نتفلیکس می‌خواهد وارد بازار بازی های ابری شود

آگهی شغلی تازه شرکت نتفلیکس حاکی از آن است که این شرکت برنامه دارد به عرصه‌ی بازی‌های ابری (Cloud Gaming) وارد شود.

حال باتوجه‌به یک آگهی شغلی تازه منتشرشده، به نظر می‌رسد نتفلیکس علاقه‌مند به ارائه‌ی بازی‌های ابری است. آن‌ها در آگهی شغلی خود نوشته‌اند «به‌دنبال یک مهندس رندرینگ هستیم تا از سرویس بازی‌های ابری ما پشتیبانی کند. در این نقش، شما رندرکردن بازی‌ها را بهینه خواهید کرد تا در وسایل Cloud Gaming شرکت، بازی‌های متعددی پردازش شوند. همچنین در توسعه کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) هم کمک خواهید کرد تا به توسعه‌دهندگان بازی اجازه دهید در طراحی بازی‌های باکیفیت برای اکوسیستم بازی‌های ابری نتفلیکس موفق شوند».

علاقه نتفلیکس به بازی‌های ابری اصلا عجیب نیست؛ زیرا تمام بنای سرویس ویدئوی آن‌ها هم برپایه استریم است. احتمال می‌رود آن‌ها قصد داشته باشند بازی‌هایی را عرضه کنند که روی بیشترین پلتفرم‌های ممکن اجرا می‌شوند. چون Cloud Gaming به بازیکنان اجازه می‌دهد روی انواع‌واقسام دستگاه‌ها با اشتراک نتفلیکس به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی متفاوت بپردازند.

نکته دیگر اینکه طبق آمار فعلا کمتر از یک درصد مشترکان نتفلیکس به‌صورت روزانه به بازی ویدئویی می‌پردازند. ممکن است با فراتر رفتن از ارائه‌ی چند بازی موبایل، نتفلیکس برنامه داشته باشد به مانند شرکت مایکروسافت که Xbox Cloud Gaming را به‌صورت مستقیم برای تلویزیون‌های سامسونگ عرضه کرد، کاری کند که مشترک‌ها بدون نیاز به کنسول بتوانند بسیاری از بازی‌های جدید و قدیمی را تجربه کنند.



منبع

می‌توان گفت نتفلیکس قدرت بسیار زیادی در صنعت استریم فیلم و سریال دارد. در عین حال شرکت Netflix با خرید استودیوهایی نظیر Night School Studio، سازنده بازی Oxenfree و Boss Fight Entertainment، سازنده بازی‌های موبایلی همچون Dungeon Boss رسما قصد خود برای ورود به صنعت گیمینگ را هم علنی کرده بود. طی ماه‌های اخیر برخی از بازی‌های ویدئویی برای کاربران سرویس نتفلیکس رایگان شده‌اند تا گواهی دیگر بر علاقه‌ی این شرکت برای ورود جدی به صنعت ویدئوگیم باشد.

بخوانید  تریلر مستند The Last Of Us 2 نگاهی اجمالی از پشت پرده از نحوه ساخت بازی را نشان می دهد.