استعفای جاستین رویلند از استودیو سازنده High on Life

اتهامات علیه رویلند به سال 2020 برمی گردد. اخبار دستگیری و محکومیت او در سال جاری مخفی نگه داشته شد تا اینکه NBC News در ژانویه گزارشی را منتشر کرد. او به دلیل دو فقره کلاهبرداری 50 هزار دلار جریمه شد که یکی از آنها مربوط به خشونت خانگی و دیگری به حبس غیرقانونی است. در صورت اثبات این اتهامات در دادگاه، رویلند به چندین سال زندان محکوم خواهد شد. البته او در جلسه محاکمه خود از هر دو اتهام خود بی گناه است و جلسه بعدی پرونده او در ماه آوریل خواهد بود. وکیل رویلند نیز در هر دو مورد بر بی گناهی وی تاکید دارد.

در سال 2018 استودیوی Squanch Games با اتهامات آزار و اذیت و تبعیض علیه حقوق زنان مواجه شد. البته نام رویلند در این پرونده ذکر نشده و به گفته کوتاکو، این شکایت از جف دیکسون، مدیر فنی سابق این تیم صورت گرفته است. این پرونده در سال 2019 به پایان رسید.

High on Life آخرین ساخته استودیوی Squanch Games است که در ماه دسامبر منتشر شد و با موفقیت قابل توجهی روبرو شد. این بازی به بزرگترین نسخه برای سرویس Xbox Game Pass در سال 2022 تبدیل شد. Roiland این استودیو را در سال 2016 با تانیا واتسون، تهیه کننده اجرایی سابق Epic Games تأسیس کرد. این تیم تا کنون چهار بازی شامل Accounting و Dr. Splochy Presents: Space Heroes با Trover Saves the Universe و در نهایت High on Life منتشر کرده است.

سلاح های گفتاری از بازی High on Life

جاستین رویلند خالق ریک اند مورتی در حال حاضر با اتهامات خشونت خانگی، حمله، تهدید، حبس غیرقانونی و کلاهبرداری مواجه است. او علاوه بر سری Rick and Morty یکی از بنیانگذاران استودیوی Squanch Games، سازنده بازی High on Life از سمت مدیرعاملی این شرکت بود. این خبر توسط اکانت رسمی Squanch Games در توییتر منتشر شده است.

بخوانید  نقد و بررسی فیلم 65 - درام خانوادگی بیشتر از ماجراجویی دایناسورهای وحشی

جاستین رویلند، سازنده انیمیشن Rick and Morty و صداپیشه شخصیت های اصلی آن، پس از اخراج از این مجموعه، اکنون Squanch Games را ترک کرده است.