بازی‌های مایکروسافت در رتبه‌بندی پرفروش‌های PS5 لحظه‌ای مهم را پشت سر می‌گذارند

مایکروسافت در اوایل سال جاری هنگامی که اعلام کرد شروع به آوردن عناوین انحصاری کنسول ایکس باکس به پلی استیشن می کند، جنجال برانگیخت، اما اگر رتبه بندی فعلی PSN قابل انجام باشد، به نظر می رسد این استراتژی کارساز است.

بررسی رتبه بندی PSN از 25 بازی پرفروش پلی استیشن 5 امروز نشان داد که 7 بازی از 25 بازی متعلق به مایکروسافت هستند. جای تعجب نیست که این بازی‌ها شامل غول‌هایی مانند Call of Duty و Minecraft می‌شوند که مدت‌هاست بر روی پلتفرم‌های سونی در دسترس بوده‌اند، اما دو بازی از چهار بازی که مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که به پلتفرم‌های سونی خواهند رفت: Grounded و Sea of. دزدها Grounded اوایل این هفته منتشر شد، در حالی که Sea of ​​Thieves در 30 آوریل برای پلی استیشن عرضه می شود.

در حال پخش: Sea of ​​Thieves در PS5 – پیامی از تیم ما

Overwatch 2 که اکنون متعلق به مایکروسافت است، که اخیراً فصل دهم خود را منتشر کرده است، نیز از این نسخه جدا شد. امتیازات سنگین مایکروسافت توسط Fallout 4 و Fallout 76 تکمیل شده است، که هر دو در حال حاضر در فروش هستند و بدون شک به لطف برنامه تلویزیونی Fallout Amazon Prime که به تازگی برای فصل دوم تمدید شده است، شاهد افزایش علاقه بوده اند.

این در مقایسه با پنج بازی سونی در لیست است که سه تای آنها – Rise of the Ronin، Stellar Blade و Helldivers 2 – توسط یک استودیوی متعلق به پلی استیشن توسعه داده نشده‌اند، بلکه توسط سونی منتشر شده‌اند. دو بازی باقی مانده MLB The Show 24 و Destiny 2 هستند.

مشخص نیست که چه اطلاعاتی برای محاسبه 25 لیست پرفروش برتر در PSN وجود دارد، و شایان ذکر است که این لیست بر اساس منطقه تغییر می کند و شامل عناوین رایگان بازی می شود. اما حتی بدون ارقام فروش مشخص، واضح است که مایکروسافت به یک ناشر بزرگ در پلتفرم رقیب خود تبدیل شده است.

این در حالی است که در بین بازی های سونی، تنها MLB The Show 24 و Destiny 2 بر روی Xbox موجود هستند. MLB The Show 24 در زمان نگارش این مقاله در لیست پردرآمدترین بازی‌های فروشگاه Xbox قرار نگرفته بود، اما در میان 20 بازی برتر قرار داشت که احتمالاً به دلیل در دسترس بودن آن در Xbox Game Pass بود. Destiny 2 همچنین یکی از پربازیگرترین بازی‌های Xbox است و همچنین در بالای لیست محبوب‌ترین بازی‌های رایگان آن قرار دارد. شایان ذکر است که تنها یک بازی تحت مالکیت مایکروسافت به نام Call of Duty: Modern Warfare 3 در لیست 20 بازی برتر PSN که در مارس 2024 در ایالات متحده و کانادا دانلود شده است، قرار گرفت.

بخوانید  Counter-Strike: نسخه بتای Global Offensive 2 قریب الوقوع خواهد بود | اخبار GameSpot - به روز رسانی اخبار GS

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، قبلاً گفته بود که معتقد است ایکس باکس قبلاً جنگ کنسول را به سونی باخته است. تخمین‌های فروش اخیر این موضوع را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که فروش کنسول PS5 دو برابر Xbox Series X|S است. اما اگر مایکروسافت همچنان بتواند با فروش مستقیم بازی‌های خود به بازیکنان پلی‌استیشن، بدون نیاز به خرید ایکس‌باکس، درآمد کسب کند، به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌تواند کیک را بخورد و آن را هم بخورد.

هنگامی که از اسپنسر پرسیده شد که آیا بازی‌های تحت مالکیت مایکروسافت بیشتری می‌توانند در آینده برای PS5 عرضه شوند، گفت که این یک احتمال است و به The Verge گفت: «فکر نمی‌کنم ما به‌عنوان یک صنعت، روزی این موضوع را رد کنیم که یک بازی در نظر گرفته شده است. برای یک پلتفرم دیگر او همچنین گفت که مایکروسافت «می‌خواهد مطمئن شود که بازخورد منطقی است» در هنگام تصمیم‌گیری درباره پورت عناوین به پلی‌استیشن و اطمینان حاصل شود که «مخاطبان آنجا اشتهای بیشتری برای نسخه‌های ایکس‌باکس آینده دارند».

تحریریه مجله بازی یک گیمر