انتقاد اندکی بنیانگذار مد از سیاست EA

طی چند روز گذشته، EA رسما اعلام کرد که تصمیم گرفته است به توسعه و سرمایه گذاری در سری Project Cars پایان دهد. تصمیمی که بر بیش از 160 کارمند ماهر استودیو Slightly Mod تاثیر بسزایی خواهد داشت. با این حال، EA متعهد شده است که این توسعه دهندگان را از استودیوهای دیگر ساخت بازی های مسابقه ای یا صنایع مشابه استخدام کند.

در عرض سه ماه دستمزد کارکنانم را دادم تا بتوانیم چند بازی دیگر انجام دهیم و ادامه دهیم. ما برای EA احترام قائل نیستیم. من دیگر هرگز با آنها معامله نخواهم کرد و برای آنها احترام قائل نیستم. آنها مردم وحشتناکی هستند. آنها هیولاهای شرکتی هستند.”

می توانید نظرات خود را در مورد اخبار بازی با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بل در ادامه توضیح داد که تصمیم EA Slightly Mod را در معرض یک بحران مالی قرار داد، به طوری که EA در نهایت توانست برخی از اعضای کلیدی استودیو را شکار کند: “آنها به سه، چهار یا پنج نفر از افراد کلیدی ما ایمیل زدند، دو نفر از آنها در واقع ترک کردند زیرا ما ما را ترک کردیم. ما در یک بحران مالی بودیم، ما چیزی نداشتیم، ما تمام کردیم.

ماشین سیاه و سفید در بازی Project Cars 2

در سال 2009، ایان بل استودیوی Slightly Mod را در لندن تأسیس کرد و بر ساخت بازی های مسابقه ای تمرکز داشت. پس از اینکه آن استودیو به قیمت 30 میلیون دلار به Codemasters فروخته شد و سپس Codemasters توسط EA در فوریه 2021 خریداری شد، او به رهبری Slightly Mod ادامه داد. سرانجام بل اکتبر گذشته استودیوی خود را ترک کرد و در این رابطه گفت که به دلیل روشن بودن آینده این استودیو، زمان کناره گیری از مدیریتش فرا رسیده است.

بخوانید  Critique du film La fille tranquille retourner à la maison

ایان بل، موسس و مدیر عامل سابق استودیو Slightly Mad، ناشر پیشرو صنعت بازی را به دلیل تصمیم الکترونیک آرتز برای لغو سری Project Cars مورد انتقاد قرار داد.

بازی Project Cars 2

علاوه بر این، بل به اعلام تصمیم EA واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: “EA مثل همیشه عالی هستند. من قولم را دادم و پشت هر کلمه ای می ایستم، بنابراین آنها به اثبات آن ادامه می دهند. این اعداد در پایین صفحات گسترده چگونه به نظر می رسند. منظورم افرادی با امید، رویا و خانواده است؟» بنیانگذار Slightly Mod در گذشته رابطه خوبی با EA نداشته است. او احساس می کند که این ناشر بزرگ قبلاً پس از انتشار دو بازی اول خود یعنی Need سعی در نابودی Slightly Mod داشته است. برای Speed: Shift در سال 2009 و دنباله آن، Shift 2: Unleashed در سال 2011.

بل در مصاحبه ای در یوتیوب در سال 2017 ادعا کرد: “ما یک بازی به نام Need for Speed: Shift ساختیم و سپس Shift 2 را توسعه دادیم. EA دو ماه پس از Shift 2 با من تماس گرفت و گفت اگر موافقید با ناشر دیگری در مورد ساخت بازی مذاکره نکنید یا معاملات دیگر، ما 1.5 میلیون به شما پرداخت می کنیم و قرارداد شیفت 3 را امضا می کنیم. من می گویم معامله خوبی به نظر می رسد. من 1.5 میلیون گرفتم و پاداش کارمندان زیادی پرداخت کردم. اما دو هفته مانده به شروع شیفت 3 بدون هیچ اخطاری بازی را لغو کردند و گفتند ما دیگر این کار را نمی کنیم.

بخوانید  نینتندو سوییچ 2 احتمالا به زودی معرفی خواهد شد

بل، رئیس سابق استودیوی EA Global، پاتریک سودرلوند را به عنوان “بدترین شخصیت شرکتی” توصیف می کند و در مورد تلاش خود برای خرید Slightly Mod می گوید: “آنها سعی کردند ما را به گونه ای نابود کنند که هیچ راه دیگری برای گفتن وجود نداشته باشد. آنها سعی کردند ما را نابود کنند و ما را نابود کنند. از EA در این تجارت خوشم نمی آید، بنابراین بله، خانه ام را رهن کردم و پول را در تولید استودیو زنجیره ای سرمایه گذاری کردم.