آی مسیج اندروید; اپل چگونه Project Beeper را مورد قلدری قرار داد؟


از سوی دیگر، در مورد حق مهندسی معکوس، میگیکوفسکی معتقد است که قانون پشت اوست و تأیید می کند که هیچ کد کاربردی در درخواست او وجود ندارد. ماده‌ای در قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال (DMCA 1201 F) وجود دارد که Beeper از آن پشتیبانی می‌کند زیرا از آن در برابر مهندسی معکوس محافظت می‌کند. البته این لزوماً مانع از آن نمی شود که اپل از حقوق خود چشم پوشی کند و نتواند کاری علیه Beeper انجام دهد یا به آن پایان دهد. اپل قبلاً از سازنده نرم افزارهای جاسوسی NSO Group شکایت کرده است تا کاربران را از استفاده از خدمات اپل مسدود کند و در صورت تمایل می تواند علیه Beeper اقدام قانونی انجام دهد.

Beeper iMessage را مهندسی معکوس کرد اما هیچ کد برنامه ای در برنامه وجود ندارد

اپل خود شهرت دیرینه ای در زمینه مهندسی معکوس دارد. سالها پیش استیو جابز، تیم iWork را مجبور کرد تا مجموعه آفیس را مهندسی معکوس کند تا فایل‌های آن با iWork سازگار شود. حتی زمانی که مایکروسافت تلاش کرد آن را حذف کند، به‌روزرسانی‌های پی در پی برای حفظ این سازگاری اعمال شد. در نهایت، مایکروسافت از مبارزه دست کشید و دسترسی به فایل‌های آفیس را به روشی رسمی‌تر ممکن کرد. این نتیجه برای کنترل انحصاری مایکروسافت بر اسناد Word خوب نبود، اما برای اپل و برای افرادی که می‌خواستند انتخاب‌های بیشتری هنگام خرید رایانه و برنامه‌های کاربردی قابل استفاده داشته باشند، عالی بود. نمونه های زیادی از این دست وجود دارد که در نهایت به نفع کاربران است. با این حال، باید به یاد داشته باشیم که آفیس یک برنامه بود و IMMessage یک سرویس است.

حق با کیست؟

نبرد بین اپل و بیپر جذاب است زیرا دو جهان بینی کاملاً متفاوت را در برابر یکدیگر قرار می دهد که هر کدام حرف درستی را می گویند. بیپر معتقد است که پیام رسانی برای مردم است، نه کسب و کار، و هیچ کس نباید گروگان پلتفرم پیام رسانی خود باشد. از طرفی اپل یک شرکت بسیار موفق محسوب می شود که از یکپارچگی یک محصول بسیار موفق و بسیار مهم دفاع می کند و می توانیم در این مورد به آن حق بدهیم.

مدیر اجرایی Beeper اصرار دارد که ارسال پیامک امن نیست و اپل با مجبور کردن کاربران خود به استفاده از چنین فناوری قدیمی و ناخواسته برای برقراری ارتباط با کاربران اندروید که بخش بزرگی از دارندگان گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند، به آنها ضرر می‌رساند. راه حل Beeper است که با حفظ حریم خصوصی، تجربه کاربری بهتری را برای همه کاربران فراهم می کند.

اگر تحلیل خود را با این فرض شروع کنید که هر چیزی بهتر از ارسال پیامک است، که به دلایل زیادی یک فرض معقول است، روش بیپ خوب است و آنچه میگیکوفسکی می گوید درست است. اما باید دنیا را از دید اپل ببینید: بیپر کیست؟ این شرکت کوچک عملاً یک پروتکل بسته را هک کرد و اکنون میلیون‌ها کاربر آیفون به طور بالقوه پیام‌های خود را توسط شرکتی مدیریت می‌کنند که هرگز نامش را نشنیده‌اند. بدتر از آن، از آنجایی که آنها پیام‌های حباب آبی ارسال می‌کنند، این کاربران تصور می‌کنند که پیام‌های رمزگذاری شده را از طریق یک منبع قابل اعتماد، اپل ارسال می‌کنند، و هیچ چیز در مورد واسطه‌هایی که قول می‌دهد برنامه‌شان قابل اعتماد است، نمی‌دانند. اما واقعا چه کسی می داند؟ اپل به‌عنوان مالک اصلی و قانونی iMessage، حق دارد پیام‌های خود را هر طور که صلاح می‌داند پیاده‌سازی کند و از دسترسی توسعه‌دهندگان دیگر به آن جلوگیری کند.

کاربران باید به استارتاپی که هیچ اطلاعی در مورد آن ندارند اعتماد کنند

البته این امکان وجود دارد که اپل صرفاً به دلیل نگرانی در مورد حفظ امنیت کاربران وارد نبرد با Beeper نشده باشد. اپل به عنوان یک شرکت متمرکز بر حفظ حریم خصوصی، سال ها آن را تبلیغ می کند و از آن برای فروش آیفون های بیشتر و حفظ کنترل بر اپ استور و هر چیز دیگری استفاده می کند.

