در اینجا نشان می دهد که Cyberpunk 2077 تا کنون چقدر درآمد داشته است

بازی RPG Cyberpunk 2077 CD Projekt به دلیل مشکلات متعدد، شروع سختی در سال داشت، اما این بازی از آن زمان به بعد بازگشته است و اکنون بیش از 3 میلیارد زلوتی (752 میلیون دلار) از زمان انتشار خود به دست آورده است. CD Projekt این موضوع را در آخرین گزارش درآمد خود فاش کرد.

یک نمودار نشان می دهد که بهترین سال Cyberpunk 2077 سال 2020 بود که در آن 1.4 میلیارد زلوتی (351 میلیون دلار) به دست آورد. فروش در سال 2021 کاهش یافت، اما در سال 2022 و دوباره در سال 2023 بهبود یافت. همچنین شایان ذکر است که با وجود مشکلات بازی، Cyberpunk 2077 در دسامبر 2020 13 میلیون نسخه از جعبه فروخت تا به سرعت به یکی از پرفروش ترین بازی ها تبدیل شود. بازی های RPG در تاریخ هزاران نفر بازپرداخت دریافت کردند، اما بازی همچنان از نقطه نظر تجاری با هیجان شروع شد و مدیران CD Projekt با پاداش های بزرگی پاداش گرفتند.

لازم به ذکر است که رقم 3 میلیارد PLN شامل فروش بازی و گسترش Phantom Liberty آن است. CD Projekt مانند دیگر استودیوها بودجه بازی یا بازاریابی را فاش نمی کند. بنابراین در حالی که فروش 750 میلیون دلاری بسیار زیاد به نظر می رسد، هیچ راهی برای دانستن میزان سودآوری بازی بدون در نظر گرفتن هزینه توسعه و بازاریابی آن وجود ندارد. با توجه به اینکه بازی برای مدت طولانی در حال توسعه بود، منطقی است که فرض کنیم هزینه توسعه قابل توجهی را به همراه داشته است. نه تنها این، بلکه تلاش های CD Projekt برای تغییر اوضاع پس از راه اندازی مطمئناً هزینه قابل توجهی داشت.

بخوانید  اکران فیلم بوگیمن استیون کینگ در سینماها به جای آنلاین

چیزی که ما می دانیم این است که Cyberpunk 2077 بیش از 25 میلیون نسخه فروخته است و گسترش Phantom Liberty آن تا پایان سال 2023 بیش از 4.3 میلیون نسخه فروخته است.

به عنوان یادآوری، بازی پرفروش سال 2023، میراث هاگوارتز، تنها در دو هفته بیش از 850 میلیون دلار فروش داشت. Call of Duty: Modern Warfare II در سال 2022 تنها به 10 روز در بازار نیاز داشت تا از یک میلیارد دلار درآمد عبور کند. این در حالی است که Grand Theft Auto V در سه روز یک میلیارد دلار به دست آورد.

چرخش Cyberpunk 2077 کاملاً یک داستان بود
چرخش Cyberpunk 2077 کاملاً یک داستان بود

پس از راه اندازی باگ، CD Projekt متعهد شد که به طور مداوم بازی را به روز رسانی، پشتیبانی و بهبود بخشد تا به آن کمک کند تا به وضعیت بهتری برسد. این شرکت دقیقاً این کار را انجام داد و بسیاری گفتند که انتشار نسخه 2.0 در اواخر سال 2023 دوره جدیدی را برای بازی رقم زد و به جذب بازیکنان جدید کمک کرد.

نسخه نهایی Cyberpunk 2077 در دسامبر 2023 منتشر شد که شامل بازی پایه و نسخه الحاقی Phantom Liberty بود.

با توجه به موفقیت عظیم Cyberpunk 2077، جای تعجب نیست که CD Projekt اکنون در دفاتر جدید خود در بوستون روی دنباله آن کار می کند. این بازی که Orion نام دارد در مرحله “مفهوم” باقی مانده است و انتظار نمی رود به این زودی ها عرضه شود.

فراتر از بازی، CD Projekt با محتوای Anonymous برای ایجاد یک پروژه زنده Cyberpunk همکاری کرده است. «محتوای ناشناس» کارنامه چشمگیری دارد: این استودیو فیلم‌های برنده اسکار مانند «بازگشته» و «اسپات لایت» را تولید کرده است و همچنین در صنعت تلویزیون موفق بوده و به ساخت سریال‌های محبوبی مانند آقای روبات و کارآگاه واقعی کمک کرده است.

بخوانید  هدست بازی لاجیتک با Dolby Atmos فقط 50 دلار است