معرفی شخصیت Satoru Gojo از انیمه Jujutsu Kaisen

گوجو ساتورو قوی ترین جادوگر جوجوتسو در جهان است و همچنین یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمه جوجوتسو کایسن است. پس بیایید بیشتر با این شخصیت معروف آشنا شویم.

این روزها مانگا و انیمه جوجوتسو کایسن جیجی آکوتمی طرفداران زیادی پیدا کرده است و حالا در سلسله مقالاتی با شخصیت های این انیمه و مانگای محبوب بیشتر آشنا می شویم. ابتدا به سراغ گوجو ساتورو می رویم که معروف ترین و قدرتمندترین شخصیت دنیای کایزن جوجوتسو است. گوجو ساتورو یا ساتورو گوجو در 7 دسامبر 1989 به دنیا آمد. او بخشی از قبیله گوجو و جادوگران است و قدش بیش از 190 سانتی متر است.

او که به موهای سفید و چشمان آبی روشنش معروف است، قدرتمندترین جادوگر جوجوتسو در جهان است و به عنوان معلم در دبیرستان جوجوتسو در استان توکیو کار می کند. با این حال، تولد جوجو توازن قدرت را تغییر داد و به این ترتیب جایزه ای بر سر او گذاشته شد و او هدف شکارچیان فضل شد. قدرت گوجو ساتورو با تسوکان، پادشاه نفرین ها برابری می کند.

کودکی گوجو ساتورو در انیمه جوجوتسو کایسن

اما جوجو معتقد است که ساختار جامعه شعبده بازان جیو جیتسو معیوب و مشکل ساز است، به همین دلیل امیدوار است که با کار به عنوان مربی و آموزش شعبده بازان مورد نظر، تغییری در آن ایجاد کند. گوجو ساتورو شخصیت پیچیده ای دارد و اغلب نسبت به افرادی مانند شاگردان، همکاران و دوستان خود رفتاری بی تفاوت و شوخ طبعانه دارد و گتو ساگورو را تنها دوست واقعی خود می داند. با این حال او در مقابل مدیران جادویی برخورد جدی دارد و با صراحت صحبت می کند و به رئیس جاکوگانجی و دشمنانش بی احترامی و توهین می کند.

جوجو ساتورو دارای قدرت نفرین شده بی نهایت است و تنها فردی در جهان است که چنین توانایی دارد.

گوجو معمولاً در مواقع بحران بسیار آرام است و به قدرت خود اطمینان زیادی دارد و آنقدر به توانایی خود اطمینان دارد که معتقد است می تواند تسوکونه را به راحتی شکست دهد و معتقد است که شکست ناپذیر است. با این حال، اگرچه او حاضر به کشتن یک فرد بی گناه نیست، اما اگر متوجه شود که نمی تواند همه را نجات دهد، برای جلوگیری از قربانیان بیشتر، نابود کردن دشمنان خود را در اولویت قرار می دهد.

با این حال، زمانی که او وظیفه حفاظت از Riku Amanai را بر عهده گرفت، یکی از افرادی بود که باعث شد گوجو نسبت به او دلسوزی و دلسوزی نشان دهد. با این حال، ریکو توسط توجی فوشیگورو کشته شد و باعث شد شخصیت جوجو کاملاً تغییر کند و جای خود را به غرور بی‌داد او داد و عملاً او را برای همیشه تغییر داد. با این حال، گوجو ساتورو معتقد است که می توان به همه فرصت داد تا از قدرت خود برای مبارزه با نفرین ها استفاده کنند.

بخوانید  جوایز بازی 2023: نحوه تماشا، زمان شروع و انتظار چه چیزی

شخصیت اصلی جوجوتسو در فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen از قدرت های خود استفاده می کند

به همین دلیل، او مربی یوتا اوکوتسو شد تا از قدرت پنهان خود برای شکست دادن نفرین های قدرتمند استفاده کند. او همچنین تصمیم گرفت که یوتا را به عنوان جانشین خود آموزش دهد تا اگر در جنگ کشته شد، یوتا جای او را بگیرد. او مربی یوجی ایتادوری شده است و با وجود اینکه حامل تسوکونه است، معتقد است که می توان از قدرت ایتادوری برای شکست یا کنترل تسوکونه استفاده کرد.

