معرفی کتاب اصلاحات، رمانی برای افراد تنها

اگر می خواهید یک رمان مهم و جذاب در تعطیلات در دسترس داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید. این به رمان اصلاحات نوشته جاناتان فرانزن، یکی از محبوب ترین رمان های قرن بیست و یکم اشاره دارد. با یک گیمر همراه باشید.

این باور رایج در مورد ادبیات بزرگ وجود دارد که آثار ادبی جاودانه به طور غیرمستقیم ریشه در فرهنگ زمان خود دارند. یعنی این آثار با شدت خاص خود – تاکید می کنم غیرمستقیم – به اتفاقات زمان خود می پردازند. این آثار مشکلات اساسی جامعه و بحران های پیش روی آن را برجسته می کند. به گفته دکتر حسین بیانده، نویسندگان این رمان ها دکترای فرهنگ هستند. آنها از طریق کار خود مشکلاتی را می بینند که ما مردم عادی متوجه آنها نیستیم. آنها بحران هایی را برجسته کردند که در آینده ای نه چندان دور گردن تک تک افراد جامعه را با دو دست خفه می کند و پوست آنها را خشن می کند. از رمان‌ها و نویسندگانی صحبت می‌کنم که تاریخ مصرف ندارند، فرهنگ و ادبیات را به این زودی رها نمی‌کنند و سال‌ها بحث محافل جدی ادبی باقی می‌مانند. اصلاحات یکی از این رمان‌ها است و جاناتان فرانزن یکی از این نویسندگان است. در جایی خواندم که جاناتان فرانزن یکی از معدود باورمندان واقعی به حقیقت عصر ماست. او این را با اصلاحات غیرقابل انکار معتبر ادعا می کند.

اما چرا می گویم اصلاحات یکی از آن روایت های تند و مهم است؟ چرا من ادعا می کنم که این رمان مشکلات و بحران های اساسی جامعه خود را روشن می کند؟ بگذارید کمی توضیح دهم. این ویرایش ها نه روز قبل از سقوط دو هواپیما به برج های دوقلو در قلب نیویورک منتشر شد (مانند حادثه 11 سپتامبر). کتاب درباره فروپاشی داخلی خانواده آمریکایی و بسیاری از ارزش های اساسی و انسانی است. فرانزن در کتاب خود نسبت به این فروپاشی کامل هشدار می دهد. درست 9 روز پس از انتشار رمان او، دو نماد تمدن آمریکایی در قلب یکی از شلوغ ترین مناطق نیویورک منفجر می شوند. با اصلاحات، فرانزن هشدار می دهد که نهاد خانواده (برخلاف آنچه تلویزیون و رسانه ها نشان می دهند) در خطر فروپاشی کامل قرار دارد. او با روایت خود این زنگ خطر را به صدا در می آورد که بسیاری از خانواده ها به دلیل شکاف عمیق نسلی بین والدین و فرزندان بر لبه پرتگاه قدم می زنند. اگر فروپاشی روابط شخصی یک خانواده آمریکایی از غرب میانه در جریان اصلاحات را به عنوان استعاره ای از خطر سایر مفاهیم اساسی و همچنین خود خانواده در جوامع دیگر در نظر بگیریم، جامعه آمریکا تنها به 9 روز زمان نیاز داشت تا مهری بر آن بگذارد. بر روی آن. جاناتان فرانزن با موافقت با زنگ خطر تهدید را به صدا در می آورد و رمان خود را به کتابی که باید خوانده شود تبدیل می کند.

بخوانید  کارکنان اکتیویژن بلیزارد را مجبور به ورود به دفاتر کنید

نسخه انگلیسی رمان The Fix at a Wooden Table

The Reformation داستان ساده ای دارد: انید لمبرت، همسر آلفرد لمبرت و مادر چیپر، گری و دنیس، می خواهد خانواده اش را برای آخرین کریسمس دور هم جمع کند. جاناتان فرانزن به هر یک از این شخصیت ها عمق منحصر به فردی بخشیده است. یک ضرب المثل معروف در مورد اصلاحات وجود دارد: شما حداقل یکی از اعضای خانواده خود را در این رمان خواهید یافت. راستش هنوز هم همینطور است و پس از مرور صفحات این رمان بزرگ، به نظر نویسنده این متن، نقل قول مذکور صحیح ترین جمله در اصلاحات است. هر یک از شخصیت های رمان از این شخصیت پردازی سود می برند که هر خواننده ای می تواند با آن همذات پنداری کند. همانطور که شما اصلاحات را می خوانید، با خانواده لمبرت، گذشته تاریک و دردناک، حال ناپایدار و در حال فروپاشی آنها، و آینده ویران شده آنها زندگی خواهید کرد. قرار است در حین خواندن رمان، لحظات تعیین کننده زندگی هر یک از آنها را مشاهده کنید، در مهم ترین تصمیمات آنها را همراهی کنید و متوجه سقوط، اصلاح، ناامیدی و تنبلی و همچنین مشغولیت آنها شوید.

