کمیسیون اروپا تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

کمیسیون اروپا پس از بررسی های طولانی، تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد.

علاوه بر کمیسیون اروپا، کشورهای مختلفی از جمله آفریقای جنوبی، برزیل، شیلی، عربستان سعودی و اوکراین به توافق بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت رای مثبت داده اند. با این حال، هنوز ممکن است چالشی که مایکروسافت با آن مواجه است فراتر از بازار بریتانیا باشد. زیرا FTC آمریکا همچنان در حال بررسی دامنه و تاثیر این توافق است و انتظار می رود در هفته های آینده تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

این یک گام بسیار مثبت در جهت بستن قرارداد خرید Activision Blizzard برای مایکروسافت است. ماه گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) در نهایت با این خرید مخالفت کرد و به تاثیر این معامله بر رقابت آزاد در فضای بازی ابری و آسیب آن برای بازیکنان بریتانیا اشاره کرد.

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد که بر اساس تحقیقات، مایکروسافت هیچ انگیزه ای برای محدود کردن Callof Duty و سایر بازی های Activision نخواهد داشت. به عبارت دیگر، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسیده است که انحصاری بودن سری کالاف دیوتی و محدودیت آن بر روی پلی استیشن در آینده نمی تواند برای مایکروسافت سودآور باشد.

امروز کمیسیون نظارت اروپا رسما ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت را تایید کرد. این تصمیم توسط کمیسیون پس از تحقیقات داخلی در مورد عواقب تلاش مایکروسافت برای تصاحب Activision Blizzard و تأثیر آن بر مشتریان اروپایی اتخاذ شد. به طور خلاصه، این تصمیم نشان می دهد که تصویب ادغام به دلیل تعهد مایکروسافت به ترویج پلت فرم های بازی ابری است. به نظر می رسد که کمیسیون اروپا به این معامله چراغ سبز نشان داده است زیرا مایکروسافت متعهد شده است که نگرانی ها در مورد تأثیر خرید اکتیویژن بلیزارد بر رقابت و انحصار در بازی های ابری را برطرف کند.

بخوانید  CoD: Warzone 2 به روز رسانی جزئیات سرعت، حرکت و تغییرات تک تیرانداز