توضیح نحوه اتصال کابل های 12VHPWR توسط کارشناس برق

متخصص طراحی منبع تغذیه Corsair توضیحات ساده ای در مورد نحوه اتصال کابل ها و کانکتورهای 12VHPWR ارائه می دهد. ارائه شده و ادعا می کند که از ذوب مفاصل به این روش جلوگیری می کند.

اگر این مشکل به این راحتی قابل حل است، انویدیا نباید در مورد آن سکوت کند. این شرکت می تواند خیلی ساده و با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه اتصال کابل ها و راه حل عدم اتصال صحیح آن، تمامی مشکلات ایجاد شده برای کاربران را برطرف کند. اما متاسفانه این شرکت از زمانی که اعلام کرده روی این موضوع کار می کند سکوت کرده و اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد.

اصلاح طراحی اسلات PCI 12VHPWR

به گفته جان گورو، متخصص طراحی منبع تغذیه در Corsair، مشکل ذوب کانکتورهای برق می تواند به راحتی منشأ خود را در اتصال بد کابل و آداپتور و کانکتور و کارت گرافیک پیدا کند. همانطور که از عکس ها مشخص است، هنگام اتصال این تجهیزات نباید هیچ شکافی بین کابل و کانکتور وجود داشته باشد.

نکته مهم در اینجا این است که همه کانکتورها یکسان نیستند. با وجود توضیحات جان گورو، برخی از کاربران ادعا کرده اند که کابل های 12VHPWR آنطور که این کارشناس می‌گوید تا آخر داخل نمی‌روند. این موضوع به گمانه زنی هایی مبنی بر اشتباه بودن مشخصات کانکتور منجر شده است. به گفته برخی افراد، آداپتور برق ممکن است مقصر باشد.

اتصال صحیح کانکتورهای 12VHPWR

نحوه اتصال صحیح کانکتورهای 12VHPWR

کنسرسیوم PCI-SIG، سازمانی که مسئول کلیه برنامه های مرتبط با استاندارد ارتباطی PCI Express است در حال حاضر در حال بررسی تغییر احتمالی در کانکتورها 12VHPWR شرق. البته این اطلاعات هنوز در دسترس عموم نیست، اما به نظر می رسد برخی اصلاحات توسط اعضای این سازمان مانند آمفنول تا کنون ارسال شده است که قابلیت فیزیکی بیشتری را به گیره های اطراف 4 پین داده اضافی روی این کانکتورها اضافه می کند.

بخوانید  امکان انتشار Bloodlines 2 در سال 2023

با این حال، از آنجایی که پین ​​های داده جریان بالایی ندارند، این مشکل ذوب کانکتور را حل نمی کند. اما اگر این پین ها به طور تصادفی توسط کاربر آسیب ببینند یا مسیر داده ها آسیب ببیند، کارت گرافیک با مصرف برق کار می کند.