آلفرد لمبرت یک مهندس سختکوش سابق راه آهن است که از بیماری پارکینسون رنج می برد. انید لمبرت همسر آلفرد و مادر چیپر، گری و دنیس است. او پیرزنی است که تنها دغدغه اش حفظ بنیان خانواده از دست رفته است. چیپر لمبرت یک استاد دانشگاه، یک مارکسیست، یک مرد جوان و یک روشنفکر است. گری لمبرت، پسر ثروتمند و موفق خانواده، به عنوان یک بانکدار کار می کند و با کارولین و فرزندانشان زندگی می کند. دنیس کوچکترین فرزند یک زن مستقل و یک آشپز ماهر است. البته باید به خاطر داشته باشید که این تعاریف تک خطی عمق و پیچیدگی واقعی اصلاحات را آشکار نخواهد کرد. همچنین از آنجایی که سعی کردم بدون افشای داستان کتاب، شما را با این شخصیت ها آشنا کنم، نمی توانم به جزئیات مهم زیادی در مورد آن اشاره کنم. اما باید بدانید که اصلاحات از بهترین نمونه های شخصیت پردازی در ادبیات معاصر هستند.

بخوانید  اخراج هنرمندان و هیاهوی تولید اثر جدید فرانسیس فورد کاپولا

جاناتان فرانزن در مرکز تصویر است

خانواده یکی از موضوعات مهم کتاب است. جاناتان فرانزن به عنوان نویسنده پست مدرنیستی تلاش می کند موضوع فروپاشی و از دست دادن خانواده، این نهاد بسیار مهم و کلیدی جامعه را برجسته کند. تلاش انید برای گرد هم آوردن خانواده برای کریسمس نشانه تلاش او برای حفظ نهاد خانواده و جلوگیری یا به تعویق انداختن فروپاشی آن است. انید نمی تواند بپذیرد که اعضای خانواده اش روابط غم انگیز و غم انگیزی با یکدیگر داشته باشند. او از مشکلات بین فرزندانش آگاه است، اما همچنان در تلاش است تا حداقل یک بار دیگر آنها را به هم نزدیک کند. به همین ترتیب، در طول رمان، این زن تحت تعقیب تلاشی رقت انگیز برای برگزاری یک جشن کریسمس و خانواده می کند. انید تلاش می کند تا این دوران را ممکن کند، گویی زندگی اش به آن وابسته است. اکنون فرمانروای بلامنازع خاندان لمبرت، او می خواهد به هر طریق ممکن از سقوط آن جلوگیری کند. سقوطی که البته خیلی وقت پیش اتفاق افتاد. خانواده لمبرت مدت‌هاست که در دورترین و تاریک‌ترین نقطه قبرستان القایم به خاک سپرده شده‌اند.

این کتاب نه تنها در مورد فروپاشی خانواده، بلکه در مورد سقوط ارزش ها است. بهترین فصل کتاب – به نظر شخصی من – فصلی است که به سقوط ارزش های اخلاقی و تلاش انسان برای حفظ این ارزش های واقعی به هر قیمتی می پردازد. یک مرد برای داشتن یک زندگی پر از تنهایی نیاز به قدرت بی نهایت دارد. فصل فوق الذکر کتاب که برای جلوگیری از افشای داستان مستقیماً به آن اشاره نمی کنم، آینه کاملی از آنچه در جهان می گذرد است. در این فصل، کتاب به مردی اخلاقی می پردازد که باید در جامعه ای فروپاشیده زندگی کند. او محکوم به همزیستی با افرادی است که اولین اولویت در زندگی آنها تعاملات بی ادبانه است. یک مرد تنها به شکنجه مضاعف محکوم می شود. من در مورد مردی صحبت می کنم که در تمام زندگی خود به دنبال یافتن چیزهای واقعی و اخلاقی است. او با جان و دل تلاش می کند که حتی یک لحظه قواعد اخلاقی مورد نظر خود را زیر پا نگذارد و زیر پا نگذارد. من در مورد مردی صحبت می کنم که خود را مسلح به قوی ترین سلاح بشر می داند: قدرت پرهیز. اگر اولویت های زندگی شخصی شما از این قبیل مسائل باشد، از خواندن زندگی این شخصیت بسیار لذت خواهید برد.

بخوانید  بستنی ترشی؛ چیزهای عجیبی که "احتمالا سرطان زا هستند".

جاناتان فرانزن در یک کوچه

تجدید نظر در تاریخچه شخصیت ها دوست داشتنی، رقت انگیز و در عین حال – گاهی اوقات – نفرت انگیز است. کوتاه می کنم چون فکر می کنم هر چه زودتر شروع کنید و با خواندن کتاب برای خودتان به عظمت آن پی ببرید. اجازه بدهید اعتراف کنم: از روزی که خواندن کتاب اصلاح طلبی را شروع کردم، کتاب همراه همیشگی من شد. تعمیرات در سفر، دانشگاه و دفتر یک گیمر با من بوده است. صبح ها قبل از شروع ساعت کاری، یک یا دو ساعت را به خواندن نقد می گذرانم، و نقدها یکی از پناهگاه های من هستند که زندگی بیش از حد معمول استرس زا می شود. حتی الان که این را می نویسم، کتاب روی میز من است. خواندن اصلاحات را از دست ندهید. در زیر به عنوان قسمت پایانی این مقاله، بخشی از رمان اصلاحات با ترجمه پیمان خاکسار را قرار داده ام.

این واقعیت که او میل شدیدی به پریدن و برداشتن تلفن داشت – و اینکه او به راحتی می توانست یک روز از دست دادن را فاش کند – در صحت رنج او تردید ایجاد کرد. او احساس می کرد که در فیلم ها و کتاب ها فردی افسرده است که نمی تواند تمام خواسته های خود را به طور کامل از دست بدهد و از واقعیت جدا شود. وقتی تلویزیون را خاموش کرد و به سمت آشپزخانه رفت، به نظر می رسید که حتی در کار رقت انگیز سقوط شکست خورده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر