آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در آذرماه برگزار میشود

ماده 16- از تاریخ تصویب این نظام نامه دفترخانه ازدواج و طلاق قابل تفکیک نبوده و یک واحد تلقی و برای هر دفترخانه یک شماره اختصاصی تعلق می گیرد. ماده 6- محل دفترخانه باید به گونه ای باشد که دسترسی و حضور افراد توان خواه و سالمند به سهولت صورت گیرد. تبصره 2- مدارک حوزوی اهل سنت باید مورد تایید شورای عالی مدارس علوم دینی اهل سنت باشد. 1) دارندگان مدرک علمی حداقل سطح دو (اتمام رسائل و مکاسب) صادره از شورای عالی مدیریت حوزه های علمیه قم، خراسان رضوی و اصفهان و یا از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و دانشکده الهیات دانشگاه تهران.

نمونه سوال آزمون سردفتری

شرایط آخرین آزمون سردفتری چیست؟ ماده 17- شرایط و ضوابط و نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره کانون و چگونگی فعالیت آن مطابق اساسنامه ای خواهد بود که ظرف سه ماه برابر مقررات تهیه و پس از تایید رییس سازمان به ثبت می رسد. ماده 23- سردفتر مکلف است در محل دفترخانه و همزمان با اخذ امضای هریک از اصحاب سند در نسخه پشتیبان از طریق سامانه نسبت به اخذ اثر انگشت آنها در دفتر الکترونیک اقدام و سپس با امضای الکترونیک و اثر انگشت خود ثبت را تائید نموده و نسخه نهایی سند را چاپ و پس از امضا به مهر دفترخانه ممهور با اخذ رسید تحویل ذینفع نماید. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در فراخوان خود ابتدا مهلت ثبت نام و شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام داوطلبان را اعلام می کند و سپس در مهلت تعیین شده از واجدین شرایط ثبت نام کرده و نسبت به برگزاری آزمون کتبی روز و زمان را مشخص و آزمون را برگزار می کند.

تبصره 3- دارندگان مدارک اجتهاد یا افتاء که به تایید شورای عالی حوزه ها رسیده باشد از آزمون کتبی معاف بوده و در زمان صدور آگهی انتخاب سردفتری پس از ثبت نام و احراز شرایط از سایر جهات صرفا توسط هیات از آنان مصاحبه بعمل خواهد آمد. ماده 11- از داوطلبان واجد شرایط، امتحان کتبی به عمل خواهد آمد. شرایط، مواد امتحانی و منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی. 5) ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید بدیهی است پذیرش نهایی بعد از انجام اختبار شفاهی و گزینش با احرازصلاحیت داوطلب برای تصدی سردفتری اسناد رسمی مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود. نکات طلایی برای آمادگی آزمون سردفتری اسناد رسمی و کارشناس رسمی امور ثبتی به همراه قوانین و بخشنامه های مهم ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی (برای کسب اطلاعات بیشترکلیک کنید) اهمیت برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی آزمون سردفتری اسناد رسمی 97 بنا به دلایلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بخوانید  دانلود و بروزرسانی کلش اف کلنز Clash of Clans؛ بازی استراتژیک محبوب کافه بازار | 1gamer

سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی

با توجه به اینکه بدرفتاری و هتاکی و بقیه صفات مذکور برای زن عیب محسوب می شود بنابراین فسخ نکاح به علت عيب سردفتری ۱۴۰۱ صحيح است. به همین جهت سوالی که برای اکثر متقاضیان شرکت در این آزمون مطرح است این می باشد که منابع آزمون سردفتری چه می باشد؟ کسانی که در آزمون سردفتری برگزار شده توسط سازمان سنجش نصاب نمره لازم (۷۰ درصد نمره ۱ درصد برتر) را کسب کنند، برای طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت معرفی میشوند. تبصره 1- سازمان برای همسان سازی نحوه تقریر شروط مورد تقاضای مراجعان در سند ازدواج و پیشگیری از هرگونه ابهام در مفاد توافق ها با مراجعه به منابع فقهی و رعایت فتاوای معتبر، بخشنامه های لازم را تهیه و پس از تایید رئیس قوه قضائیه صادر می نماید.

نمونه سوالات سردفتری Pdf

مجموعه سوالات و پاسخنامه آزمون وکالت سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ – … گویا قرار است قفل آزمون سردفتری ۱۴۰۱ هم شکسته شود و با برگزاری یک آزمون فراگیر در سال جاری، تعداد زیادی از فارغالتحصیلان حقوق به استخدام قوه قضاییه درآیند. در ادامه مقاله، به توضیحات کاملی در خصوص شرایط و نحوه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱، زمان ثبت نام آزمون سر دفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ و مواد آزمونی این آزمون می پردازیم. 7 days ago – دانلود بالینک مستقیم سوالات سر دفتری ازدواج باجواب صحیح. ماده 12- صدور ابلاغ سردفتری منوط بر گذراندن سه ماه کارآموزی در یکی از دفاتر ازدواج و طلاق می باشد.

