نقد و بررسی Shazam 2: Fury of the Gods – Shazamily’s Lair بیش از حد شلوغ است

Shazam: Fury of the Gods در تاریخ 17 مارس اکران می شود.

Shazam: Fury of the Gods یک ساعت سرگرم کننده است و ما آن را دوست داریم، اما هیچ قالب ابرقهرمانی را نمی شکند. در منظر فرهنگ پاپ که در آن هر پنج ثانیه یک فیلم یا برنامه تلویزیونی ابرقهرمانی جدید پخش می‌شود، سرگرم‌کننده بودن برای برجسته شدن کافی نیست. رفتن به تئاتر به پول و مهمتر از آن زمان نیاز دارد که مردم در دنیای COVID-19 ارزش بیشتری دارند. طنز منحصر به فرد Shazam او را به تواناترین قهرمان قدیمی دی سی برای انتقال به رژیم جدید Gunn and Saffron تبدیل می کند (اهم، نه اینکه به شما بگویم چه کاری انجام دهید، اما توصیه می کنیم تا زمانی که تمام تیتراژها در Fury of the Gods پخش شود، در همان جایی که هستید بمانید). اما ما به چیزی بیش از سرگرمی نیاز داریم تا سرمایه گذاری را ارزشمند کنیم.

Shazam نقطه درخشان طنز و قلب در DCEU در حال مرگ باقی می ماند. فیلم دوم کمدی نوجوانانی را که در حال تبدیل شدن به بدن آلتر-ایگوهای بزرگتر و فوق العاده قدرتمند خود هستند، دست نخورده نگه می دارد و موفق می شود حتی موثرتر از فیلم اول، پس زمینه ای دلچسب را ببافد. در ادامه، بیلی (Asher Angel) ماه ها تا رسیدن به 18 سالگی و پیر شدن از سیستم مراقبت از خانواده فاصله دارد. بیلی در مواجهه با ترس از اخراج شدن از خانه جدیدش پس از اینکه ایالت ارسال چک به والدین خوانده‌اش را متوقف کرد، مشتاقانه شازمیلی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا به طور کامل به عنوان یک گروه ادغام شوند و قبل از اینکه شرایط آنها را از هم جدا کند، خود را به عنوان یک خانواده تشکیل دهند. متأسفانه، هر یک از آنها علایق و اهداف فردی دارند که زمان یا تمایل زیادی برای تیم کردن یا ایجاد پیوندهای خانوادگی برای آنها باقی نمی گذارد. تلاش برای با هم ماندن زمانی پیچیده تر می شود که سه دختر خدای انتقام اطلس – با بازی هلن میرن، لوسی لیو و ریچل زگلر – از راه می رسند و آماده هستند تا قدرت های Shazamily را برای بازگرداندن دنیای در حال زوال خود پس از گیر افتادن در آنجا توسط هلن میرن، دریافت کنند. جادوگر (Djmon Honsou).

بخوانید  محتوای جالبی برای Modern Warfare 3 و فراتر از آن در راه است

این درس کوتاه در سیاست هالیوود و در داخل بیسبال مانند این است که بگوییم Fury of the Gods نه تنها فشار یک فیلم با تاخیر همه گیر را دارد، بلکه سرنوشت فرنچایز را نیز بر دوش خود دارد. سوالی که در ذهن تماشاگران سینما وجود دارد این نیست که آیا فیلم خوب است یا بد، بلکه آیا Shazam: Fury of the Gods برای Shazamily زندگی می کند؟ کمی، اما نه واقعا.

جک دیلن گریزر که نقش دوست صمیمی بیلی و برادر جانشین فردی را بازی می کند، بار دیگر نمایش را می دزدد. او شخصیت غیر Shazam است که بیشترین کار را برای انجام دارد زیرا به شدت می خواهد مسیر خودش را پیدا کند و بعد از اینکه بیلی به او قدرت می دهد هویت ابرقهرمانی خودش را کشف کند. او در میان همتایان و دشمنان بیلی قانع‌کننده‌ترین داستان را دارد، اما مشکل اصلی فیلم نیز همین است.

اگرچه ممکن است داستان برای محدودیت های فیلم خیلی بزرگ باشد (حتی زمانی که دو ساعت و 10 دقیقه طول بکشد)، اما خوب به نظر می رسد. شرورها احساس تهدید بیشتری می کنند. ویرانی که آنها می آورند آشفته تر به نظر می رسد. اژدها با هیاهوها زندگی می کند. خوشایندترین و بدون اسپویل ترین غافلگیری این است که Bronies و Horse Girls از Shazam: Fury of the Gods به عنوان برندگان موجه ظاهر می شوند، و این در یک فیلم ابرقهرمانی هیچ شاهکاری نیست.

Shazam: Fury of the Gods تقریباً یک سال پیش قرار بود در سینماها اکران شود. از آن زمان، سرنوشت دنیای سینمایی دی سی – و در کل جهان محتوا – با جانشینی جیمز گان و پیتر سافران از والتر هامدا وارونه شد. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد اینکه گان و سافران می‌خواهند دنیای سینمایی دی‌سی را به کجا ببرند، مشخص نیست، می‌دانیم که آنها اساساً خانه‌ای را که زک اسنایدر و جف جانز ساخته‌اند را می‌سوزانند و (به نوعی) به صفر می‌رسند.

بخوانید  Resident Evil 4 - Guide des Castellans mécaniques et des couteaux primordiaux

Shazamily از پنج خواهر و برادر خوانده بیلی به اضافه خود Shazam (Zachary Levi) تشکیل شده است، و البته به پدر و مادر خوانده بیلی که بخش ناچیزی از بحران بیلی نیستند اشاره کنیم. سپس شما باید نه یک بلکه سه شرور، جادوگر و یک هیولای اژدها را اضافه کنید. Shazam: Fury of the Gods با وزن تمام شخصیت‌هایی که برای ظاهر شدن نیاز دارد، درهم شکسته می‌شود. فیلم حداقل یک لحظه به همه فرصت می دهد تا بدرخشند، اما یک لحظه را نباید با توسعه یا هدف اشتباه گرفت. به سختی می‌توان گفت که از خشم خدایان دور می‌شویم، با وجود اینکه زمان بیشتری را در اکران داشتیم، با وجود اینکه زمان بیشتری برای نمایش در اختیار داشتیم، با شناختن خواهر و برادرهای بیلی به جز دارلا (فیث هرمن/میگان گود) و فردی بهتر از فیلم اول.