مایکروسافت گزارش داد که فروش ایکس باکس و درآمد کلی بازی کاهش یافته است

مایکروسافت با وجود موانع نظارتی و نگرانی‌های ضدتراست، همچنان به دنبال خرید شرکت بازی‌سازی Activision-Blizzard در قراردادی به ارزش 68.7 میلیارد دلار است.

آخرین کنسول‌های مایکروسافت، Xbox Series X و Series S، در سال 2020 عرضه شدند که تقاضا در ابتدا بیش از تقاضا بود. در سه ماهه گذشته مالی، درآمد حاصل از فروش کنسول ها 13 درصد کاهش یافت که مایکروسافت نشان دهنده قیمت های پایین تر در طول فصل تعطیلات و همچنین کاهش کلی تعداد کنسول های فروخته شده است.

فروش سخت افزار و محتوا برای ایکس باکس نسبت به مدت مشابه سال قبل با 13 درصد کاهش درآمد کنسول و کاهش 12 درصدی محتوا و خدمات نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن عقب بود. مایکروسافت اشاره می کند که این مقایسه با “سال گذشته قوی” است و به “کاهش محتوای شخص اول و ضعیف تر شدن درآمد از محتوای شخص ثالث” برای کاهش اشاره می کند. مایکروسافت اضافه می کند که این تا حدی با رشد مداوم Xbox Game Pass جبران شد.

مایکروسافت خود را منتشر کرد آخرین گزارش درآمد برای سه ماهه منتهی به 31 دسامبر، کمتر از یک هفته پس از اعلام اخراج 10000 نفر. این غول فناوری از کاهش کلی درآمد همراه با کاهش 13 درصدی درآمد بازی خبر داد.

این گزارش پس از یک سری اخراج‌های بزرگ شامل 10000 کارمند در بخش‌های مختلف مایکروسافت منتشر شد و 800 میلیون دلار حقوق مربوط به اخراج مربوط به این اقدام را گزارش کرد. همراه با سایر هزینه های کوچک سازی، اخراج کارکنان حدود 1.2 میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه داشت.

بخوانید  سیستم مورد نیاز برای The Lord of the Rings: Gollum در حالت Retrace

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.