شاید بتوان iMessage را قدرتمندترین مکانیزم برای نگه داشتن کاربران در اکوسیستم اپل دانست. اگر اپل واقعاً فقط به منافع کاربران خود اهمیت می داد و به گفته خود “حریم خصوصی یک حق انسانی است” اعتقاد داشت، مدت ها پیش تعامل iMessage با تلفن های اندرویدی را ممکن می کرد.

اپل یک تجارت است و هیچ تعهد اخلاقی یا تعهد شرکتی برای باز کردن سیستم ایمیل خود یا برقراری ارتباط بهتر با کاربران اندروید ندارد. استفاده از فناوری RCS، که به اشتراک گذاری فایل های رسانه ای و امنیت کلی را بهبود می بخشد، احتمالا بهترین چیزی است که اندروید در آینده از اپل دریافت خواهد کرد. اپلیکیشن Beeper کاربران اپل، سهم بازار و سود کلی آنها را تهدید می کند. از این نظر، منطقی نیست که اپل به Beeper اجازه دهد iMessage را به نفع کاربران اندروید راه اندازی کند. اگر کسی تجربه کامل اپل را می‌خواهد، باید دستگاه‌های اندرویدی را کنار بگذارد و سخنان تیم کوک را دنبال کند: «مادرت یک آیفون بخر»!

Beeper چند سالی است که وجود داشته است و تلاش های قبلی برای دسترسی به iMessage از نظر امنیتی بسیار مشکل سازتر از نمونه جدید بوده است. با ورود با Apple ID خود به Beeper Cloud و برنامه هایی مانند Sunbird، در واقع از یک دستگاه Mac Mini استفاده می کنید که روی سروری در مکانی نامشخص قرار دارد. این سوال نگرانی های زیادی را در زمینه حریم خصوصی ایجاد می کند. زیرا دسترسی یک غریبه به این مک مینی به معنای دسترسی به اپل آیدی و تمامی محتویات آن از جمله عکس ها و فایل های شخصی شماست. به نظر می رسد که Beeper Mini مستقیماً از پروتکل iMessage سوء استفاده کرده است و اپل را مجبور به افزایش اقدامات امنیتی خود کرده است.

از زمانی که اپل Beeper Mini را مسدود کرد، Beeper در تلاش برای راه‌اندازی مجدد آن بوده است. هنگامی که iMessage در برنامه Beeper Cloud کار می کرد، Beeper Mini خاموش بود. میگیکوفسکی گفت که نمی‌داند چرا اپل برنامه‌اش را مسدود می‌کند: «اگر اپل واقعاً به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران آیفون اهمیت می‌دهد، چرا سرویسی را که به کاربرانش اجازه می‌دهد پیام‌های رمزگذاری شده با کاربران اندرویدی را رد و بدل کنند، تعطیل کند؟

بخوانید  تعداد بازیکنان Ghostwire: Tokyo از چهار میلیون فراتر رفت

چیزی که ممکن است تا کنون مانع از شکایت اپل شده باشد، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است. یک قانون اروپایی که می گوید شرکت های بزرگ فناوری باید یک رابط کار برای شبکه های پیام رسانی خود داشته باشند. علاوه بر این، تلاش‌های ضد انحصار در ایالات متحده، جایی که اپل تحت نظارت فدرال است، می‌تواند این زمان را برای هدف قرار دادن Beeper به زمان مناسبی تبدیل کند.

در نهایت، می‌توانیم به دو گزینه ممکن در پی نبرد اپل و بیپر فکر کنیم. اولین و محتمل ترین مورد این است که اپل توانسته است دسترسی Beeper به iMessage را برای همیشه مسدود کند. Beeper می تواند به نحوی به iMessage دسترسی داشته باشد. اکنون Beeper Mini را به روشی پیچیده تر راه اندازی کرده است. اما این سیستم همان سیستم یکپارچه حباب های آبی نخواهد بود که در روزهای اخیر تجربه کرده است. اپل مدت هاست که اکوسیستم خود را بسته نگه داشته است و بعید به نظر می رسد که موقعیت خود را تغییر دهد.

دومین نتیجه احتمالی این است که صدای بوق باعث ایجاد یک انقلاب بزرگ می شود که اپل در نهایت قادر به توقف آن نخواهد بود. در تاریخ فناوری، موارد زیادی از مهندسی معکوس وجود دارد که در آن یک توسعه‌دهنده یا شرکت، یک محصول را مهندسی معکوس می‌کند تا یا از آن استفاده کند یا آن را خراب کند.

شاید Beeper بتواند زنده بماند و به عنوان نیروی محرکه اپل عمل کند و در نهایت iMessage را به درستی برای همه کاربران در دسترس قرار دهد. در حالی که اتحادیه اروپا بر برنامه های پیام رسان برای همکاری فشار وارد می کند، مطمئناً فشار زیادی برای انجام این کار وجود دارد. بیپر معتقد است که ترکیبی از فشار نظارتی و اعتراض عمومی در نهایت اپل را وادار می کند که بهتر عمل کند یا حداقل دست از مبارزه بردارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر