ناشر GTA 6: قیمت بازی‌های ویدیویی بسیار کمتر از ارزش آن‌ها است


مدیرعامل شرکت تیک-تو گفت که به‌طور کلی قیمت بازی‌ها بسیار پایین‌تر از چیزی است که مصرف‌کنندگان از تجربه طولانی مدت آن‌ها به‌دست می‌آورند.

استراوس زلنیک در کنفرانس مالی سه‌ماهه شرکت تیک-تو درباره سودآوری بازی‌های ویدیویی برای سازندگان و برخی معضلات گریبان‌گیر توسعه‌دهندگان اظهارنظر کرده است. او در صحبت‌های خود گفت که به‌طور کلی بازی‌های ویدیویی نسبتِ ارزش به قیمت فوق‌العاده‌ای برای بازیکن‌ها یا مصرف‌کنندگان به همراه دارند که البته این امر باعث شده است تا سودآوری آن‌ها در بسیاری از مواقع در مقابل چیزهای زیادی که به مخاطب عرضه می‌کنند، بیش از حد پایین باشد.

استراوس زلنیک در کنفرانس مالی تیک-تو اینتراکتیو اظهار داشت: «درواقع الگوریتم قیمت گذاری ما برای هر محصولی که در زمینه‌ی سرگرمی‌های تعاملی عرضه می‌شود، طبق فرمولی محاسبه می‌شود که براساس آن، نتیجه‌ی دریافتی مورد انتظار با ضرب ساعات تجربه‌ی بازی بر ارزش سرگرمی آن در هر ساعت به‌علاوه‌ی ارزش نهایی دارایی مشتری به‌دست می‌آید. این در شرایطی است که این دارایی به مالکیت مشتری درآید، نه اینکه به‌صورت اجاره‌ای یا اشتراکی باشد.

قیمت محصولات ما هنوز خیلی خیلی پایین است؛ زیرا مصرف‌کننده را برای ساعات بسیار بیشتری درگیر می‌کنند

خواهید دید که این موضوع برای هر نوع وسیله سرگرمی دیگری نیز صدق می‌کند. با این استاندارد، قیمت محصولات ما هنوز خیلی خیلی پایین است؛ زیرا مصرف‌کننده را برای ساعات بسیار بیشتری درگیر می‌کنند و این عامل باعث بالارفتن ارزش این محصولات می‌شود. بنابراین فکر می‌کنم که این صنعت به‌طور کلی نسبت فوق‌العاده‌ای از ارزش به قیمت محصولات را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند.

البته این لزوماً به این معنی نیست که این صنعت قدرت قیمت‌گذاری را در اختیار داشته باشد یا بخواهد این قدرت را به‌دست آورد، اما به‌هرحال ارزش بالایی از محصولات به مصرف‌کنندگان ارائه شده است. استراتژی ما نیز همین است که نسبت‌به هزینه دریافتی از مصرف‌کننده، ارزش بسیار بالاتری را ارائه کنیم.»

بخوانید  تریلر راه اندازی EA Sports FC 24; نسل بعدی فوتبال EA

کاراکترهای بازی Grand Theft Auto V شرکت راک‌استار گیمز

شرکت Take-Two یکی از اولین ناشران بزرگ صنعت بازی بود که قیمت بازی‌های خود برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس را افزایش داد. همچنین این شرکت اخیراً به‌دلیل قیمت‌گذاری ۵۰ دلاری پورت تقریبا بدون تغییر بازی Red Dead Redemption از PS4 به PS5 مورد انتقاد قرار گرفته بود.

به‌تازگی آروهیرو سوجیموتو، مدیر اجرایی شرکت بازی‌سازی کپکام نیز گفته بود که هزینه توسعه بازی‌ها ۱۰۰ برابر بیشتر از دوران NES شده است، اما قیمت بازی‌ها چندان افزایش نیافته است؛ قیمت استانداردی که از مدت‌ها پیش توسط ناشران بزرگی نظیر EA، سونی، مایکروسافت، نینتندو، اکتیویژن و Take-Two Interactive در تجارت بازی‌های ویدیویی رعایت می‌شد و حالا می‌بینیم که این شرکت‌ها درحال تطبیق خود با نرخ جدید هستند.

حالا و در شرایطی که کپکام تاکنون به شرکت‌های افزایش‌دهنده قیمت آثارشان نپیوسته است، به‌نظر می‌رسد که طولی نخواهد کشید تا شاهد تغییراتی در مدل تجاری این ناشر بزرگ ژاپنی هم باشیم.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر