اسناد مایکروسافت به کنسول های نسل بعدی اشاره دارد که در سال 2028 عرضه می شوند


برخی از اسناد ارائه شده در جلسه استماع مایکروسافت و FTC به عرضه نسل بعدی کنسول ها در سال 2028 اشاره دارد.

با توجه به درگیری حقوقی بین مایکروسافت و سازمان تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) بر سر قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، اسناد مختلفی حاوی جزئیات مختلف در مورد برنامه‌های آینده دو شرکت سونی و مایکروسافت به صورت عمومی منتشر شده است. در این بین، داده‌هایی در دادگاه ارائه شده است که نشان می‌دهد نسل بعدی کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد.

طبق گزارش IGN، پرونده های دادگاه در مورد برنامه کنسول های نسل بعدی با بیانیه سال گذشته سونی مطابقت دارد که گفته بود نسل بعدی کنسول های خانگی حداقل تا سال 2027 عرضه نمی شود. مایکروسافت در دفاع از خود در دادگاه اعلام کرده است که اگر معامله خرید اکتیویژن بلیزارد انجام شود، سری Callof Duty حداقل تا پایان نسل فعلی که می‌تواند تا سال 2028 ادامه داشته باشد، روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن در دسترس خواهد بود.

در بیانیه مایکروسافت آمده است: «این تعهد در هر صورت پس از عرضه نسل بعدی کنسول ها (در سال 2028) ادامه خواهد داشت. کنسول‌های پلی‌استیشن. این توافق‌نامه همچنین تضمین می‌کند که بازی‌های Callof Duty با همان شرایط بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن منتشر خواهند شد.»

سونی قبلاً اعلام کرده بود که اگر مایکروسافت Activision Blizzard را بخرد، انتشار بازی‌های Call of Duty روی پلی‌استیشن احتمالاً در سال 2027 متوقف می‌شود، زمانی که انتظار می‌رود نسل بعدی آغاز شود. سونی سال گذشته گفت: «مایکروسافت پیشنهاد داده است تا بازی‌های Activision را تنها تا سال ۲۰۲۷ روی پلی‌استیشن عرضه کند. بنابراین زمانی که سونی نسل بعدی کنسول پلی استیشن خود را در این تاریخ عرضه می کند، بازیکنان ما دسترسی به Call of Duty و دیگر فرنچایزهای Activision Blizzard را از دست خواهند داد.

بخوانید  ژور امروز کجاست؟ (21-25 ژوئیه) آیتم های عجیب و غریب Destiny 2 و راهنمای مکان Xur

کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ایکس باکس سری اس در سال 2020 منتشر شد و فاصله ای هفت ساله بین کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان را نشان داد. حال اگر کنسول های نسل بعدی در سال 2028 عرضه شوند، طول عمر نسل نهم به حدود هشت سال می رسد که با توجه به چرخه عمر نسل های قبلی، طبیعی خواهد بود.

شما می توانید نظرات خود را در مورد آخرین اخبار بازی با ما در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر