میکی موس در سال 2024 به مالکیت عمومی تبدیل می شود، اما داستان به همین جا ختم نمی شود



یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های داستانی تمام دوران، میکی ماوس، در سال ۲۰۲۴ وارد عرصه عمومی خواهد شد، اما شرایط جدی برای آن وجود دارد. این تنها اولین حضور میکی موس در Steamboat Willie در سال 1928 را پوشش می دهد، نه ظاهر مدرن تر شخصیت.

یکی از سخنگویان دیزنی به این خبر گفت آسوشیتدپرس که “نسخه های مدرن تر میکی” هنوز تحت تأثیر انقضای حق چاپ Steamboat Willie قرار نگرفته است. دیزنی افزود که میکی به ایفای “نقش اصلی” در “داستان سرایی، جاذبه های پارک موضوعی و کالا” دیزنی ادامه خواهد داد.

بر اساس قوانین ایالات متحده، حق چاپ می تواند به مدت 95 سال حفظ شود، به همین دلیل است که نسخه میکی موس از Steamboat Willie در سال 2024 وارد مالکیت عمومی خواهد شد. دیزنی و سایر شرکت ها با موفقیت کنگره را برای تمدید مدت حق چاپ در طول سال ها تحت فشار قرار داده اند. تا 95 سال سال ها.

هنرمندان می‌توانند تلاش کنند تا مرزها را پشت سر بگذارند و آزمایش کنند که از چه ویژگی‌های حق چاپ میکی موس می‌توانند برای آثار خود بهره‌برداری کنند، و دیزنی گفته است که به “حفاظت قانونی از حقوق ما” در مورد حق نسخه‌برداری خود ادامه خواهد داد.

فیلم کوتاه Steamboat Willie به کارگردانی والت دیزنی و Ub Iwerks ساخته شده است. می توانید کل مطلب بالا را تماشا کنید.

یکی دیگر از شخصیت های دیزنی که در سال 2024 وارد مالکیت عمومی می شود، Tigger از سری وینی پو است. قبلاً تأیید شده است که دنباله فیلم وحشتناک وینی پو، خون و عسل، یک ببر قاتل را نمایش می دهد، بنابراین مردم به سرعت روی آن عمل می کنند.

بخوانید  در حالت بازی پلاس جدید Dead Space Remake یک پایان مخفی وجود دارد

شرکت والت دیزنی امسال صدمین سالگرد خود را جشن گرفت و در اکتبر 1923 تأسیس شد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر