مهمترین فیلم ها و سریال های شهریور ۱۴۰۱ | از تاریخ پخش تا خلاصه داستان


در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه شهریور سال ۱۴۰۱ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

خبر فوری: شهریور ماه آخرین ماه تابستان است و احتمالا خیلی از شما، باید آماده مدرسه و دانشگاه شوید. مهم نیست که تا الان چطور از تابستان استفاده کردید؛ این ماه دیگر بهترین و آخرین فرصت است که تا می‌توانید، فیلم و سریال‌هایی را که دوست دارید، تماشا کنید. هر ماه، سرویس‌های استریم کلی فیلم و سریال جدید به آرشیو خود اضافه می‌کنند و اصلا به این فکر نمی‌کنند که آیا ما می‌توانیم این همه اثر را تماشا کنیم یا خیر.

حالا ما در این مقاله و ویدیو می‌خواهیم چند مورد از فیلم و سریال‌های خیلی جذاب و مهمی را به شما معرفی کنیم که قرار است در ماه شهریور به‌دست ما برسند. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید. فیلم‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند، آثاری هستند که نسخه دیجیتالی آن‌ها در ماه شهریور به‌دست ما می‌رسند و کاری با آثار سینمایی و اکرانی نداریم.

برای حمایت از یک گیمر لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


فیلم های شهریور ماه ۱۴۰۱

تام هنکس در نقش پدر ژپتو در حال تماشا پینوکیو در فیلم Pinocchio

۱- فیلم Pinocchio

فیلم پینوکیو

تاریخ: ۱۷ شهریور

محل پخش: دیزنی پلاس

این نسخه از فیلم پینوکیو که سبکی فانتزی و موزیکال دارد، با آن نسخه‌ای که قرار است دو ماه دیگر پخش شود، متفاوت است. یکم عجیب است ولی دو تا فیلم پینوکیویی در یک سال، آن هم از ۲ تا سرویس استریم بسیار بزرگ با کارگردانان خیلی خوب. این فیلم پینوکیو یک اقتباس لایو اکشنی از همان انیمیشن معروف والت دیزنی است که در سال ۱۹۴۰ ساخته شده بود؛ باز خود آن انیمیشن هم براساس یک کتاب ایتالیایی قدیمی به اسم ماجراهای پینوکیو ساخته شده بود. تام هنکس، سینتیا اریوو، لوک ایوانز، جوزف گوردن لویت و چند هنرمند دیگر، صداپیشگی و ایفای نقش شخصیت‌ها را برعهده دارند. حتما می‌دانید داستان این فیلم درباره چیست؟! ماجرا حول محور یک عروسک چوبی می‌چرخد که زنده می‌شود و دوست دارد که یک زندگی پر از ماجراجویی را تجربه کند.


کامیلا مندز و مایا هاوک با شکل نقاشی در پوستر اصلی فیلم Do Revenge

۲- فیلم Do Revenge

فیلم انتقام بگیر

تاریخ: ۲۵ شهریور

محل پخش: نتفلیکس

با اینکه مدت خیلی زیادی تا نمایش فیلم انتقام بگیر در سرویس استریم نتفلیکس باقی نمانده، اما اصلا اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. تنها چیزی که از آن مشخص شده، این است که داستان درباره یک انتقام‌گیری است و النور و دِریا تصمیم می‌گیرند که سراغ زورگوهای همدیگر بروند و حساب آن‌ها را کف دستشان بگذارند. کامیلا مندز، مایا هاک، سوفی ترنر، ریش شاه و غیره از جمله بازیگران مطرح این فیلم کمدی تاریک حساب می‌شوند. داستان این فیلم عمدتا با الهام از فیلم Strangers on a Train (غریبه‌ها در قطار) ساخته‌ی آلفرد هیچکاک نوشته شده است. کارگردان این فیلم یعنی جنیفر کیتین رابینسون، همان کسی است که فیلمنامه‌ی فیلم Thor: Love and Thunder (ثور: عشق و رعد) را به همراه تایکا وایتیتی نوشته بود.


