نتایج تحقیقات فیوژن کابل برق 12VHPWR

GamersNexus به عمد و کنترل یکی از کابل های خود را با فاصله کمی بین محل نصب و کارت و دیگری به صورت زاویه ای متصل می شود که صحت این ادعا را ثابت می کند. جان گرو، کارشناس PSU Corsair قبلاً به این موضوع اشاره کرد، اما بعداً به دلایل نامعلومی حذف شد.

ظاهراً این جمع بندی پس از چندین هفته بررسی توسط GamersNexus صورت می گیرد و کابل ها و تئوری های زیادی برای این منظور مورد ارزیابی قرار گرفته است. نکته قابل توجه این است که گفته می شود این مشکل ربطی به تامین کننده این کابل ها یا تعداد کابل های 12 ولت متصل ندارد. ظاهرا دلیل اصلی این است که کانکتور توسط کاربر اشتباه وارد شده است. البته مکانیسم طراحی ضعیف قفل آداپتور و جریان زیادی که از آن می گذرد ممکن است به خرابی آن کمک کند.

مشکل ذوب شدن کابل 12VHPWR

GamersNexus در ویدیوی جدید خود مدعی شده است که دلیل اصلی ذوب شدن کابل برق کارت گرافیک Nvidia که مدتی است در اخبار منتشر شده است، باقی ماندن جسم خارجی و خطای کاربر هنگام اتصال کابل است. البته میزان خرابی این کابل ها همچنان پایین است و طبق گزارش های به دست آمده از شرکای تجاری انویدیا، سازندگان این کابل ها و بازدیدکنندگان GamersNexus، حدود 0.05-0.1 درصد است.

بررسی های GamersNexus نشان می دهد که علت اصلی گرم شدن و ذوب شدن کانکتورهای 12VHPWR هنگام استفاده از کارت گرافیک RTX 4090 اتصال ناقص و نادرست آن است.

این گزارش ها در شرایطی منتشر می شوند که انویدیا اعلام کرده است که همچنان در حال بررسی جوانب مختلف این موضوع است. کاربرانی که کارت‌های گرافیک جدید انویدیا را با قیمت بالا خریداری کرده‌اند، نگران هستند که پردازنده گرافیکی آن‌ها مشکل داشته باشد و باید دید که آیا راهکاری برای رفع کامل این خطر ارائه می‌شود یا خیر. با این حال، تحقیقات GamersNexus نشان می دهد که این کاربران در صورت اطمینان از رعایت نکات ذکر شده باید به پردازش ایمن داده های سنگین روی کارت گرافیک قدرتمند خود ادامه دهند.

بخوانید  بازیگر کهکشانی ممکن است در فیلم چهار شگفت انگیز شناخته شده باشد

اما همانطور که گفته شد، یکی دیگر از دلایل احتمالی، بقایای اجسام خارجی است که در حین ساخت و ساز می تواند مانع ایجاد شود یا اتصال بد کابل. علاوه بر این ایجاد خط و خش روی کانکتورهایی که می توان در محفظه اتصال کابل ایجاد کرد، احتمال خرابی آن را افزایش می دهد.

مشکل ذوب شدن کابل 12VHPWR