نقد و بررسی بازی Octopath Traveler 2

از نظر موسیقی، Octopath Traveler 2 در سطح خوبی قرار دارد. مبارزات معمولی و باس مبارزات هر کدام موسیقی خاص خود را دارند و کیفیت خوبی دارند. همچنین صدای بازی در دوبله انگلیسی نیز قابل قبول است و کاربران می توانند به جای دوبله ژاپنی از آن استفاده کنند. البته تجربه پخش دوبله ژاپنی حس بهتری را فراهم می کند. در نهایت، Octopath Traveler 2 می تواند تجربه ای بین 50 تا 60 ساعت را ارائه دهد و با وجود مشکلاتی مانند طراحی ماموریت های فرعی یا بلااستفاده ماندن برخی شخصیت ها، به لطف داستان، شخصیت پردازی و مکانیزم گیم پلی، می تواند ارائه دهد. لحظاتی سرگرم کننده و تجربه ای جذاب را برای طرفداران این دسته از بازی ها فراهم می کند.

Octopath Traveler 2 یک بازی RPG شرقی کلاسیک با نبردهای نوبتی است. بنابراین بازیکنان می توانند با تشکیل تیم چهار نفره خود در نبردها شرکت کنند. سپس اعضای تیم شما و اعضای تیم دشمن در نظم خاصی قرار می گیرند و وقتی نوبت به آنها می رسد با ضربات معمولی و مهارت های مختلف به یکدیگر آسیب می رسانند. همچنین می توانید با استفاده از آیتم های مختلف و دفاع، وظایف دفاعی مختلفی را انجام دهید. نکته اصلی در گیم پلی یک بازی نوبتی، نوع طراحی شخصیت ها و مهارت های آنهاست.

متاسفانه شخصیت پردازی خوب شخصیت ها تنها به شخصیت های مثبت بازی مربوط می شود و شخصیت های منفی پرداخت خاصی ندارند.

ساختار کلی و فرضیه Octopath Traveler 2 دقیقاً مشابه نسخه قبلی خود است، اما همچنان می تواند یک تجربه سرگرم کننده ارائه دهد. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

با وجود اینکه دشمنان و باس ها نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند، اما عدم طراحی مناسب برخی از شخصیت ها از نظر کلاس و قدرت، مانع از تشکیل یک تیم متنوع می شود. با این حال، مبارزات در Octopath Traveler II به لطف نقاط قوت و ضعف دشمنان و وجود مهارت های مختلف برای هر شخصیت، از عمق و جذابیت خاصی برخوردار است. بنابراین، سازماندهی استراتژی مناسب و از بین بردن دشمنان و کارفرمایان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید. حتی اگر تا پایان بازی فقط با همان چهار شخصیت بازی کنید. همچنین برای هر شخصیت یک حرکت ویژه وجود دارد که با آسیب رساندن و آسیب دیدن دوباره پر می شود. از سوی دیگر، عملکرد Boost تأثیر بسزایی در مبارزات دارد. سیستم بوست به گونه ای عمل می کند که در هر نوبت مبارزه یک BP به دست می آورید و با افزایش BP شما، سطح بوست شما و در نتیجه آسیبی که وارد می کنید افزایش می یابد.

بخوانید  Faits intéressants sur le film American Sniper L'histoire de la vie de Chris Kyle

