پس از ماهها شایعات مبنی بر اینکه گروه Embracer به دنبال خریدار برای Gearbox Entertainment توسعهدهنده Borderlands است، این استودیو اکنون بهطور رسمی به شرکت مادر 2K Take-Two Interactive در معاملهای به ارزش 460 میلیون دلار فروخته میشود.
گیربکس یکی از بزرگترین خریدهای گروه Embracer بود که این شرکت را در سال 2021 خرید، به ارزش 1.3 میلیارد دلار. از آنجایی که این معامله مبتنی بر رسیدن گیربکس به نقاط عطف خاصی بود، مشخص نیست که چه مقدار از آن 1.3 میلیارد دلاری Embracer در نهایت بیش از 363 میلیون دلار را به عنوان پیش پرداخت تضمین شده پرداخت کرد.
در حال حاضر، همانطور که گزارش شده است برایان کرسنت در Xشرکت Take-Two Interactive گیربکس را به قیمت 460 میلیون دلار خریداری کرد که به صورت سهام Take-Two پرداخت می شود. این خرید شامل Gearbox Software در تگزاس، Gearbox Montreal و Gearbox Studio Quebec است و IP Gearbox شامل Borderlands و Tiny Tina's Wonderlands، Risk of Rain، Brothers in Arms و Duke Nukem را پوشش می دهد.
این فروش شامل بازوی انتشاراتی Gearbox در سانفرانسیسکو نمی شود که Remnant 2 را منتشر کرد و حقوق انتشار Hyper Light Breaker و دیگر عناوین آینده را در اختیار دارد. این فروش همچنین شامل تعدادی از استودیوهای خریداری شده توسط Embracer از طریق Gearbox Software نیست، از جمله Cryptic Studios، Lost Boys Interactive و Captured Dimensions.
Take-Two گفت که Gearbox به عنوان یک استودیو در 2K عمل خواهد کرد که سابقه همکاری طولانی با Gearbox در سری Borderlands دارد. گیربکس همچنان توسط بنیانگذار و مدیر عامل آن رندی پیچفورد و تیم مدیریتش هدایت خواهد شد.
Pitchford در بیانیه ای گفت: “علاقه اصلی من همیشه جعبه دنده است، از جمله استعدادهای ما و مشتریان ما.” من شخصاً میخواهم به طرفداران بازیهایمان اطمینان دهم که این ترتیب تضمین میکند که تجربیات ما در توسعه در Gearbox به بهترین شکل ممکن خواهد بود.»
دیوید اسماعیلر، رئیس 2K گفت: “ما از استقبال رندی پیچفورد و تیم توسعه دهندگان پرشور و با استعدادش در 2K هیجان زده هستیم و مشتاقانه منتظر انتشار پروژه های بسیاری در آینده به عنوان همکاران هستیم.” ما عاشق همکاری با Gearbox در هر تکرار از فرنچایز Borderlands هستیم و هیجان زده هستیم که فعالانه در توسعه قسمت بعدی این سری مشارکت کنیم.
لارس وینگفورز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Embracer در بیانیه خود به این واگذاری به عنوان بخشی از “انتقال به یک تجارت ناب و متمرکزتر اشاره می کند و می گوید این معامله “ریسک های تجاری را کاهش می دهد و سودآوری را بهبود می بخشد.
پس از یک سری خرید در مقیاس بزرگ در چند سال گذشته، Embracer اکنون کاهش نیروی کار خود را آغاز کرده است که منجر به اخراج کارکنان در سراسر شرکت، لغو بازیها و واگذاری برخی از داراییهای خود شده است. ماه گذشته، فاش شد که Saber Interactive، که در حال حاضر روی بازسازی Star Wars: KOTOR کار می کند، پس از فروش به سرمایه گذاران خصوصی به ارزش 500 میلیون دلار، به یک شرکت مستقل تبدیل خواهد شد.