black Panther در پوستر فیلم New Black Panther 2

– تصمیم گیری محلی و بلادرنگ: با حرکت به یک مدل محاسباتی لبه همگرا توزیع شده با سیستم‌های HPE Edgeline، مشتریان می‌توانند از تصمیم‌گیری محلی و بلادرنگ انتظار داشته باشند که از اقدام فوری پشتیبانی کند و حتی با اتصال غیرقابل اعتماد یا غیرقابل اعتماد به استقلال عملیاتی دست یابد.

– امنیت و انطباق در سطح جهانی: سیستم‌های HPE Edgeline Converged Edge به محافظت و ایمن کردن حجم عظیمی از داده‌ها با همگرایی فناوری عملیاتی (OT) و فناوری اطلاعات (IT) کمک می‌کنند. این سیستم ها همچنین کنترل ایمن و چرخش سریع اطلاعات را برای اینترنت صنعتی اشیا فراهم می کنند.

سرورهای Edgeline آنها تأخیر کم، پهنای باند بالا و طراحی قوی برای محیط های سخت مانند کارخانه ها، سکوهای نفتی و شهرهای هوشمند ارائه می دهند. آنها در مدل های مختلفی مانند: سیستمی موجود هستندهمگرا، مدولار و میکرو در دسترس هستند. در اینجا چند نمونه از سیستم های HPE Edgeline آورده شده است:

سیستم لبه همگرا HPE Edgeline EL8000: این یک سرور لبه همگرا است که برای برنامه های مخابراتی و شبکه ای مانند 5G، شبکه دسترسی رادیویی مجازی و محاسبات لبه با دسترسی چندگانه طراحی شده است. این سرور دارای طراحی 5 واحدی (5U) با حداکثر 4 تیغه سرور مستقل است که هر کدام از 2 پردازنده Intel Xeon Scalable و 2 اسلات PCIe برای توسعه پشتیبانی می کند.

سیستم لبه مدولار HPE Edgeline EL4000: این یک سرور لبه ماژولار است که برای برنامه‌های اکتساب و کنترل داده‌ها، مانند اتوماسیون صنعتی، شبکه‌های هوشمند و تجزیه و تحلیل ویدئویی طراحی شده است. این سرور به صورت یک واحد با حداکثر 4 ماژول سرور مستقل مجهز به پردازنده Intel Xeon D و یک اسلات PCIe برای توسعه ارائه می شود.

پایان گزارش تبلیغات.

این مقاله فقط برای اهداف تبلیغاتی است و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر