این آخر هفته چه باید تماشا کرد: از جنیفر کانلی تا فیلیپ سیمور هافمن

الکس پرویاسفیلمساز یونانی-استرالیایی مصری الاصل، عمدتاً برای فیلم The Crow with برندان لی و فیلم من، ربات با بازی ویل اسمیث شناخته شده است. شهر تاریک تحسین شده ترین فیلم اوست. اگر می خواهید یک فانتزی سینمایی خاص با تنظیمات به یادماندنی داشته باشید، بدون دانستن بیشتر درباره فیلم شهر تاریک به سراغ آن بروید.

نیکلاس کیج در فیلم جو محصول سال 2013

جو (2013)

گاهی نشان دادن تصویر سیاه شخصیت ها در فیلم های بزرگسالان نیز به طور جدی کنترل می شود. چون فیلمساز نمی خواهد دنیایی را آنقدر تاریک به تصویر بکشد که بسیاری از تماشاگران آن را نبینند. اما در هنر هفتم آثاری وجود دارد که برخلاف جریان هر محافظه کاری است; فیلم هایی که ترجیح می دهند گروه کمتری از بینندگان را هدف قرار دهند، اما در نمایش تاریکی و تلخی بسیار جدی هستند.

این داستان خون و انتقام دارد. در این سند، به دنبال بیشتر داستان‌های متعارف دوران بلوغ نباشید. به دنبال بزرگسال کاملی نباشید که درس های زیادی برای نسل جوان دارد. جو از بسیاری جهات مرد لعنتی است. فیلم جو به درستی اشاره می کند که گری فقط می تواند به کمک این مرد لعنتی در دنیای لعنتی اطرافش امیدوار باشد.

یک گیمر شماره 287 از سری مقالات “اخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟” با یک جنایت نئو نوآر که فقط برای مخاطبان بالغ ساخته شده شروع می شود. اثری سرد و تلخ سینمای مستقل با بازی تکان دهنده هاروی کایتل.

فیلم Bad Lieutenant از ابتدا یک شخصیت منفی را معرفی می کند. منفی به معنای واقعی کلمه. او آنقدر مشکل ساز است که قضاوت در مورد او اصلا سخت نیست. ستوان بدی که اسمش را نمی دانیم خاکستری نیست. تاریک است تاریکی او همه اطرافش را خفه می کند. زیرا این مرد ظاهرا آنقدر در آلودگی غوطه ور است که حد و مرزی نمی شناسد. سوء استفاده از موقعیت؟ او با. احساسات انسانی را نشان نمی دهند؟ به نظر می رسد نسبت به فرزندانش بی مهری است. برای پولدار شدن یا خوش گذرانی کار غیر قانونی یا غیر اخلاقی انجام دهید؟ او از هیچ چیز عقب نشینی نمی کند.

بخوانید  مد گوتیک و قلعه‌های قرون وسطایی به The Sims 4 می‌آیند

هاروی کایتل با اسلحه به سمت دوربین در Bad Lieutenant

ستوان بد (1992)

مریل استریپ در فیلم Doute ساخته 2008

شک (2008)

تأثیری که یک فرد می تواند بر شخص دیگر بگذارد، این توانایی را دارد که زندگی یک فرد را تغییر دهد. به خصوص زمانی که یک بزرگسال می تواند بر جهان بینی یک نوجوان تأثیر بگذارد.

آثار بعدی گنجانده شده در این مقاله مقدماتی فیلم نیز در نوع خود جدی هستند. علمی تخیلی معنی دار با گیم پلی جنیفر کانلی و کیفر ساترلندیک درام معمایی با درخشش فیلیپ سیمور هافمن و یک داستان وحشتناک با اعدام نیکلاس کیج. همه آنها نه تنها بازیگران مشهور و محبوبی در تیم سازنده دارند، بلکه از توانایی های این هنرمندان به درستی برای تقویت خط داستانی استفاده می کنند.

شهری که در آن خورشید هرگز طلوع نمی کند. کابوسی که بیدار شدن از آن غیرممکن به نظر می رسد. مردی با حافظه پاک شده که نمی داند قربانی است یا جنایتکار.

ترسناک ترین حقیقت در مورد شک این است که می تواند به یقین تبدیل شود. شک می تواند همه چیز را بدون شواهد لازم درست جلوه دهد. وقتی شک و تردید می تواند با باورها و خواسته های فرد همسو شود، چشم ها را به گونه ای کور می کند که بخش قابل توجهی از بینایی خود را از دست می دهد.

تاریکی آن تکان دهنده و ترسناک به نظر می رسد. ما عادت نداریم شخصیت هایی را در نقش اصلی ببینیم که متنفر بودن آنها کار سختی نیست. در نتیجه، حتی زمانی که ستوان بد با مشکل بسیار بزرگی روبرو می شود، ما تلاش او برای رهایی از خاک را آخرین فرصت قهرمان برای رستگاری نمی بینیم. بلکه به مردی نگاه می کنیم که بیننده حق دارد از او بپرسد “آیا ارزش نجات دادن دارد؟”

بخوانید  عدد اول چیست و چرا مهم است؟

این خارجی ها که شهر را تصرف کرده اند متعلق به کدام فرقه هستند؟ چرا جان به عنوان شخصیت اصلی داستان از قدرت های خاصی برخوردار است که توانایی های موجودات فضایی مورد نظر را جذب می کند؟ نقش اما به عنوان همسر مرموز فریبا در این داستان دقیقا چیست؟

فیلم جو نیز همین مشکل را بررسی می کند. داستان در مورد مردی است که ظاهراً هیچ شرایطی برای تحت تأثیر قرار دادن یک پسر 15 ساله ندارد، اما تصمیم می گیرد فراتر از پدر شرورش از او مراقبت کند. دیوید گوردون گرین اینجا او حوصله نشان دادن یک قهرمان کامل را ندارد. او شخصیتی را انتخاب کرد که درختان را مسموم می کند و به طبیعت آسیب می رساند. پس نمی توانیم تصمیم برای نجات پسر را به ماهیت رفتاری او مرتبط بدانیم. مرد در اینجا انتخاب می کند و این انتخاب تغییر عمیقی در زندگی نوجوان ایجاد می کند.

فیلم دوت تقابل شخصیت هایی را نشان می دهد که رفتارهایشان در تضاد با یکدیگر است. به نظر می رسد که همه زیر یک سقف کار می کنند و بخشی از یک سیستم آموزشی هستند، اما تفاوت های زیادی با هم دارند. قدرت فیلم زمانی دیده می شود که شک در وجود مردم ریشه دوانده باشد. حق با کدام شخصیت است؟ آیا کارگردان سخت گیر به درستی به رفتار به ظاهر مهربان کشیش مشکوک بود؟ آیا مهربانی و تصمیمات تحسین برانگیز کشیش حسادت و بی اعتمادی مدیر را برمی انگیزد؟ البته آنها تنها شخصیت های این درگیری نیستند.

چهار اثر قابل توجه که به شدت شخصیت های خود را به چالش می کشند. شخصیت هایی که اغلب نمی دانند چگونه از مشکلات خلاص شوند.