تفاوت سرور ابری ایران و سرور مجازی

هر دوی این خدمات مزایا و معایبی دارند که تقریباً به پروژه ای بستگی دارد که قصد دارید با استفاده از آنها توسعه دهید.

قصد دارید از کدام یک برای پروژه خود استفاده کنید؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تعداد کمی از این افراد از الزامات پروژه خود آگاهی کامل دارند تا بتوانند با استفاده از آن بهترین انتخاب را داشته باشند. حتی ممکن است کاربران با تجربه تر به دلیل گستردگی خدمات، هنگام تصمیم گیری اشتباه کنند.

تفاوت بین میزبانی ابری و میزبانی مجازی

چه زمانی باید به خرید بروید؟ لطفا بیا بریم

  1. برنامه شما دیگر در نمونه اولیه نیست و به عملکرد قابل اعتماد وب سایت خود نیاز دارید، اما پروژه شما هنوز در حال توسعه است و بودجه نسبتاً محدودی دارید.
  2. شما به الگوهای ترافیکی ثابت و قابل پیش بینی برای وب سایت خود دست یافته اید.
  3. شما به جایی رسیده اید که به یک پلتفرم میزبانی آسان برای استفاده نیاز دارید و نمی خواهید به حفظ سرورهای خود فکر کنید.
  4. در آینده باید به سرعت سخت افزار مورد استفاده در سرورهای خود را ارتقا دهید.

چه زمانی سرور ابری بخریم؟

  1. شما موفق به ایجاد یک تجارت جهانی نسبتاً بزرگ شده اید که باید عملکرد نسبتاً خوبی را در تمام مناطق جهان به کاربران ارائه دهد.
  2. وب سایت شما مستعد افزایش ترافیک غیرمنتظره است.
  3. شما تخصص کافی برای پیکربندی مناسب محیط میزبانی را دارید.
  4. شما بودجه نسبتا خوبی برای پوشش هزینه های سرور دارید.

نتیجه

شما vps میخرید ، شما در مرز بین سرورهای مشترک و اختصاصی خواهید بود. در واقع، بسیاری از کاربران از یک سرور استفاده خواهند کرد، اما هر یک از آنها ماشین مجازی خود را خواهند داشت.

بخوانید  با فروش یک ماهه بازی ویدیویی Woot در بازی ها، کنسول ها و لوازم جانبی صرفه جویی کنید

از آنجایی که بسیاری از افراد از یک دستگاه استفاده می کنند، سرورهای مشترک معمولاً ارزان هستند. اما یک ضعف بسیار بزرگ در آنها وجود دارد که موارد استفاده عملی را تا حد زیادی محدود خواهد کرد. همه کاربران یک سرور اشتراکی به طور همزمان از یک سرور استفاده می کنند و این موضوع بر کیفیت خدمات ارائه شده توسط این سرورها تأثیر منفی خواهد گذاشت.

خرید VPS یا خرید سرور ابری یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به تازگی کار بر روی اولین پروژه خود را آغاز کرده‌اند.

در طرف دیگر این زمینه سرورهای اختصاصی داریم که جایگزین قدرتمندتری برای سرورهای اشتراکی هستند. با خرید این سرورها منابع سخت افزاری آن ها همیشه در دسترس و رزرو شده برای شما خواهد بود. متاسفانه این سرویس گران خواهد بود و استفاده از آن برای پروژه های شخصی توجیه اقتصادی ندارد.

در این مقاله تفاوت سرور ابری و سرور مجازی را معرفی و توضیح داده ایم و به شما گفته ایم که کدام یک برای پروژه شما مناسب است. صنعت ارائه خدمات هاست از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی را به خود دیده است و امروزه شاهد تحولات عظیمی در این صنعت هستیم.

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

سرور مجازی یا VPS اولین بار برای پر کردن شکاف بین سرورهای اشتراکی و سرورهای اختصاصی در بازار معرفی شد. وقتی به سرورهای اشتراکی منتقل می شویم، متوجه می شویم که ما و صدها کاربر دیگر از یک سرور اشتراکی استفاده خواهیم کرد.