اما بیایید با قدرت های جوجو ساتورو آشنا شویم و ببینیم چه چیزی او را به قوی ترین جادوگر جوجوتسو تبدیل کرده است. اولین دلیل ممکن است این باشد که او دارای مقدار بسیار زیادی انرژی نفرین شده است که برای او تقریباً بی نهایت است. او همچنین می تواند از تکنیک گسترش دامنه چندین بار در روز استفاده کند و به او برتری نسبت به سایر جادوگران و نفرین های جوجوتسو می دهد.

او علاوه بر عکس العمل و سرعت فوق بشری، در نبرد تن به تن نیز توانایی بالایی دارد و از هوش تاکتیکی و قدرت بی پایانی برخوردار است. گوجو علاوه بر انرژی بی نهایت، تکنیک های دیگری را نیز در کارنامه خود دارد، مانند تیر سیاه که باعث ایجاد اعوجاج در فضا می شود که تاثیر آن 2.5 برابر یک افکت معمولی است. او همچنین می تواند با استفاده از تکنیک “Blossom Falling Passion” دامنه حملات دشمن را خنثی کند. اما او تکنیک هایی را نیز به ارث برد که مهمترین آنها تکنیک بی نهایت است.

تصویر زمینه انیمه جوجوتسو کایسن در باران

تکنیک بی نهایت به گوجو اجازه می دهد تا زمان و اتم ها را در سطح اتمی دستکاری کند. یکی دیگر از سبک های بی نهایت، سبک خاص کاراکتر است که باعث می شود هر کسی که می خواهد به او ضربه بزند نتواند او را لمس کند و این قدرت به گوجو اجازه می دهد که خودش تصمیم بگیرد چه کسی یا چه چیزی را می تواند لمس کند یا نه. او همچنین تکنیک نفرین Time Passage را که با رنگ آبی مشخص شده بود و تکنیک Reflection Curse با رنگ قرمز به ارث برد.

بخوانید  پخش تریلر جدید بازی FIFA 23 با تمرکز روی Pro Clubs

قدرت شش چشم، قدرت و تکنیک خاص گوجو ساتورو است

با اولین تکنیک او می تواند نوعی خلقت ایجاد کند و با نوع پیشرفته می تواند مرکز ثقلی ایجاد کند که قادر به جذب همه چیز باشد. در مورد تکنیک دوم، در واقع ویژگی های رنگ آبی را منعکس می کند. گوجو همچنین توانایی ترکیب این دو تکنیک را دارد که به او اجازه داد توجی فوشی گورو را شکست دهد. تکنیک هاله بنفش یک تکنیک غیر استاندارد، قدرتمند و فوق العاده مخرب است و در واقع ترکیبی از دو تکنیک قبلی است که توانایی حذف و پاک کردن هر چیزی را که در مقابل خود دارد را دارد.

اما گوجو ساتورو توانایی ویژه 6 چشم نیز دارد. با این حال، اطلاعات زیادی در مورد این توانایی وجود ندارد، اما به نظر می رسد که نقش مهمی در استفاده از تکنیک بی کران او داشته باشد. همچنین این تکنیک باعث می شود مصرف انرژی نفرین شده ساتورو به صفر برسد و در نتیجه هرگز انرژی نفرین شده اش در مبارزه تمام نشود. بدین ترتیب او با این توانایی اولین فردی در جهان شد که انرژی نفرین شده بی نهایت داشت.

