مایکروسافت قصد دارد یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل مبتنی بر ایکس باکس راه اندازی کند

فیل اسپنسر در مورد آن گفت: “قانون بازارهای دیجیتال در راه است و اینها چیزهایی است که ما برای آنها برنامه ریزی کرده ایم. به نظر من، این یک فرصت عالی برای ما خواهد بود.” برنامه مایکروسافت برای راه‌اندازی یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل مبتنی بر ایکس‌باکس برای اولین بار در بخشی از خلاصه تصاحب اکتیویژن بلیزارد در اکتبر 2022 فاش شد. تحقیقاتی که توسط نهادهای نظارتی مختلف از جمله کمیسیون اروپا انجام شد.

فیل اسپنسردر مصاحبه ای با فایننشال تایمز، رئیس ایکس باکس اخیراً اشاره کرد که مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل مبتنی بر ایکس باکس است.

فروشگاه اپلیکیشن ایکس باکس موبایل در حال توسعه است تا درست در زمان اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) راه اندازی شود، که در مارس 2023 لازم الاجرا می شود و می تواند گوگل و اپل را مجبور به پذیرش فروشگاه های شخص ثالث در اوایل سال 2024 کند. قانون بازارهای دیجیتال مجموعه ای از قوانین جدید با هدف ایجاد شرایطی است که در آن مشاغل بتوانند به طور مساوی و بدون مزیت خاصی نسبت به سایرین فعالیت کنند.

فیل اسپنسر گفت: “ما می خواهیم بتوانیم محتوای خود و شرکای شخص ثالث خود را برای Xbox به کاربران در چندین پلتفرم ارائه دهیم.” در حال حاضر، ما قادر به انجام این کار در دستگاه های تلفن همراه نیستیم، اما می خواهیم گامی در جهت ایجاد دنیایی برداریم که این دستگاه ها نیز بتوانند در آن سود ببرند.

فیل اسپنسر تایید کرده است که مایکروسافت قصد دارد یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل مبتنی بر ایکس باکس راه اندازی کند.

بخوانید  اعلام زمان انتشار نمرات بازی Sonic Frontiers