شخصیت کستی در Octopath Traveler 2

نبردهای بازی Octopath Traveler 2

در اینجا، هر شخصیت دارای استعداد ویژه و تعدادی مهارت فعال و مهارت های پشتیبانی است. به عنوان مثال، استعداد شخصیت هیکاری به شما این امکان را می دهد که با شهروندان مختلف مبارزه کنید و مهارتی را از آنها بیاموزید. علاوه بر این، مهارت های فعال او به شما این امکان را می دهد که به طور موثر از شمشیرها و نیزه ها در نبرد استفاده کنید. اکنون با خرید مهارت های مختلف و رسیدن به سطوح مجاز می توانید مهارت پشتیبان گیری را نیز کسب کنید. مهارت های پشتیبانی در واقع مهارت های غیرفعال هستند که به طور خودکار یک مزیت را در اختیار شخصیت یا کل تیم قرار می دهند. طراحی شخصیت Octopath Traveler 2 از نظر نکات ذکر شده آنچنان که باید خوب نیست. از نظر استعداد و مهارت های در نظر گرفته شده، برخی از شخصیت ها قدرت و طراحی بسیار بهتری دارند و از آنجایی که هشت شخصیت در نظر گرفته می شود و تنها چهار شخصیت در تیم شما قرار می گیرد، ممکن است قبل از پایان داستان سراغ یک سری کاراکتر نروید. زیرا آنها آنطور که باید برای تیم مفید نیستند و چیزهایی را که نیاز دارید در اختیار شما قرار نمی دهند.

اسکوئر انیکس برای نمایش جلوه های بصری و گرافیکی Octopath Traveler 2 با طراحی های پیکسلی همراه شده است. از این رو، بازی دقیقاً همان حس و طراحی نسخه قبلی را دارد. در طول نبرد با باس فایت های اصلی، شاهد طراحی بزرگترین باس از نظر اندازه نسبت به شخصیت ها هستیم تا قدرت و اهمیت مبارزه را بیشتر نشان دهد. از طرفی افکت های برخورد سلاح ها به یکدیگر در نبرد یا ضربه زدن به دشمنان، طراحی متفاوتی نسبت به دیگر RPG های کلاسیک شرقی دارد که آن را متفاوت و جذاب تر کرده است. طراحی دشمنان و تنوع آنها خوب و قابل قبول است. هر محیطی در دنیای بازی محیط و دشمنان خاص خود را دارد. علاوه بر این، تراز کردن هر محیط مانع از کاوش آزادانه بازیکن می شد و بالا رفتن مناسب و آسیاب کردن تا حدی از اهمیت بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، باس مبارزات Octopath Traveler 2 طراحی منحصر به فردی دارد و شما را به چالش می کشد. از نظر فنی، شاهد یک تجربه کاملا روان هستیم و بازی هیچ باگ یا نقص خاصی را ارائه نمی دهد.

بخوانید  بهترین معاملات جمعه سیاه لگو - سوپر ماریو، جنگ ستارگان، Minecraft و مجموعه‌های تخفیف‌خورده دیگر

شخصیت هیکاری در Octopath Traveler 2

تعامل شخصیت در Octopath Traveler 2

Square Enix با طراحی های پیکسلی جلوه های بصری و گرافیک Octopath Traveler 2 را به نمایش گذاشت.

با توجه به پایان این بازی، به نظر نمی رسد که اسکوئر انیکس به فکر ساخت دنباله ای باشد. با این حال، پس از معرفی Octopath Traveler 2، مشخص شد که داستان کاملا جدیدی را تجربه خواهیم کرد. Octopath Traveler 2 در نگاه اول مشابه نسخه قبلی است که بهبود یافته و مشکلاتی دارد.

مبارزه با رئیس Octopath Traveler 2

استفاده صحیح از مهارت خاص و ترکیب آن با شوت های تقویت شده می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد.

هرچه بیشتر در بازی پیشرفت کنید، سلاح ها، زره ها و لوازم جانبی جدید بیشتری در دسترس قرار می گیرند. بنابراین، کاوش مناسب و پاداش‌های ارزشمند نبردها و سینه‌های بازی به شما این امکان را می‌دهد که همیشه چهار شخصیت اصلی تیم را قوی نگه دارید. در این میان بد نیست در مورد ماموریت های فرعی Octopath Traveler 2 صحبت کنیم.ماموریت های فرعی مختلفی برای شما طراحی شده است تا پاداش بیشتری بگیرید و شخصیت های خود را سریعتر ارتقا دهید. این در حالی است که این ماموریت ها همانطور که می آیند هستند و ممکن است طراحی مناسبی نداشته باشند و فقط در داخل بازی قرار می گیرند تا کاربر جوایز اضافی را دریافت کند. البته انجام ندادن آنها به شما آسیبی نمی رساند. با این حال، ماموریت های اصلی یا فصل های داستانی هر شخصیت تجربه بسیار خوبی را ارائه می دهند و هر مرحله مانند یک ماجراجویی متفاوت و جذاب است.