مقاله در مورد مشکلات رایج در تماشای انیمه - انیمه جوجوتسو است

همچنین شش چشم به گوجو اجازه می دهد تا جهان را از هر جنبه ای مانند جرم، سرعت و غیره درک کند. اما به هر حال قدرت بالای Six Eyes باعث شد گوجو او را با چشم بند بپوشاند. با این حال او همچنان در حالی که چشم بسته است به راحتی همه چیز را می بیند و دلیل اینکه چشمانش را می پوشاند پنهان کردن قدرتش است که چشمانی بسیار زیبا و ترسناک نیز دارد. گوجو ساتورو همچنین دارای توانایی فنس بند است که در آن می تواند با ایجاد یک پرده سیاه، یک منطقه را کاملاً ببندد تا دیگران نتوانند وارد آن یا خارج شوند.

همچنین می‌توان گفت که رنگ پرده گوجو در واقع اشاره‌ای به شخصیت گتو ساگورو دارد که بر خلاف گوجو موهای مشکی دارد و در داستان Fish Fighter از رنگ مشکی به عنوان نماد این موضوع یاد می‌شود. یک شخصیت؛ در حالی که ماهی مبارز جوجو سفید رنگ بود. در نهایت، به قدرت گسترش میدان می رسیم، که می تواند یک خلأ بی نهایت ایجاد کند که در آن یک فضای متافیزیکی ایجاد می شود که قربانیان عملاً قادر به حرکت در آن نیستند.

بخوانید  یک متخصص اسلحه به سلاح ها در Apex Legends PART 2 واکنش نشان می دهد

کنترل گوجو به قدری دقیق و بالا است که گسترش دامنه دسترسی او در مدت زمان کوتاه می تواند تأثیری ماندگار بر قربانیش ایجاد کند. در نهایت، این باعث شد که گوجو ساتورو قوی‌ترین جادوگر جوجوتسو باشد که اگر نگوییم محبوب‌ترین، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمه جوجوتسو کایسن است. این قدرت بالا باعث شد تا نفرین ها برای از بین بردن این جادوگر قدرتمند تلاش کنند تا دنیایی عاری از انسان بسازند.

جوجو ساتورو در ماجرای تصادف شیبویا فصل دوم انیمه جوجوتسو کایسن مجروح شد.

اما حالا بیایید حقایق جالب دیگر گوجو ساتورو را بخوانیم. گوجو ساتورو در واقع از نوادگان میچیزن سوگاوارا، جادوگر بزرگ و محبوبی است که پس از مرگ او به سه روح بزرگ و انتقام جوی دنیای جوجوتسو تبدیل شد. گوجو ساتورو به شیرینی جات نیز معتاد است و عاشق خوردن هر چیز شیرین است. البته در ابتدا فقط برای تحریک مغزش شیرینی می خورد اما در نهایت به شیرینی معتاد می شود. با این حال، گوجو علاقه ای به نوشیدن الکل ندارد.

او همچنین هیچ سرگرمی ندارد و در واقع توانایی انجام هر کاری را دارد. به همین دلیل است که او واقعاً سرگرمی خاصی ندارد. گوجو ساتورو نیز از طرفداران انیمه دیجیمون است. نام Satoru که ژاپنی است در واقع از کلمات “دانستن” یا “فهمیدن” گرفته شده است. Satoru را می توان با استفاده از شخصیت های مختلف کانجی نوشت که همچنین به معنای بیداری معنوی یا رسیدن به درک بالاتر است که اشاره جالبی به قدرت بی پایان این شخصیت است.

از دیگر معانی آن می توان به اشراق، حکمت و فلسفه اشاره کرد، هرچند همه معانی شامل این موارد نمی شود. علاوه بر این، به نظر می رسد که ساتورو به کسی علاقه مند نیست، بنابراین او با کسی رابطه یا دوستی ندارد. همچنین یویچی ناکامورا صداپیشگی گوجو ساتورو و ماریا ایسه صداپیشگی نسخه فرعی این شخصیت را بر عهده دارند. کایجی تانگ صدای دوبله انگلیسی نسخه بزرگسال و کریستینا وی صدای دوبله انگلیسی نسخه کودک گوجو را انجام دادند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر