گروه بومی از اسکوئر انیکس می‌خواهد لباس Final Fantasy 14 را از فروش حذف کند



شورای سامی، سازمانی به نمایندگی از مردم بومی فنلاند، روسیه، نروژ و سوئد، از اسکوئر انیکس می‌خواهد تا مجموعه لوازم آرایشی Final Fantasy XIV’s Northern Attire را “فورا” از بازی حذف کند و این موارد را دارایی فرهنگی می‌داند. sami.

ست Northern Attire شامل چکمه، دستکش، تونیک، جوراب ساق بلند و کلاه برای MMORPG محبوب Square Enix است که در حال حاضر می توانید آن را از آن خریداری کنید. فروشگاه درون بازی با قیمت 18 دلار. اسکوئر انیکس این مجموعه را به‌عنوان «گلدوزی‌های سنتی زیبا که توسط صنعتگران حرفه‌ای با دست دوخته شده است» توصیف می‌کند و می‌گوید بازیکنان می‌توانند از آن برای «هدر رفتن در زمستان با آسایش و سبک» استفاده کنند.

شورای سامی با این مجموعه که به نظر می رسد به شدت از لباس های سنتی سامی الهام گرفته شده است، اما بدون موافقت شورا، مخالفت کرده و خواستار حذف آن از بازی است.

اسلات هولمبرگ، رئیس شورای سامی، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «حقوق دارایی فرهنگی ما تئوری نیست. آنها تحت قوانین مالکیت معنوی، که عموماً در سراسر جهان هماهنگ هستند، محافظت و قابل حمایت هستند. Square Enix، به عنوان یک شرکت رسانه ای، از قوانین مالکیت معنوی بسیار آگاه است و هیچ بهانه ای برای این نقض آشکار اموال فرهنگی سامی ندارد.

در ادامه بیانیه مطبوعاتی، توافق شورا با استودیوی انیمیشن والت دیزنی، به دلیل ظهور لباس و فرهنگ سامی در فروزن 2، به عنوان نمونه ای از مشارکت موجود بین شورا و شرکت های رسانه ای ذکر شده است.

این شورا می گوید که ست آرایشی فاینال فانتزی چهاردهم “به ویژه آسیب رسان است”، زیرا معتقد است سنت های لباس سامی “فقط زیبایی شناختی نیستند”.

بخوانید  شایعه شده درایو دیسک جداشدنی PS5 - انتظار چه چیزی | اخبار گیم اسپات

اسکوئر انیکس با ایجاد این محصول به 41 میلیون گیمر خود این امکان را داده است که لباس سامی بپوشند، هویت سامی را بدون رضایت ما بپوشند و به فرسایش فرهنگ ما کمک کنند.

«در حالی که صنعت بازی بازتر، استقبال و پاسخگوتر به نیازهای گیمرهای غیراکثریتی شده است، به ویژه از نظر سبک زندگی جایگزین، هویت جنسیتی و حمایت از گیمرهای زن، شورای سامی از این که اسکوئر انیکس حتی آن را قبول نکرده است، ناامید است. حقوق مردم سامی در رابطه با این محصول کم است.”

اسکوئر انیکس هنوز در مورد این وضعیت اظهار نظر نکرده است، اما شورای سامی می گوید امیدوار است که این وضعیت “بحث در مورد حقوق مردمان بومی بر اموال فرهنگی آنها را پیش ببرد.”

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر