مایکروسافت: Call of Duty ممکن است در زمان عرضه روی پلی استیشن پلاس باشد

در هر صورت، CMA قرار است تصمیم نهایی خود را در مورد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن تا 6 می 1402 اعلام کند و بر اساس گزارش های قبلی تحلیلگران، این احتمال وجود دارد که با وجود تمام مسائل، در نهایت تایید شود. . .

مایکروسافت در آخرین بیانیه خود در این باره، در گزارشی به موسسه CMA که در حال بررسی قرارداد آنها در بریتانیا است، اعلام کرد که بازی‌های سری Call of Duty را می‌توان دقیقاً به همان شکلی که در سرویس پلی‌استیشن پلاس سونی قرار داد، قرار داد. سرویس Gamepass و نیز منتشر خواهد شد. مایکروسافت خاطرنشان کرد که بازی‌ها می‌توانند همزمان با انتشار در Gamepass در Plus منتشر شوند و تا زمانی که در Gamepass در دسترس هستند در Plus در دسترس خواهند بود.

بدون شک یکی از بحث برانگیزترین اتفاقات این روزها در صنعت بازی های ویدیویی، قرارداد 69 میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن است. قراردادی که توسط نهادهای مختلف در حال بررسی است و در حالی که شرکت هایی مانند سونی در تلاش برای جلوگیری از نهایی شدن آن هستند، مایکروسافت نیز به دنبال تایید نهایی برای این قرارداد است.

مایکروسافت در آخرین اقدام خود برای تایید قرارداد خود با Activision اعلام کرد که بازی‌های Call of Duty می‌توانند بر روی پلی‌استیشن پلاس عرضه شوند.

یکی از مواردی که سونی برای مخالفت با قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به آن تکیه می کند، مجموعه بازی های Call of Duty است و سونی از انحصاری شدن این مجموعه ابراز نگرانی کرده است. البته برای رد این ادعا، مایکروسافت قراردادهایی با نینتندو و انویدیا بسته بود که عرضه بازی های Call of Duty را برای هر دو پلتفرم به مدت 10 سال تضمین می کند. چنین پیشنهادی نیز به سونی ارائه شد که البته مورد قبول آنها قرار نگرفت و جیم رایان اعلام کرد که می خواهد قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به طور کامل لغو شود.

بخوانید  Xbox مطمئن می شود که می دانید Metal Gear، Marathon و موارد دیگر نیز به Xbox می آیند

جالب اینجاست که سونی در پاسخ به پیشنهاد مایکروسافت اعلام کرد که چنین اقدامی می تواند منجر به تخریب اقتصادی سرویس پلاس این شرکت شود. زیرا مایکروسافت قدرت افزایش قیمت بازی های کال آف دیوتی را خواهد داشت و به همین دلیل سونی یا باید انتشار آن ها را در پلاس محدود کند یا قیمت اشتراک سرویس خود را افزایش دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر