امکان شکستن رکورد فروش بازی های کپکام در یک سال مالی

کپکام انتظار دارد با انتشار نسخه بازسازی شده Resident Evil 4 رکورد فروش یک ساله بازی را بشکند.

Capcom انتظار دارد 90 درصد از این فروش مورد انتظار یا تقریباً 36 میلیون نسخه از طریق فروش دیجیتال و تنها 10 درصد که معادل 4 میلیون نسخه است، فروش فیزیکی باشد. در این پیش‌بینی، حدود 75 درصد فروش مربوط به بازی‌های منتشر شده و 25 درصد باقی‌مانده مربوط به بازی‌های عرضه‌نشده مانند نسخه‌های کنسول پلی‌استیشن و ایکس‌باکس Monster Hunter Rise: Sunbreak و Resident Evil 4 Remake است. Capcom در ادامه توضیح داد که به فروش فعلی دست یافته است. ارقام با انتشار Monster Hunter Rise: Sunbreak، و همچنین تمرکز مداوم بر فروش دیجیتالی محصولات کاتالوگ خود، مانند سری Monster Hunter و بازی های Resident Evil.

گیم پلی Monster Hunter Rise

با وجود فروش دیجیتالی فوق العاده محصولات کپکام، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. طبق گفته کپکام، عرضه بازی اصلی و بزرگی مانند Resident Evil Village در سال گذشته احتمالا دلیل این افت فروش است. در این دوره 9 ماهه، فروش خالص کپکام 80 میلیون ین (کاهش 9.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته)، درآمد عملیاتی 33 میلیون ین (کاهش 5 درصدی نسبت به سال گذشته) و درآمد عادی بوده است. 33.5 درصد بود. میلیون ین (کاهش 7 درصدی). 1 درصد نسبت به سال گذشته).

می توانید نظرات خود را در مورد آخرین اخبار دنیای بازی با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

این ناشر ژاپنی همچنین توضیح داد که قصد دارد فروش بازی های خود را به بیش از 40 میلیون نسخه افزایش دهد و رکورد بیشترین فروش بازی در یک سال مالی را در تاریخ خود ثبت کند. با توجه به اینکه Resident Evil 4 Remake تنها یک هفته قبل از پایان سال مالی جاری Capcom منتشر می شود، باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این شرکت می تواند این رکورد را به دست آورد یا خیر.

بخوانید  هایلی استاینفلد به فیلم خون آشام جدید این کارگردان پلنگ سیاه می پیوندد

کپکام در آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد که در دوره نه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2022، بیش از 29.1 میلیون نسخه از بازی را به مصرف کنندگان فروخت که در مقایسه با رقم 25.8 میلیون نسخه در مدت مشابه، رشد قابل توجهی را نشان می دهد. سال قبل توجه را نشان می دهد.

بازی Devil May Cry 5

طبق گفته کپکام، در 9 ماه منتهی به دسامبر 2022، این شرکت 2.75 میلیون نسخه از Monster Hunter Rise، بیش از 1.5 میلیون نسخه از Resident Evil 2 Remake، حدود 1.45 میلیون نسخه از Devil May Cry 5 فروخت و او 1.35 میلیون فروخت. نسخه های بازسازی شده Resident Evil 3. همچنین دو بازی Monster Hunter World: Iceborne و Street Fighter V در این مدت هر کدام 750000 نسخه فروختند.

ناشر ژاپنی انتظار دارد تا پایان سال مالی جاری تا 31 مارس 2023 همه این اعداد افزایش یابد و نشان دهد که انتظارات زیادی برای انتشار Resident Evil 4 Remake و موفقیت او دارد. در پایان می توان گفت که این دهمین سال متوالی رشد سود عملیاتی کپکام است.