این آیتم به شما این امکان را می دهد که با هفت شخصیت دیگر در دنیای Octopath Traveler 2 به خوبی بشناسید و با آنها ارتباط برقرار کنید تا درک خود را از داستان بازی داشته باشید. شخصیت ها فقط همراهان معمولی نیستند که بتوانید تنها با رسیدن به هر مرحله از داستان خود تجربه ای متمایز به دست آورید. بلکه شخصیت ها از طریق مراحل داستانی خود با یکدیگر تعامل داشتند و داستان سرایی را پویا و دلچسب می کردند.

اسکوئر انیکس در سال 2018 بازی Octopath Traveler را که یک محصول نقش آفرینی با نبردهای نوبتی و طراحی پیکسلی بود، منتشر کرد که بازخوردهای خوبی را دریافت کرد. معمولا در بازی های نوبتی عناصر مبارزه و داستان باید به گونه ای باشد که برای مخاطب جذاب باشد و داستان سرایی و داستان Octopath Traveler چیزی بود که آن را از دیگر بازی های این جنس متمایز می کرد.

بخوانید  میراث هاگوارتز: با پیوند دادن حساب WB Games خود به کلوپ هواداران هری پاتر، لوازم آرایشی رایگان دریافت کنید

داستان بازی در مورد هشت شخصیت است که هر کدام داستان و پیشینه خاص خود را دارند و در طول ماجراجویی با یکدیگر آشنا می شوند. روند داستان گویی در Octopath Traveler 2 دقیقاً مشابه نسخه قبلی است. در ابتدای بازی می توانید یکی از هشت شخصیت مورد نظر را انتخاب کرده و بازی را شروع کنید. شخصیتی که انتخاب می کنید نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می کند، اما آیا این بدان معناست که دیگر شخصیت های داستان نقش کمتری دارند؟ خیر انتخاب هر کاراکتر به شما امکان می دهد معرفی شخصیت مورد نظر را کشف کنید. حالا با پیشرفت در بازی و رسیدن به شخصیت های دیگر، می توانید معرفی و داستان پس زمینه آنها را تجربه کنید.

متاسفانه شخصیت پردازی خوب شخصیت ها تنها به شخصیت های مثبت بازی مربوط می شود و شخصیت های منفی پرداخت خاصی ندارند. با این حال، روند داستان گویی و همچنین گیم پلی، لحظات مفرح و دلچسبی را در طول داستان برای طرفداران این سبک فراهم کرد. در بازی های نقش آفرینی صرف نظر از ساختار نوبتی کلاسیک یا ساختار مدرن امروزی، گیم پلی نقش مهم تری در سرگرمی مخاطب دارد.

سیستم لولینگ کاراکتر و خرید مهارت به گونه ای است که از کشتن دشمنان و باس ها XP می گیرید و این XP باعث افزایش سطح شما می شود. از طرفی کشتن دشمنان و باس ها علاوه بر XP آیتم دیگری به نام SP به شما می دهد. SP به شما امکان می دهد مهارت های جدید و سپس مهارت های پشتیبانی جدید را خریداری کنید. ساختار داستانی بازی باعث شده تا داستان هر شخصیت در فصل های مختلف ارائه شود و هر فصل قدرت شما را می طلبد تا در سطح بهینه باشد. با کاوش در دنیای Octopath Traveler 2 علاوه بر رسیدن به مراحل اصلی، صندوقچه های مختلفی نیز پیدا خواهید کرد. پاداش های ارائه شده توسط این صندوق ها از کیفیت و ارزش خوبی برخوردار است. برخی از آنها شامل پول و برخی شامل لباس جنگی و سلاح است که تأثیر خوبی بر قدرت شما دارد.

نقد و بررسی بازی با توجه به نسخه نینتندو سوییچ انجام شده است