اقدام هوشمند آبین برای تصفیه آب با کربن فعال

کربن فعال بیشترین کاربرد را برای حذف بو، طعم، رنگ، برخی فلزات سنگین و کلر از آب دارد. فیلتر ممبران موجود در دستگاه تصفیه آب به عنوان قلب دستگاه و مهمترین مرحله فیلتراسیون شناخته می شود، بنابراین باید آن را از عوامل مضر محافظت کنیم.

کربن فعال در انواع مختلفی تولید می شود و هر کدام برای یک نوع کاربرد استفاده می شود. انواع کربن فعال شامل پودر، میله و کربن فعال دانه ای می باشد. کربن فعال از مواد اولیه مختلفی از جمله چوب، پوست پسته، نارگیل و … تهیه می شود. کربن فعال تولید شده از پوسته نارگیل یا سایر مواد طبیعی اغلب برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود.

سایر مکمل های تصفیه آب

این ویژگی شگفت انگیز کربن فعال به دلیل سطح بزرگی است که ایجاد می کند. این مزیت باعث می شود که مقدار کمی از این ماده مقدار زیادی از آلاینده های آب را جذب کند. بنابراین استفاده از کربن فعال برای تصفیه آب از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. فیلتر آب نوع کربن برای تصفیه آب در مقیاس های مختلف دستگاه تصفیه آب یکی از مراحل اصلی و مهم در تصفیه آب است.

گزارش پایان اطلاعیه

مکمل های تصفیه آب به مواد شیمیایی گفته می شود که مستقیماً در فرآیند تصفیه آب استفاده نمی شوند. از این مواد در حفاظت از قسمت های مختلف دستگاه، تاسیسات و یا سایر کاربردها استفاده می شود. از جمله این مواد می توان به دو عنصر زیر اشاره کرد:

دیکلیر اسید

زغال چوبی یا زغال چوبی یکی از مواد شیمیایی مهم و مفید در فرآیندهای تصفیه آب است. این ماده شگفت انگیز تقریباً در هر صنعتی و به ویژه در کاربردهای مختلف تصفیه آب استفاده می شود. این ماده شیمیایی تصفیه آب به دلیل سطح وسیعی که برای جذب آلاینده ها از آب ایجاد می کند به عنوان ضروری ترین ماده شیمیایی در اکثر برنامه های تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود.

بخوانید  "There's No Cow Level" در Diablo 4 حداقل در زمان عرضه می تواند صادق باشد

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

فیلترهای تصفیه آب با توجه به کاربرد در مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب به ترتیب نصب می شوند. فرآیند تصفیه آب در دستگاهی برای حذف آلاینده های درشت، ماسه، گل، بو، رنگ، طعم و غیره، حذف اکثر آلاینده ها از آب با دقت 0.0001 میکرون از طریق فیلتر غشایی و در برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی. برخی از مواد معدنی مفید مانند منیزیم و کلسیم توسط فیلترهایی مانند فیلترهای معدنی و قلیایی حذف می شوند.

به خاطر داشته باشید که فیلترهای کربن فعال و غشایی و همچنین بسیاری از فیلترها و مواد شیمیایی دیگر می توانند آب بسیار خالص و سالم تولید کنند. برای آشنایی بیشتر با این فیلترها و مواد شیمیایی، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فرآیند فیلترها و تصفیه آب چگونه است؟

زغال چوبی

این فیلترها و مواد شیمیایی هر کدام مسئول حذف برخی از آلاینده ها از آب هستند. یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی تصفیه آب، کربن فعال است که نقش بسیار مهم و حیاتی در فرآیند تصفیه آب دارد.

در ادامه مطلب آبی او برای شما توضیح می دهد که تصفیه آب با استفاده از فیلترها و مواد شیمیایی مختلف انجام می شود.

دیکلیر اسید برای رسوب زدایی در صنایع مختلف کاربرد دارد. علاوه بر حذف رسوبات، ثبت کننده سطح فولاد ضد زنگ را نیز جلا می دهد. اسید رسوب زدایی در موتورخانه ها، رسوب زدایی لوله های آب در تاسیسات، دیگ های بخار، نمک زدایی فولاد ضد زنگ و … کاربرد دارد.

بخوانید  نقش سیدنی چندلر در سریال بیگانه FX

در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی روش و مراحل تصفیه آب یکسان است با این تفاوت که فیلترهای آن ظرفیت و سایز بالاتری دارند. اما دستگاه های تصفیه آب صنعتی فرآیند بسیار متفاوتی دارند. دلیل آن این است که برای تصفیه آب شور یا شور که دارای آلاینده های بسیار بالاتری است، باید از مراحل مختلف، فیلترها و مواد شیمیایی برای تصفیه آب استفاده کرد.

زغال چوبی

یکی از مهمترین وظایف کربن فعال حذف کلر باقی مانده از آب است. کلر ماده ای است که حتی در مقادیر کم می تواند به سرعت باعث از بین رفتن غشای فیلتر ممبران و از کار افتادن زودهنگام آن شود. در این مرحله چاره ای جز تعویض فیلتر یا فیلترهای ممبران و تحمیل هزینه های گزاف برای خریدار دستگاه وجود ندارد.

تصویر دو فیلتر آب برای تصفیه

زیست کش

این فرآیند یک فرآیند کلی در دستگاه تصفیه آب خانگی است. در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی به خصوص تصفیه آب صنعتی این فرآیند ممکن است تفاوت های زیادی داشته باشد. فیلترهای تصفیه آب صنعتی باید ظرفیت و تنوع بیشتری برای حذف آلاینده های آب شور و آب دریا داشته باشند.در دستگاه تصفیه آب خانگی آب ورودی آب تصفیه شده شهری است که حاوی مقدار مشخصی TDS است و با استفاده از فیلترهای پیش تصفیه کاملاً تصفیه می شود. و فیلترهای غشایی

این بیوساید قدرت بالایی در پاکسازی غشای فیلتر از توده های بیولوژیکی دارد و از تکثیر باکتری های هوازی یا بی هوازی، باکتری های کاهنده سولفات، قارچ ها و جلبک ها جلوگیری می کند. مزیت بیوساید این است که به دلیل تجزیه سریع، پس از مصرف هیچ ماده مضری از خود باقی نمی گذارد. این بیوساید علاوه بر پاکسازی میکروب ها، قدرت قابل توجهی در جلوگیری از گرفتگی غشاء و کاهش هزینه های سیستم دارد.

بخوانید  Counter-Strike: نسخه بتای Global Offensive 2 قریب الوقوع خواهد بود | اخبار GameSpot - به روز رسانی اخبار GS
بیوساید را می توان در شستشوی دوره ای یا عملیات CIP در دستگاه های تصفیه آب صنعتی استفاده کرد.