تکیه دادن تام کروز به P-51 و تماشا پرواز F/A-18 در پوستر فیلم Top Gun: Maverick

۳- فیلم Top Gun: Maverick

فیلم تاپ گان: ماوریک

محل پخش: پارامونت پلاس

داستان فیلم ماوریک ۳۰ سال بعد از قسمت اول این مجموعه جریان دارد. این فیلم داستان برگشتن ماوریک به کلاس‌های مدرسه‌ی آموزشی نخبگان نبرد هوایی نیروی دریایی یا همون تاپ گان را نشون می‌دهد. ماوریک باید حین آموزش یک گروه از خلبان‌های جوان‌تر، با گذشته‌ی خودش هم روبه‌رو شود. حالا بین این خلبان‌های تازه‌کار، پسر یکی از بهترین دوستان ماوریک به اسم ستوان نیک بردشاو هم است؛ کسی که در گذشته جان خود را از دست داده است. از سال ۲۰۱۰ است که شرکت پارامونت تلاش می‌کند این فیلم را بسازد که بعد از این همه سال، باز هم به کرونا خورد و به شکل‌های مختلف ساخت و اکرانش به تأخیر می‌خورد. آخرش هم با ۱۷۰ میلیون دلار تونست نزدیک ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس فروش داشته باشد.


سریال های شهریور ماه ۱۴۰۱

اخطار: اگر فصل‌های قبلی سریال‌های زیر را تماشا نکردید، مراقب اسپویل شدن باشید.

جیسون موموآ در تلاش برای حفاظت از خانواده در سریال See

۱- سریال See

سریال دیدن

تاریخ: ۴ شهریور

بخوانید  بازی Wonder Woman احتمالا ویژ‌گی‌های آنلاین خواهد داشت

محل پخش: اپل تی وی پلاس

در اوایل قرن بیستم و یکم، یک ویروس وحشتناک همه انسان‌ها را از روی زمین پاک می‌کند. البته نه… همه‌ی همه هم نمی‌میرند و یک سری‌ها زنده می‌مانند؛ اما آنهایی که زنده می‌مانند، بینایی خود را از دست می‌دهند. داستان سریال See چند قرن بعد از این ویروس و ماجراهایی که به وجود آورده بود، جریان دارد. دیگر در این برهه زمانی جامعه راه‌های جدیدی برای تعامل اجتماعی، ساختن، شکار کردن و حتی زنده ماندن بدون قدرت بینایی پیدا کرده است. متاسفانه این سریال با وجود جذابیت خیلی زیادی که داد، اما در فصل سوم باید با طرفداران خودش خداحافظی کند. با اینکه فصل اول خیلی امتیازات بالایی از منتقدان نگرفت، اما فصل دوم ناگهان پیشرفت جالبی داشت و نظر منتقدان خیلی زیادی را به خودش جلب کرد. جیسون موموآ، سیلفیا هوکس، هرا هیلمار و کریستیان کامارگو و خیلی‌های دیگر در این سریال ایفای نقش می‌کنند.


گالادریل جوان در حال تماشا رویا و کابوش در سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

۲- سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

تاریخ: ۱۱ شهریور

محل پخش: پرایم ویدیو

احتمالا از همان اول مقاله دنبال همین سریال بودید که بالاخره به آن رسیدیم. حلقه‌های قدرت، افسانه‌ای بود که در سری فیلم ارباب حلقه‌ها اشاره‌هایی به آن شده بود. این درام حماسی به هزاران سال قبل از اتفاقات سری کتاب هابیت و ارباب حلقه‌ها از جی. آر. آر. تالکین برمی‌گردد. حالا چون داستان مربوط‌به هزاران سال قبل است، دلیل نمی‌شود که درکنار افراد جدید، ما شخصیت‌ها و بازیگرهای قدیمی را نبینیم. این شخصیت‌ها قرار است با ظهور مجدد شرارت در سرزمین میانه، روبه‌رو شوند؛ اتفاقی که مدت خیلی زیادی از رخ دادنش می‌ترسیدند و خودشان را برای چنین روزی آماده می‌کردند. شرکت آمازون از همان اول ماجرا یک قرارداد خیلی طولانی با سازنده‌ها تنظیم کرد و قرار شد که با بودجه حداقل ۱ میلیارد دلار، ۵ فصل از این سریال ساخته شود؛ یعنی به عبارتی گران‌ترین مجموعه تلویزیونی که تا به امروز ساخته شده است.


