گودزیلا ایکس کنگ کوتاه‌تر از بسیاری از بلاک‌باسترها است، درست همانطور که کارگردان قصد داشته است

به نظر می‌رسد فیلم‌های پرهزینه طولانی‌تر و طولانی‌تر می‌شوند – پس از اینکه Avengers: Endgame یک بار برای همیشه ثابت کرد که مدت زمان طولانی اکران مانعی برای موفقیت در گیشه نیست، چرا که نه؟ اما Godzilla x Kong: The New Kingdom 115 دقیقه یا کمتر از دو ساعت است – و کارگردان آدام وینگارد می گوید که او این کار را دوست دارد.

“ترجیح من این است که واقعاً دوست ندارم فیلم های خیلی طولانی ببینم. به عنوان مثال، Dune 2 واقعاً کار کرد و فیلم های خاصی وجود دارد که باید بیش از دو ساعت طول بکشد اما برای من، این واقعا با انتخاب بود. اینطور نبود که کارهایمان تمام شود یا در کارها عجله داشته باشیم. وینگارد در اوایل این ماه در یک رویداد مطبوعاتی گودزیلا x Kong به من گفت. او همچنین اشاره کرد که Godzilla x Kong در واقع فیلم اوست. بلند ترین این فیلم دو دقیقه بیشتر از فیلم گودزیلا علیه کونگ است که کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت. قبل از پیوستن به MonsterVerse، وینگارد فیلم‌های ترسناکی را کارگردانی کرد که معمولاً بین ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه بودند. بنابراین تمایل آن همیشه به سمت زمان های عملیاتی کوتاه تر بوده است.

میمون غول پیکر جوان سوکو در فیلم Godzilla x Kong: The New Empire.  تصویر توسط برادران وارنر.
میمون غول پیکر جوان سوکو در فیلم Godzilla x Kong: The New Empire. تصویر توسط برادران وارنر.

او توضیح داد: «وقتی این کار را انجام می‌دادیم، در ذهن من، زمان ایده‌آل حدود دو ساعت بود.» “بنابراین حتی اولین برش فیلم هرگز از 2:10 گذشت، می‌توانست ساعت 2:08 باشد. و من قبلاً در فیلم Godzilla vs Kong با این تدوینگر کار کرده‌ام، و بنابراین هر بار که با هم کار می‌کنیم، همیشه سعی می‌کنیم هدف خود را داشته باشیم. در عرض 20 دقیقه از زمان پایانی نهایی. بنابراین من هرگز نسخه سه ساعته نمی خواستم. این یک چیز طبیعی بود. می دانم که این پاسخ خوبی نیست، اما اینطور نبود که دستوری (از طرف برادران وارنر) وجود داشته باشد. در آن زمان باید فیلم بسازی.»

بخوانید  کجا می‌توان Pokémon TCG: Twilight Masquerade را پیش‌سفارش کرد

با توجه به همه اینها، وینگارد گفت، صحنه های حذف شده زیادی در Godzilla x Kong وجود ندارد – آنها بیشتر قسمت هایی از صحنه های حذف شده بودند، نه سکانس های کامل.

وینگارد گفت: “در اتاق تدوین چیز زیادی وجود ندارد. چند لحظه کوچک اضافی در فیلم وجود دارد. صحنه ها به راحتی می توانستند کوتاه تر شوند.”

گودزیلا ایکس کنگ علیرغم طول نسبتا کوتاهش در مقایسه با بسیاری دیگر از فیلم‌های اکشن پرهزینه و پرهزینه CGI، اصلاً در طرح داستان کوتاهی نمی‌کند.

وینگارد با خنده گفت: “ما چیزهای جهنمی در آن گذاشتیم.”

وینگارد می‌گوید: «این واقعاً هیچ‌وقت مشکلی با این یکی نبود – چون ما در حال پیش‌بینی و هر چیز دیگری بودیم، بسیاری از فیلم را قبل از شروع فیلمبرداری تمام کرده بودیم.» ما اساساً صحنه آغازین را از پیش ساخته بودیم، اولین سکانس را با سوکو داشتیم. و در طول فیلمبرداری تقریباً نیمه تمام سکانس اسکار کینگ را پشت سر گذاشته بودیم. بنابراین ما اطمینان زیادی داشتیم که این سکانس به این طول خواهد رسید. آن‌ها همیشه یکسان می‌ماندند، مثل کینگ اسکار. می‌دانستم که مقدمه او بین هفت تا نه دقیقه طول می‌کشد. همچنین می‌خواستم ببینم که تا کجا می‌توانیم صحنه‌ای را بدون هیچ انسانی در آن جلو ببریم. تا جایی که ممکن است باقی خواهد ماند. ”

اما یک بار انسان ها بود برای فیلمبرداری، وینگارد به شوخی گفت که دوست دارد بازی های مورد علاقه را بازی کند. ربکا هال و برایان تایری هنری، ستارگان گودزیلا در برابر کنگ، برای این بازی بازگشتند، اما بازیگران اصلی نیز در نقش دن استیونز، که از زمانی که یک دهه قبل با هم در فیلم مهمان کار می‌کردند، با وینگارد صمیمی بودند، حضور پیدا کردند.

بخوانید  بازی The Elder Scrolls 6 پیشرفت خوبی در تولید داشته است

کارگردان می‌گوید: «در صحنه فیلم‌برداری، ما یک جورهایی در حال دویدن بودیم که در آن بازیگران، مانند ربکا و برایان، همیشه من را به طرفداری نسبت به دن متهم می‌کردند، زیرا ما خیلی رفیق هستیم. ممکن است هر سه سکانسی وجود داشته باشد، درست است؟ و شاید ربکا و برایان تمام بازیگری را انجام می دهند، و دن ممکن است یک خط داشته باشد یا هیچ خطی نداشته باشد – در پایان برداشت، مثلاً بعد از اینکه همه این کارها را انجام دادند. من با کات تماس می گرفتم و می گفتم: «دن! بی نظیر بود!”

Godzilla x Kong: The New Kingdom اکنون در سینماها اکران می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر