تا سال 2022، بیش از 94 درصد از فروش بازی در سراسر جهان دیجیتال خواهد بود

Ghost in Call of Duty: Modern Warfare 2

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط GamesIndustry، بیش از 72 درصد از کل فروش بازی های کنسول های جهانی در سال 2022 دیجیتال خواهد بود که فروش فیزیکی تنها 28 درصد از این رقم را به خود اختصاص می دهد. در ضمن در فروش بازی های کامپیوتری این تفاوت فروش بسیار بیشتر است. به طوری که 98 درصد از کل فروش بازی در این پلتفرم در سال 2022 دیجیتال بوده است.

در تمام پلتفرم‌ها، در مجموع 94.2 درصد از کل فروش بازی در سراسر جهان دیجیتال و تنها 5.8 درصد فروش فیزیکی است. با این حال، باید توجه داشت که تعدادی از ناشران، مانند نینتندو، داده های فروش دیجیتال خود را به صورت عمومی به اشتراک نمی گذارند. با توجه به این عوامل، اعداد نهایی احتمالاً حداقل کمی متفاوت خواهند بود. در هر صورت آنچه مشخص است این است که سهم فروش بازی های دیجیتال هر سال در حال افزایش است.

نظر شما درباره آخرین اخبار بازی چیست؟ آن را با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در طول دهه گذشته، شاهد این بودیم که رسانه های دیجیتال بر بازار سرگرمی تسلط یافته اند که در این میان بازی های ویدیویی نقش اصلی را ایفا کرده اند. اکنون، سال به سال، گزارش ها و داده های فروش منتشر می شود که نشان می دهد در حالی که فروش فیزیکی بازی ها همچنان کاهش می یابد، فروش دیجیتالی آنها همچنان در حال افزایش است. به نظر می رسد در سال 2022 شاهد تفاوت فاحشی بین فروش فیزیکی و دیجیتالی بازی های مختلف بوده ایم.

بخوانید  آیا انسان ها می توانند عذاب روانی زندگی در مریخ را تحمل کنند؟

در مجموع، درآمد جهانی بازی های دیجیتال برای سال 2022 بیش از 172.8 میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است. برای مقایسه، درآمد جهانی بازی های فیزیکی برای سال 10.7 میلیارد دلار است که حدود 10 درصد کمتر از ارقام سال 2021 است.

بر اساس آمار منتشر شده، بیش از 94 درصد از فروش بازی های ویدیویی در سراسر جهان دیجیتال بوده است.