بنابراین در این مقاله به معرفی منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 می پردازیم با این توضیح که در قسمت اول، دروس امتحانی و منابع تخصصی آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ را معرفی میکنیم و در قسمت دوم، منابع عمومی آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 را ذکر خواهیم کرد. این را نیز سازمان اعلام کرد که در روز اول اعلام نتایج، نرمافزار مربوطه دارای اشکالاتی شده که ضمن عذرخواهی از داوطلبان، این نقیصه در روزهای بعد بر طرف و اطلاعرسانی شد و متعاقباً اسامی کلیه پذیرفتهشدگان مرحله اول منتشر شد. تبصره 1- حداقل نصاب نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف توسط سازمان تعیین می شود. در مرحله اختبار سوالات علمی به صورت شفاهی از متقاضیان پرسیده میشود. سردفتری اسناد رسمی همراه پاسخنامه نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی همراه پاسخنامه این سوالات نمونه سوالات آزمون سردفتری است همه منابع همین شکل بدون ذکر تاریخ برگزاری آزمون آمده است، توجه درخواست بازدیدکنندگان سایت فراهدف منتشر میشودنمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی همراه پاسخنامه پایگاه خبری فوریه نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی همراه پاسخنامه منبع وبلاگ رشته فقه وحقوق این سوالات تنها نمونه دسترس سوالات آزمون سردفتری است همه منابع همین شکل بدون ذکر تاریخ برگزاری آزمون آمده است توجه درخواست های مکرر بازدیدکنندگان سایت اختبار منتشر شودنمونه .

بخوانید  خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل، cp کالاف دیوتی آسان جم | 1gamer

برای کسب مجوز آزمون سردفتری داوطلبین بایستی علاوه بر دارا بودن شرایط لازم جهت شرکت در آزمون، نمره مورد نیاز جهت قبولی را نیز در دو مرحله کتبی و مصاحبه کسب نمایند. این کتاب مطابق با آیین نامه های جدید ثبتی تهیه شده و در اختیار داوطلبان آزمون سردفتری قرار داده شده است. ماده 35- کفیل دفترخانه ای که به علت فوت سردفتر، انفصال دائم یا غیبت غیرموجه تعطیل شده حق تنظیم و ثبت سند جدید در دفتر مذکور را ندارد و تکمیل اسناد ناقص دفترخانه منوط به کسب اجازه از ثبت محل است. 1-ثبت نام در سایت مذکور از تاریخ 1397/2/17 لغایت1397/2/27 . ماده 21- ظرف مدت سه ماه پس از تاریخ تصویب این نظامنامه ارائه هرگونه خدمت در دفاتر رسمی ثبت ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی بوده و مستلزم ثبت نام متقاضی در سامانه ثبت نام الکترونیکی(ثنا) و اخذ تصدیق الکترونیکی است. تبصره- ممنوعیت مذکور در بند “چ” شامل سر دفتران شاغل قبل از تاریخ 26/10/1394 موضوع تبصره های الحاقی به ماده 2 نظامنامه مصوب 1378 نمی شود.

ماده 32- در صورتیکه ثبت ازدواج و طلاق توسط وکیل انجام شود، وکالتنامه وکیل باید در یکی از دفاتر اسناد رسمی، سفارت ایران، کنسولگری یا نمایندگی تنظیم و دارای اختیارات لازم باشد. ماده 30- ثبت وقایع ازدواج و طلاق زوجین که هر دو یا یکی از آنها تبعه بیگانه باشند با رعایت ماده 1060 قانون مدنی حسب مورد منوط به اخذ مجوز از استانداری یا نیروی انتظامی می باشد. زمانی که محتویات این مجموعه نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی را مشاهده می فرمائید درخواهید یافت که کامل ترین مجموعه نمونه سوالات این آزمون در کشور همین مجموعه پیش رو است چرا که با دارا بودن تعداد زیادی نمونه سوال که همگی دارای پاسخ نامه نیز می باشند این بسته یکی از مناسب ترین ها در کشور است.

بخوانید  آموزش بازی پابجی موبایل به صورت حرفه ای راهنما و نکات کامل فروشگاه اینترنتی موبایل در مشهد خرید و فروش قیمت روز | 1gamer
دفاتر در زمان دریافت مدارک این اوراق را در اختیار مراجعان ثبت ازدواج قرار داده و پس از تکمیل آن توسط طرفین به امضای طرف مقابل می رساند. ماده 26- تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق هر دو سال یک بار بازنگری و به تایید رئیس قوه قضائیه رسیده و یا پس از تفویض اختیار از طرف ریاست قوه قضائیه به تصویب رئیس سازمان می رسد. یکی از آنها می گوید: هر حوزه ای یک یا دونفر را پذیرش می کرده و با این اوصاف پس از گذشت یک سال و نیم از برگزاری آزمون، حالا آمده و می گویند تقلب شده است و انجام مصاحبه ها را لغو کرده اند.

سوالات آزمون سردفتری