بهترین رترو Zelda-Like امسال بیشتر شبیه Geometry Wars است

محبوبیت همیشگی The Legend of Zelda در تقلید با شکست مواجه نشده است. برای کسانی که از نبود یک نسل جدید زلدا دو بعدی از نینتندو ابراز تاسف می‌کنند، استیم مملو از ادای احترام است که تقریباً حس غوطه‌ور شدن در جنگل‌ها، غارها و سیاه‌چال‌ها را دارد که تنها به یک رفتار شجاعانه و شمشیر عموی خود مسلح شده‌اند. Minishoot Adventures، دومین بازی استودیوی مستقل SoulGame، متفاوت است، اما به عنوان یک ادای احترام، کمتر قابل احترام نیست. به جای اینکه گهواره زلدا به معنای واقعی کلمه باشد، این زلدا همان حس کلاسیک زلدا را دوباره اختراع می کند و آن را به عنوان یک تیرانداز جهنمی باز می کند.

به جای یک جن پیش از نوجوانی، شما یک سفینه فضایی حساس هستید. متحدان و دشمنان شما و همچنین سفینه های فضایی. مانند بازی‌های کلاسیک Zelda و Metroidvania، جهان با کنترل آیتم‌ها باز و رومینگ آزاد است. حرکت بلافاصله مانند بازی PixelJunk Shooter یا Geometry Wars واضح و تند به نظر می رسد. حتی دارای یک سری سیاهچال با تله های هوشمندانه، پازل های محیطی، قدرت های تغییر دهنده بازی و باس فایت های چالش برانگیز است.

به طور خلاصه، هر چیزی که تجربه کلاسیک Zelda را تعریف می کند، دارد، اما بسیار متفاوت بازی می کند. شما تصمیماتی را در چند ثانیه می گیرید که ممکن است از یک بازی توپ جهنمی انتظار داشته باشید و کشتی های دشمن را ساقط کنید، همه اینها در حالی که آزادانه محیط را کاوش می کنید و اکتشافات آه-ها انجام می دهید. انگار روی کاناپه نشسته‌اید، فقط چند سانتی‌متر از CRT خود در حالی که در باتلاقی سمی حرکت می‌کنید، و در عین حال کاملاً متفاوت و مدرن. این یک ترفند جهنمی است.

بخوانید  بازی Mageseeker از دنیای League of Legends معرفی شد

در طول مدتی که تا به حال بازی می کردم، هر قدرت جدید مانند یک تغییر کلی بازی به نظر می رسید. فقط تعداد انگشت شماری سیاهچال وجود دارد، و من سه تا از آنها را تکمیل کرده ام، اما هر قدرتی به من این حس آشنا را داد که تمام مکان هایی را که می دیدم، یک مانع خاص را به خاطر می آورم و برای بازدید مجدد و غلبه بر آنها هیجان زده می شوم. و با توجه به اینکه رئیس‌ها واقعاً چالش‌های جهنمی هستند، کنار رفتن با این قدرت‌ها پاداش رضایت‌بخشی برای یک کار خوب به نظر می‌رسد.

علاوه بر قدرت کنترل آیتم استاندارد، Minishoot دارای سیستم ارتقاء قوی و درخت مهارت است. شما با غلبه بر دشمنان و همچنین انبوهی از مواد پراکنده در سراسر جهان، مواد ارتقاء یافته را جمع آوری می کنید تا زمانی که به قطعات کوچک تقسیم شوند، شلیک کنید. اینها می توانند برای سریعتر کردن کشتی شما، افزایش برد شما، افزایش قدرت یا سرعت شلیک یا موارد دیگر استفاده شوند. به طور باورنکردنی، این سیستم همچنین دارای یک سیستم احترام به قدری سخاوتمندانه است که اگر آنقدر متعادل نبود که آن را به حساب بیاورد، در حد بازی شکستن خواهد بود. شما می توانید امتیازات خود را بازپرداخت کنید و آنها را در هر زمان و هر کجا که بخواهید در جای دیگری خرج کنید، حتی در میانه یک باس فایت. توانایی پیکربندی مجدد کشتی شما در حال پرواز مانند یک ویژگی است و نه یک اشکال.

سپس سکه‌های بزرگ کمیاب هستند که فقط برای یافتن مناطق پنهان یا شکست دادن رئیس‌های بزرگ و سرسخت داده می‌شوند. اینها را می توان برای تجهیز کشتی شما با یک توپ بزرگتر، به دست آوردن یک تکه نقشه، یا به دست آوردن تجهیزات اضافی مانند اسطرلاب مبادله کرد تا شما را به سمت اسرار از دست رفته راهنمایی کند.

بخوانید  آیا دنباله ای برای طرح خانواده وجود خواهد داشت؟
ورودی یکی از سیاه چال ها در Minishoot Adventures
ورودی یکی از سیاه چال ها در Minishoot Adventures

آلبوم عکس

این ترکیبی است که به طور قابل توجهی عجیب به نظر می رسد، اما وقتی آن را بازی می کنید، تعجب می کنید که چگونه قبلاً عادی نشده است. این دو قطعه آنقدر با هم هماهنگ می شوند که به نظر می رسد برای یکدیگر ساخته شده اند – دو ژانر که چندین دهه از محبوبیت مربوطه خود را در بر می گیرند و اتفاقاً ترکیبی دوست داشتنی هستند.

و اگر علاقه ای به ماجراجویی دارید اما توسط تیراندازان جهنمی می ترسید، گزینه های دشواری و دسترسی بی شماری برای تنظیم دقیق تجربه به دلخواه شما وجود دارد. شما می توانید از بین سه سطح دشواری و همچنین سه گزینه هدف گیری دستی، کمکی یا خودکار را انتخاب کنید. همچنین می توانید سرعت بازی را کاهش دهید یا سلامت یا انرژی نامحدود را فعال یا غیرفعال کنید. من تا کنون سطح چالش را دشوار، اما پیش‌فرض بدون کمک عادلانه یافته‌ام، اما خوب است بدانید که این گزینه‌ها برای کسانی که به آن‌ها نیاز دارند در دسترس هستند.

به طور خلاصه، من همه چیز را در مورد Minishoot Adventures دوست دارم: طراحی بصری آن، حس کاوش آن، حتی آپستروفی صراحتا گیج کننده آن که از گنجاندن آن امتناع می ورزم. (از نظر فنی Minishoot' Adventures نامیده می شود، که به معنای مالکیت است.) این یک جواهر بازی مستقل و یک جواهر برای یکی از مورد علاقه های من در سال است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر