جیم رایان تنها می خواهد معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد را مسدود کند

مدیر روابط عمومی اکتیویژن بلیزارد فاش کرده است که رئیس پلی استیشن گفته است که به دنبال عقد قرارداد جدیدی برای سری بازی های Call of Duty نیست و تنها قصد دارد جلوی تصاحب این شرکت توسط مایکروسافت را بگیرد.

لازم به ذکر است که 21 فوریه همان روزی است که مایکروسافت از قرارداد خود در برابر اتحادیه اروپا دفاع کرد. قرارداد فعلی سونی و اکتیویژن برای Call of Duty در سال 2024 منقضی می شود. اتحادیه اروپا تصمیم خود در مورد معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد را تا پایان آوریل به تعویق انداخته است. اما گزارش شده است که پرونده ادغام در آستانه کسب تاییدیه اتحادیه اروپا است و مایکروسافت برای دریافت این مجوز نیازی به واگذاری بخشی از دارایی های Activision Blizzard ندارد.

داستان پر پیچ و خم تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت همچنان ادامه دارد. اخیرا مایکروسافت اعلام کرده است که به سونی اجازه می دهد تا بازی های سری Call of Duty را در زمان عرضه به پلی استیشن پلاس بیاورد. علیرغم پیشنهاد ردموند برای یک قرارداد ده ساله جدید بین سونی و این شرکت برای حفظ بازی Call of Duty در پلی استیشن، این شرکت ژاپنی به شدت با این ادغام مخالف است. سونی مدعی است که این بازی رقیبی ندارد و در انتخاب پلتفرم کنسول تاثیرگذار است.

سرنوشت توافق بین سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) هنوز مشخص نیست و باید منتظر اخبار بیشتری باشیم.

مایکروسافت به سونی، رهبر بازار کنسول‌های مسلط برای بیش از یک دهه، با ۸۰ درصد سهم بازار، یک قرارداد ده ساله با شرایطی بسیار بهتر از آنچه که ما می‌توانستیم (Activivision Blizzard) ارائه داد. ما همچنین دسترسی بلندمدت سونی را تضمین کردیم. به Call of Duty. اما آنها همچنان در راه هستند. چرا؟ مدیر عامل سرگرمی های تعاملی سونی (جیم رایان) در بروکسل به این سوال پاسخ داد: “من نمی خواهم قرارداد جدیدی برای Caloff Duty داشته باشم.” 21. من فقط می‌خواهم از آوردن تو جلوگیری کنم.»

بخوانید  کارتون های جدید را در کلیپ ببینید

بازیکنان ماشین در بازی Call of Duty: Warzone 2

اکنون گره جدیدی بر سر آن معامله شکل گرفته است. لولو چنگ مسروییمدیر روابط عمومی اکتیویژن بلیزارد و معاون اجرایی بازرگانی این ادعای بحث برانگیز را در توییتر پس از تجزیه و تحلیل The Verge از اسناد ارائه شده به سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) مطرح کرد. او در چندین توییت نوشت:

تحریریه مجله بازی یک گیمر