سریال Rick and Morty

۳- سریال Rick and Morty

سریال ریک و مورتی

تاریخ: ۱۳ شهریور

بخوانید  تاخیر زمان عرضه بازی Season: A Letter to the Future تا سال ۲۰۲۳

محل پخش: ادالت سوییم

یک سریال درباره ماجراجویی‌های بی‌نهایت ریک (یک نابغه الکلی و دانشمند بی‌پروا) به همراه نوه خود به نام مورتی (یک پسر ۱۴ ساله مضطرب که خیلی هم باهوش نیست). آن‌ها درکنار هم جهان‌های بیکران را کشف می‌کنند، هرج‌و‌مرج به وجود می‌آورند و مدام خودشان را به دردسر می‌اندازند. این سریال رسما از زمانی‌که پای خود را به دنیای تلویزیون باز کرده، تا توانسته جایزه‌ها و افتخارات مختلف را جارو کرده است؛ نامزد ۳۲ تا جایزه و برنده ۱۷ تا جایزه. تمرکز اصلی این سریال بیشتر از هر چیزی روی این است که چقدر وجود انسان در مقایسه با جهان اطرافش، بی‌اهمیت است و این خود ما هستیم که خودمان را خیلی بزرگ و مهم می‌دانیم! منتقدان هر ۵ تا فصل این سریال را دوست داشتند و امتیازات خیلی بالایی را برایش ثبت کردند. اگر شما هم ژانر علمی تخیلی را دوست دارید، مطمئن باشید عاشق این سریال می‌شوید.


سریال Cobra Kai

۴- سریال Cobra Kai

سریال کبرا کای

تاریخ: ۱۸ شهریور

محل پخش: نتفلیکس

اگر فصل چهارم سریال کبرا کای را تماشا کرده باشید، می‌دانید که یک تغییر خیلی بزرگ برای شخصیت اصلی داستان اتفاق افتاد. حالا فصل پنجم قرار است به طبعات این اتفاق بپردازد و ماجراهای بعد از آن را نشون بدهد. سری فیلم The Karate Kid (بچه کاراته‌کار) یکی از مجموعه‌های خیلی محبوب دهه ۱۹۸۰ بود که حالا بعد از حدود ۳۴ سال، سریال کبرا کای می‌خواهد راهش را ادامه بدهد. این سریال در ۴ فصل اول خود توانست حسابی نظر بیننده‌ها را به سمت خودش جلب کند و به‌شدت از طرف منتقدان تحسین شود. هنوز مشخص نشده که فصل پنجم، آخرین فصل این سریال است یا خیر؛ نتفلیکس که هنوز اطلاعیه‌ای منتشر نکرده اما قطعا خیلی‌ها دوست دارند که برای فصل بعدی هم تمدید شود.


سرینا در فصل پنجم سریال The Handmaid's Tale

۵- سریال The Handmaid’s Tale

سریال سرگذشت ندیمه

تاریخ: ۲۳ شهریور

بخوانید  بازی Rainbow Six Mobile و The Division Resurgence قبل از آوریل 2024 منتشر شد

محل پخش: هولو

یک حکومت خودکامه مذهب محور بیشتر قسمت‌های ایالات متحده را تحت کنترل خودش درآورده است و اسم کشور را گیلاد گذاشته است. در این کشور، زنان شهروند درجه دو حساب می‌شوند. هرکسی هم که بخواهد از این وضعیت فرار کند، مجازات می‌شود. حالا یکی از همین شهروندان به اسم جون، تلاش می‌کند که فرار کند اما حین فرار به همراه همسر و فرزندش دستگیر می‌شود. حکمی که برایش بریده می‌شود، این است که شغل خدمتکاری را انجام دهد و فرزندان مقامات سیاسی را به دنیا بیاورد. زمانی‌که جون به خدمتکار تبدیل می‌شود، اسمش هم به آفرِد تغییر می‌کند. سریال سرگذشت ندیمه در تلاش است تا داستان زندگی این زن بخت‌برگشته را به تصویر بکشد. جالب است بدانید که این سریال با همان فصل اول توانست ۸ تا جایزه امی دریافت کند و اولین مجموعه از شبکه هولو بود که به چنین افتخاری دست پیدا کرد. سرگذشت ندیمه حتی جایزه بهترین سریال درام را هم در مراسم گلدن گلوب دریافت کرد.



منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر