الهام گرفتن بازی جدید خالق یاکوزا از فیلم‌های تارانتینو

توشیهیرو ناگوشی سازنده بازی های یاکوزا

بنابراین فکر می‌کنم این موضوع درنهایت به نفع هر دو طرف بوده است. حتی می‌توانم بگویم این موضوع باعث شده است تا رابطه دوستانه من و سگا حتی پس از اینکه از آن مجموعه جدا شدم نیز همچنان ادامه داشته باشد».

در ادامه و در پاسخ به سؤال دلیل جدایی از شرکت سگا و استودیوی Ryu Ga Gotokuo، ناگوشی گفت:

اوایل امسال شاهد پیوستن توشیهیرو ناگوشی، خالق و کارگردان سری یاکوزا به شرکت بزرگ چینی NetEase بودیم. ناگوشی که شرکت سگا را پس از ۳۲ سال ترک کرد، با تأسیس استودیوی Nagoshi Studio تحت حمایت NetEase Games اعلام کرد که قصد دارد به ساخت بازی‌های درجه یک بین‌المللی برای کنسول‌ها ادامه دهد. طبق گفته‌های قبلی ناگوشی، با اینکه بازی جدید این استودیو تفاوت‌های زیادی با ساخته‌های قبلی او دارد، اما همچنان می‌توانیم انتظار مواجهه با عناصری الهام‌گرفته از فرهنگ و فضاسازی‌های ژاپنی را در این بازی داشته باشیم.

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



منبع

«متاسفانه در حال حاضر مجبورم جواب مبهمی به این سؤال بدهم. اما می‌توانم این را به شما بگویم: زمانی‌ که من یک ایده جدید دارم، دوست دارم تا هرچه زودتر آن را عملی کنم، زیرا این ایده‌ها به‌سرعت از ذهن من خارج می‌شوند. من نمی‌توانم موضوعی مثل آن را برای مدت زمان زیادی مخفی نگه دارم و از آن صحبت نکنم، بنابراین احتمالا لازم نیست که مدت بیشتری منتظر آن بمانید… یا اگر بخواهم به شیوه دیگری پاسخ شما را بدهم: نسبت به دیگران، فکر می‌کنم من زودتر از سایر بازی‌سازان علاقه دارم تا از ساخته‌ی جدیدمان رونمایی کنم!»

بخوانید  آموزش بازی با ماوس و کیبورد در پلی استیشن 5

بازی‌سازی توشیهیرو ناگوشی، خالق یاکوزا در استودیو Nagoshi شرکت NetEase

«البته که در حال حاضر نمی‌توانم اطلاعات زیادی از این بازی جدید به شما بگویم، اما می‌توانم این‌طور بگویم که از خشونت به‌عنوان یکی از عناصر اصلی بازی در گیم‌پلی استفاده خواهیم کرد، اما قصد ندارم این پروژه به آثار ترسناک یا دلهره‌آور شباهت زیادی داشته باشد. من دوست دارم این بازی به فیلم‌های کوئنتین تارانتینو شباهت داشته باشد، بنابراین احتمالا با مقداری شوخی و طنز نیز رو‌به‌رو خواهید بود. اثری که فقط تهدیدآمیز، بسیار خشن و خونین باشد با سلیقه من مطابقت ندارد؛ زیرا من مایلم احساسات انسانی نیز در این بازی وجود داشته باشد، بخشی از آن در قالب شوخی و سادگی و بخشی از آن به‌صورت موضوعات عمیق و جدی. این حس‌و‌حالی است که در حال حاضر برای بازی در نظر گرفته‌ام».

در بخش دیگری از مصاحبه، ناگوشی در پاسخ به سؤال زمان احتمالی رونمایی از بازی این‌طور پاسخ داد:

درحالی‌که هنوز اطلاعات زیادی از بازی جدید توشیهیرو ناگوشی، خالق سری یاکوزا در دسترس نیست، اما این بازی‌ساز مشهور ژاپنی از تاثیر فیلم‌های کوئنتین تارانتینو و لحن طنز بازی‌های یاکوزا در این بازی جدید می‌گوید.

در مصاحبه با نشریه‌ی آلمانی زبان 4Players، ناگوشی گفت که ترجیح می‌دهد بازی جدید خود به خشونت فیلم‌های تارانتینو به همراه مقداری طنز و کمدی شباهت داشته باشد. ناگوشی در این‌باره توضیح می‌دهد:

«خصوصا در چندین سال اخیر، من به رده‌های مدیریتی بالاتری از سگا رسیده بودم و به یاد دارم که به گروه مالک فعلی شرکت گفتم که من به‌هیچ وجه قصد ندارم به مدیرعامل سگا تبدیل شوم. من هم گیمر هستم و هم یک بازی‌ساز، من دوست دارم حرفه خودم را در زمینه‌های دیگر نیز ادامه بدهم. درنهایت، زمانی پیش آمد که متوجه شدم بهتر است من شرکت شخصی خودم را تأسیس کنم و با سگا ادامه ندهم و از سوی دیگر، سگا نیز می‌تواند شخصی دیگری را به‌عنوان مدیرعامل بعدی شرکت زیرنظر داشته باشد و او را آموزش دهد.

بخوانید  بازی جدید لاک پشت های نینجا در سبک اکشن و نقش آفرینی معرفی شد

سازنده سری یاکوزا از آثار تأثیرگذار روی بازی معرفی‌نشده‌ی جدید خود می‌گوید.