بخوانید  ۱۲ فیلم برتر که بر اساس یک رمان ساخته شده‌اند + لینک خرید کتاب

به طور کلی می توان گفت که تفاوت اصلی سرور مجازی با سرور ابری تنها در سخت افزار و زیرساختی است که در اختیار کاربران قرار می دهد.

در یک سرور ابری، به جای اینکه یک سرور فیزیکی واحد اجرا شود و به شما سرویس دهد، مجموعه‌ای از ماشین‌ها با هم کار می‌کنند تا قدرت محاسباتی، حافظه و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز را فراهم کنند.

خرید یک سرور ابری مانند خرید یک VPS است که تحت تأثیر عملکرد سایر وب سایت های اطراف آن قرار نمی گیرد. در واقع، سرورهای ابری برای ارائه قدرت محاسباتی به یک رویکرد توزیع شده متکی هستند و از آن استفاده می کنند.

VPS می تواند تقریباً مترادف با استفاده از یک ماشین مجازی ایزوله باشد. این نوع سرورها به اندازه سرورهای اختصاصی قدرتمند نیستند، اما منابع سخت افزاری آنها همچنان در دسترس شماست و یک IP اختصاصی نیز به حالت تعلیق درآمده است.

مزایای خرید معاون رئیس جمهور

  1. عملکرد قابل اعتماد: با خرید vps به سخت افزاری دسترسی خواهید داشت که همیشه در دسترس شماست و هیچ کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند.
  2. یک راه حل مقرون به صرفه برای بسیاری از وب سایت ها: با ارائه هاست VPS، توسعه دهندگان وب سایت دیگر نیازی به پرداخت هزینه زیادی برای ارائه محصول خود ندارند.
  3. سهولت استفاده: مدیریت VPS به طور کلی بسیار آسان است و کاربران با سطح دانش نسبتاً پایین می توانند از آنها استفاده کنند.
  4. قابلیت مقایسه آسان: یکی از مزیت های اصلی خرید VPS امکان تغییر سخت افزار آن بسیار آسان و سریع توسط هاست است.
بخوانید  آیا دیسک بازی در نسخه WLF Remastered The Last of Us Part 2 قرار خواهد گرفت؟

سرور ابری چیست؟

درست است که همه این ماشین ها به یکدیگر متصل هستند و با هم کار می کنند، اما باید به خاطر داشته باشید که نیازی به قرار گرفتن در یک مرکز داده ندارند. برای افزایش کارایی و قدرت، بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان ماشین آلات را در کشورهای مختلف قرار داده اند تا بهترین عملکرد را به شما ارائه دهند.

سرور مجازی

گزارش پایان اطلاعیه

در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی سرورهای مجازی و ابری بپردازیم و سپس به تفاوت آنها بپردازیم. با ما بمان.

سرور مجازی چیست؟

اگر خرید سرور ابری را انتخاب کنید، شما و همه مشتریان از ابر عمومی استفاده خواهید کرد و تنها با پرداخت بیشتر به ابر خصوصی دسترسی خواهید داشت. ما این مشکل را در بخش سرورهای اختصاصی و اشتراکی دیده ایم.

مزایای خرید سرور ابری

  1. مدت زمان بالا و دسترسی بهتر: برخلاف آنچه در vps گفتیم، با خرید سرور ابری به یک سرور محدود نمی شوید و سرویس شما همیشه فعال است.
  2. انعطاف پذیری عالی: با خرید سرور ابری به تعداد نامحدودی از سرورها دسترسی خواهید داشت و در هر زمان می توانید قدرت سرورهای خود را افزایش دهید.
  3. سفارشی سازی کامل: با خرید سرور ابری قادر خواهید بود طیف وسیعی از وظایف را انجام دهید و خدمات خود را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید.
  4. امنیت بسیار بالا: برخلاف تصور رایج که سرورهای ابری آسیب پذیرتر هستند، باید گفت که ارائه دهندگان این نوع خدمات کارهای زیادی انجام می دهند تا خرید سرور ابری را جزو اولویت های شما قرار دهند.

تفاوت بین سرور ابری و سرور مجازی