مایکروسافت در حال اصلاح رابط کاربری Xbox Home است

پس از شکایت طرفداران از بهم ریختگی در پس‌زمینه رابط کاربری جدید Xbox، مایکروسافت در حال اصلاح Xbox Home است.

سال گذشته بود که مایکروسافت رابط کاربری جدیدی را برای ایکس باکس خانگی به عنوان آزمایشی منتشر کرد که در طول یک سال انجام شد این در سال 2023 منتشر خواهد شد، اما طرفداران از رابط کاربری کاشی‌شده قدیمی آن که پس‌زمینه پویا و کاغذ دیواری کنسول را نامرئی می‌کند، ناراضی هستند. رابط کاربری جدید ایکس باکس مانند یک تبلیغ غول پیکر برای سرویس Xbox Game Pass به نظر می رسد و اکنون مایکروسافت اعتراف کرده است که کمی به هم ریخته به نظر می رسد.

مایکروسافت اکنون رابط کاربری جدید را برای آزمایش‌کنندگان حذف کرده است و این تجربه را متوقف کرده تا برای تغییرات بزرگ‌تر آماده شود. کریسلوف می گوید که تیم ایکس باکس به زودی اطلاعات بیشتری در مورد رابط کاربری جدید Xbox Home به اشتراک خواهد گذاشت: “از همه بازخوردهای شما متشکریم. این بخش مهمی از فرآیند ما است و تیم ما سخت کار می کند تا آن را در تجربه ادغام کند. کاربر و ساخت برای استفاده در دسترس شماست.”

مایکروسافت در چند سال گذشته چندین ویژگی مفید به داشبورد ایکس باکس اضافه کرده است، از جمله ادغام با Discord، حالت شب، داشبورد 4K و چند تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی.

آیوی کریسلومدیر تجربه ایکس باکس در یک پست وبلاگ نوشت: «شما به ما گفتید که تبلیغات بالای صفحه اصلی فضای کافی برای لذت بردن از پیش زمینه را باقی نمی گذارد و احساس درهم ریختگی می کند. ما تلاش می‌کنیم تجربه، دسترسی و عملکرد را با نیازهای جامعه کاربر متعادل کنیم و می‌خواهیم تجربه‌ای عالی و تازه در خانه را برای شما فراهم کنیم.”

بخوانید  انتشار بازی آزمایشی Worm Game برای Stadia در آستانه خاموش شدن کامل سرویس

طراحی مفهومی رابط کاربری جدید Xbox

خوشحال کننده است که مایکروسافت به بازخورد طرفداران در مورد این بخش از رابط کاربری Xbox اهمیت می دهد. این شرکت در طول دهه گذشته چندین بار داشبورد ایکس باکس را دوباره طراحی کرده است. اما اکنون به نظر می رسد داشبورد تا حد زیادی در مسیر درست قرار دارد، تنها با یک رابط کاربری جدید ایکس باکس خانگی و برخی بهبودها برای Xbox DVR برای تکمیل مورد نیاز است.

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این رابط کاربری جدید شبیه طراحی‌های مفهومی کاربران باشد، که پیش‌زمینه را در مرکز تجربه قرار می‌دهد و قابلیت‌های سفارشی‌سازی بیشتری را در دسترس قرار می‌دهد.