پردازنده‌های گرافیکی سوپر انویدیا RTX 40 معرفی شدند: قیمت، تاریخ عرضه و موارد دیگر


در نمایشگاه Consumer Electronics، انویدیا از موج بعدی پردازنده های گرافیکی خود خبر داد. سری RTX 40 Super، همانطور که از آن نام برده می شود، اواخر این ماه عرضه خواهد شد. کارت‌های جدید عبارتند از GeForce RTX 4080 Super، GeForce RTX 4070 Ti Super و GeForce RTX 4070 Super. ارزان ترین کارت از 600 دلار شروع می شود.

این کارت‌ها از نمونه‌گیری فوق‌العاده یادگیری عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا (DLSS)، همراه با ویژگی‌های دیگری مانند تولید تصویر و بازسازی پرتو، و همچنین ردیابی پرتو پشتیبانی می‌کنند. به گفته انویدیا، کارت های جدید تا چهار برابر کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهند، حتی زمانی که از هر هشت پیکسل هفت پیکسل توسط هوش مصنوعی تولید می شود.

اینم سری جدید RTX 40 Super Series
اینم سری جدید RTX 40 Super Series

RTX 4080 Super در تاریخ 31 ژانویه با قیمت 1000 دلار عرضه خواهد شد، در حالی که RTX 4070 Ti Super با قیمت 800 دلار در تاریخ 24 ژانویه عرضه خواهد شد. در همین حال، RTX 4070 Super در تاریخ 17 ژانویه با قیمت 600 دلار عرضه خواهد شد. کارت‌ها مستقیماً از Nvidia و خرده‌فروشان معمولی در دسترس خواهند بود.

همچنین در نمایشگاه Consumer Electronics، انویدیا آخرین به‌روزرسانی‌های Avatar Cloud Engine (ACE) خود را اعلام کرد که شرکت‌هایی مانند Ubisoft، Tencent و NetEase در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند. انویدیا با شرکت Convai همکاری کرده است تا یک نسخه نمایشی “Kairos” ایجاد کند که نشان می دهد توسعه دهندگان چگونه می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا به شخصیت های غیرقابل بازی اجازه دهند مکالمات پس زمینه منحصر به فردی داشته باشند. این ابزارها همچنین به بازیکنان انسانی اجازه می‌دهند که مستقیماً با NPCها صحبت کنند و مکالمه داشته باشند. همانطور که در نمایش ویدیوی بالا می بینید، هنوز زود است و هنوز کمی اصلاحات باید انجام شود.

بخوانید  معرفی مستند هفت پنج پلیس فاسد در نیویورک

تحریریه مجله بازی یک گیمر