شکایت Prime Video ادعا می کند که آمازون مشترکین را با طرح تبلیغاتی جدید گمراه کرده است



پرایم ویدیو آمازون اخیراً تبلیغاتی را معرفی کرده است که تنها در صورتی می توان از آنها اجتناب کرد که اعضا برای دور زدن آنها 3 دلار اضافی در ماه پرداخت کنند. این اقدام که Prime Video را به یکی از گران‌ترین سرویس‌های پخش سرگرمی در بازار تبدیل کرد، بسیاری از مردم را ناراحت کرد و اکنون گروهی را بر آن داشته است که یک شکایت دسته جمعی علیه این غول پیشنهاد کنند.

مطابق با هالیوود ریپورتر، یک اقدام دسته جمعی پیشنهادی در دادگاه فدرال کالیفرنیا شامل اتهامات نقض قرارداد و نقض قوانین حمایت از مصرف کننده بود. در حالی که برخی از سرویس‌ها مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس سطوح اختصاصی سرویس‌های پخش خود را با تبلیغات معرفی کرده‌اند، آمازون تبلیغاتی را برای طرح موجود معرفی کرده است. همانطور که گفته شد، تنها راه دور زدن آنها صرف 3 دلار بیشتر است.

آمازون برنامه های خود را برای تبلیغات در سال 2023 اعلام کرد و سپس تغییرات را در ژانویه اعمال کرد.

در این شکایت آمده است که این طرح “ناعادلانه” است و مشترکان را ملزم می کند “برای دریافت چیزی که قبلاً برای آن پرداخت کرده اند، هزینه اضافی بپردازند.” این پرونده همچنین می گوید که آمازون سال ها Prime Video را به عنوان «بدون آگهی» به بازار عرضه کرد. در دادخواست می‌گوید که این «هم به مصرف‌کنندگان و هم به رقابت صادقانه آسیب می‌زند».

در یک خط از این دادخواست آمده است: «سال‌ها، مردم اشتراک‌های Amazon Prime خود را خریداری و تمدید می‌کردند و فکر می‌کردند که شامل پخش بدون آگهی می‌شود.

بخوانید  با عرضه Fallout 5، Bethesda Boss توضیح می‌دهد که چرا ساخت بازی‌های آن بسیار طول می‌کشد.

این دعوی خواستار محاکمه هیئت منصفه، حداقل 5 میلیون دلار، و اینکه دادگاه از انجام سایر اقدامات تجاری “فریبکارانه” آمازون جلوگیری کند.

هزینه عضویت های Prime 15 دلار در ماه است، اما برای جلوگیری از تبلیغات می تواند تا 18 دلار در ماه افزایش یابد. برای مقایسه، گزینه بدون آگهی Max 16 دلار در ماه و سطح بدون آگهی Netflix 15.50 دلار در ماه هزینه دارد.

Prime Video به‌خاطر سریال‌های تحسین‌شده‌ای مانند The Marvelous Ms. Maisel و The Boys، و همچنین فیلم‌هایی مانند فیلم Nike Air و فیلم‌های برنده جایزه اسکار Sound of Metal و Manchester by the Sea شناخته می‌شود. Prime Video میزبان اقتباس های آینده Fallout و God of War خواهد بود.